کد خبر: ۵۳۵۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

موافقت با کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران گفت: امروز کمیسیون عمران به بررسی سه دستور پرداخت. یکی از دستورها  در خصوص طرح تشکیل وزارتخانه انرژی و آب و محیط زیست بود که توسط تعدادی از نمایندگان ارائه شده بود. کمیسیون عمران نیز به عنوان کمیسیون فرعی این طرح را بررسی کرد و در نهایت با نظر اعضا باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و مغایرت‌هایی که این طرح با قانون برنامه ششم توسعه داشت، رد شد.

وی در ادامه گفت: دستور بعدی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان برای تامین آب شرب بود. کمیسیون عمران مجددا به عنوان کمیسیون فرعی این طرح را بررسی کرد. پس از بحث و بررسی و با توجه به اینکه تامین آب شرب جز اولویت های مجلس و دولت است، کلیات این طرح تصویب شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: دستور بعدی نیز طرح استفساریه در خصوص وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا مطابق بند۱۶ و مواد ۷۱ و ۷۷ قانون تشکیلات اختیارات و وظایف شوراها بود که ابهاماتی در خصوص وضع عوارض در خصوص وضع عوارض توسط شوراهای شهر و روستا بود.یک طرح در این زمینه توسط نمایندگان تهیه شده بود و در نهایت تصویب شد. بر اساس این طرح  شوراهای اسلامی شهر می توانند برای تامین بخشی از هزینه های عمرانی شهرها عوارض محلی وضع کنند و بخشی از هزینه‌های عمرانی را از این محل تامین کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
چرا فقط آشامیدنی برای مصارف کشاورزی استان سیستان هم باشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین