کد خبر: ۵۳۵۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

بیماران اوتیسم رو به افزایش هستند

رییس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: سال گذشته طرح غربالگری ژنتیک در شهرستان گلپایگان اجرا شد، اما متاسفانه مراجعان خاصی در این حوزه وجود نداشت.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن مرادی در جلسه شورای اداری شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۲۰ نوزاد تحت معاینه شنوایی قرار گرفتند که ۱۱ نفر آن‌ها مشکل شنوایی داشتند، هم‌چنین ۴۳۰۰ نفر کودک زیر شش سال نیز تحت معاینه بینایی سنجی قرار گرفته اند که ۶۳ نفر آن‌ها مشکل تنبلی چشم داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار مرکز مشاوره در سطح شهرستان فعال است که در سال جاری پنجمین مرکز نیز افتتاح خواهد شد، هم‌چنین یک مرکز ترک اعتیاد سرپایی و کمپ ترک اعتیاد نیز در گلپایگان مشغول به کار است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج، زندگی و خانواده، پیشگیری از اعتیاد، مهارت‌های زندگی و ... در سطح شهرستان در حوزه پیشگیری در حال اجرا است. سال گذشته طرح غربالگری ژنتیک در شهرستان اجرا شد، اما متاسفانه مراجعان خاصی در این حوزه وجود نداشت.

وی در خصوص حوزه توانبخشی با بیان اینکه اکنون ۱۷۶۱ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی هستند که ۵۵۰ نفر آن‌ها مستمری بگیر هستند، افزود: ۳۰ معلول ضایعه نخاعی در گلپایگان نیازمند خدمات خاص از جمله مراقبت در منزل و نیازمند حمایت بیشتر هستند و در این راستا نیازمند کمک خیران هستیم که باید در این شهرستان در زمینه وقف به قشر آسیب پذیر، نگاه ویژه‌ای شود.

مرادی با بیان اینکه تعداد بیماران اوتیسمی روبه افزایش است، خاطرنشان کرد: ۶ مرکز توانبخشی در سطح شهرستان گلپایگان مشغول به کار است که چهار مرکز آن روزانه است، هم‌چنین مرکزی متعلق به کودکان اوتیسم فعال بود که تنها مرکز اوتیسم غرب استان محسوب می‌شود. اکنون ۳۵ نفر مبتلا به اوتیسم در شهرستان وجود دارند.

وی در خصوص مناسب سازی شهری، یادآور شد: بازدیدی از ادارات سطح شهرستان در راستای مناسب سازی آن‌ها انجام و نتیجه به استان ارائه شد و امیدواریم ادارات در این زمینه مثبت عمل کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه یک کلینیک مددکاری ویژه زنان سرپرست خانواده در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۵۰ زن سرپرست خانواده در سطح شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند، هم‌چنین در خانه کودک و نوجوان ویژه بچه‌های بد و یا بی سرپرست شهرستان گلپایگان ۱۰ کودک نگهداری می‌شوند.

وی در خصوص اورژانس اجتماعی، تصریح کرد: از این طریق افرادی که قصد طلاق توافقی دارند را به زندگی برمی گردانیم، اما در بسیاری از موارد موفق نمی‌شویم چرا که در پایان کار و تنها برای طی یک مرحله قانونی به بهزیستی مراجعه می‌کنند، بنابراین اگر این افراد زودتر به مراکز مشاوره مراجعه کنند، بسیاری از طلاق‌ها قابل پیشگیری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین