کد خبر: ۵۳۵۴۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

تاج: امیدواریم بعد از ۴۲ سال قهرمان جام ملتها شویم

رییس فدراسیون فوتبال در مورد تدارکات تیم ملی فوتبال برای جام ملت های آسیا گفت: با مساعدت وریر ورزش و جوانان امیدوارم برای جام ملت های آسیا هم بعد از ۴۲ سال بتوانیم روی سکوی قهرمانی برویم هرچند کار بسیار سخت است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج در نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون ها به ارائه گزارشی از عملکرد این فدراسیون در چند ماه گذشته پرداخت.

تاج در این نشست ضمن تشکر از وقتی که برای فوتبال در نظر گرفته شد گفت: لازم است از تیم داوری جمهوری اسلامی ایران که چهار قضاوت بسیار خوب در مسابقات جام جهانی داشت تقدیر و تشکر ویژه کنم.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: رییس فیفا به ما گفت که تیم داوری شما با عملکردش جای هیچ بحث و نقدی را نگذاشت. تنها داوری که بیش از چهار بار در جام جهانی قضاوت کرد داور مسابقه فینال بود و بقیه هر کدام دو یا سه قضاوت داشتند.

او در ادامه به گزارش ارائه شده توسط فدراسیون فوتبال به وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: مشکل جدی که ما داشتیم چمن طبیعی مجموعه کمپ تیم های ملی است که تا حدود بیست روز دیگر با کیفیت بسیار بالا افتتاح خواهد شد. در کنار آن دو زمین چمن مصنوعی، دو زمین فوتبال ساحلی و دو هتل هم هست که تمام نیاز تیم های ملی مختلف را تامین می کند و بخشی از آن هم امکان درآمد زایی دارد.

تاج افزود: مجموعه ساختمان فوتسال را در کنار یک زمین استاندارد با کفپوش عالی تا حدود یک ماه دیگر افتتاح می کنیم و با مجوزهایی که از شیخ سلمان گرتفیم تبدیل به ساختمان اداری فوتسال آسیا خواهد شد. علاوه بر آن ساختمان "پد" که در دنیا حدود ۱۵ کشور فقط دارای آن هستند را افتتاح می کنیم. این ساختمان شامل استخر، سونا، مجموعه بدن سازی و تمام موارد فوتبالی است که تیم های ملی ما را بی نیاز می کند.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد انتقادهایی که قبلا به پیراهن تیم ملی وجود داشت گفت: برند پیراهن تیم ملی را به آدیداس تغییر دادیم که کیفیت بالایی دارد. هواپیمای اختصاصی هم برای تیم ملی تامین کردیم که در مسابقات جام جهانی استفاده شد. در بحث اقتصاد مقاومتی هم که مد نظر مقام معظم رهبری است موفق عمل کردیم چون با عدد ناچیزی که غیر قابل مقایسه با رقبا است در حال اداره فوتبال کشور هستیم.

تاج ادامه داد: مبلغ قرارداد بازیکنان ما در جام جهانی فقط ۴۰ میلیون دلار بود که با سایر رقبا و هم گروهانمان اصلا قابل مقایسه نیست. در مجموع دور اول و دوم بدون باخت به جام جهانی رسیدیم و برای اولین بار با تیم دوم آسیا هفت امتیاز اختلاف داشتیم. ۱۰ بازی دوستانه هم برای تیم ملی بر اساس نیازسنجی که سرمربی تیم ملی انجام داده بود پیش بینی کردیم. مراکش و پرتغال شش بازی و اسپانیا هفت بازی تدارکاتی داشتند و در واقع بازی های دوستانه ما از نظر تعداد بیشتر از رقبا و از نظر کیفیت هم بر اساس موارد فنی سرمربی بود.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد تدارکات تیم ملی فوتبال برای جام ملت های آسیا گفت: با مساعدت و هدایت دکتر سلطانی فر تمام موارد لازم را بررسی و تقسیم بندی کردیم که در تمام بخش ها این تقسیم بندی خوب پیش رفته است و امیدوارم برای جام ملت های آسیا هم بعد از ۴۲ سال بتوانیم روی سکوی قهرمانی برویم هرچند کار بسیار سخت است.

تاج در پایان دو نیاز اصلی تیم ملی فوتبال را اینگونه بیان کرد: اول بحث خدمت مقدس سربازی را برای بعضی بازیکنان تیم ملی داریم که مفصل با وزیر ورزش و جوانان در خصوص آن صحبت کردیم. هفت بازیکن داریم که پس از نامه وزیر ورزش و جوانان در حال پیگیری هستیم و به نتایج خوبی هم رسیدیم. بحث دوم هم پشتیبانی تیم ملی است که با توجه به برنامه ریزی گسترده رقبایمان باید سعی کنیم از قافله عقب نمانیم.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین