کد خبر: ۵۳۵۴۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

کودکان، ماموران مخفی انگلیس در شناسایی باندهای تروریستی تبهکار

نیروهای اطلاعاتی و پلیس انگلیس همزمان با افزایش جرایم خشن در این کشور، در عملیات مخفیانه خود برای نزدیک شدن به تروریست‌ها، باندهای خلافکاران و دلالان مواد مخدر از کودکان استفاده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روزنامه نیویورک‌ تایمز، کمیته‌ای از مجلس اعیان انگلیس هفته گذشته و پس از مرور پیش‌نویس لایحه جدید دولت برای افزایش مدت فعالیت افراد زیر ۱۸ سال به عنوان "منابع اطلاعات انسانی مخفی" از این اقدام پرده برداشت.

این پیش‌نویس تمدید فعالیت ماموران زیر ۱۸ سال را از یک ماه به چهار ماه مطرح می‌کند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس، میزان قتل در این کشور در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۲ درصد افزایش یافته است.

کمیته بررسی قانونگذاری مجلس اعیان در گزارشی درباره فعالیت این نیروها بیش از یک ماه و احتمال آسیب دیدگی جسمی و روحی آنان ابراز نگرانی کرد.

وزارت کشور انگلیس همچنین پیشنهاد داده است که به طور ماهانه بر سلامت و امنیت این ماموران جوان نظارت شود.

یک کارآگاه سابق که تجربه کار با ماموران اطلاعاتی زیر سن قانونی را دارد در مصاحبه‌ای توضیح داده است که افرادی که در این عملیات به کار گرفته می‌شوند معمولا نوجوانانی هستند که در برخی جرایم شرکت داشته‌اند و برای تخفیف در مجازات خود با پلیس همکاری می‌کنند و هنگام فعالیت به عنوان ماموران اطلاعاتی از آنان درخواست نمی‌شود که در اقدام به جرایم شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد، به رغم آمریکا، انگلیس کنترل‌های سختگیرانه‌ای در خصوص مخبران جوان صورت می‌دهد و فرایند کاملا متفاوتی برای فعالیت آنان وجود دارد.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بر این باورند که رسیدگی به امور مامورات اطلاعاتی جوان نباید به طور کامل در اختیار پلیس و سرویس‌های امنیتی گذاشته شود.

گروه دیده‌بان حقوق بشر انگلیس در توییتر خود نوشت: دولت باید اقداماتی را برای جلوگیری از قرار گرفتن کودکان در معرض جرایم صورت دهد، نه اینکه آنان را بیشتر در آن فرو ببرد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین