کد خبر: ۵۳۵۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

زنان تنها وقتی در را باز می کردند 4 مرد را می دیدند! / در گرگان رخ داد

4 مرد و یک زن که با راه‌اندازی باند سرقت به سراغ زنان تنها می‌رفتند و با تهدید طلاهایشان را می‌دزدیدند در شعبه اول دادگاه کیفری استان گلستان محاکمه شدند.
آفتاب‌‌نیوز :  4 مرد و یک زن که با راه‌اندازی باند سرقت به سراغ زنان تنها می‌رفتند و با تهدید طلاهایشان را می‌دزدیدند در شعبه اول دادگاه کیفری استان گلستان محاکمه شدند.

اعضای این باند با اعلام شکایت چند نفر از مالباختگان در استان‌های گلستان و خراسان شمالی تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بودند.

شاکی‌ها مدعی شدند سارقان به بهانه‌های مختلفی از جمله اینکه مأمور اداره برق یا یکی از همسایه‌های محل هستند که نیاز به کمک دارند به در خانه زنان تنها می‌رفتند و پس از ورود به خانه با تهدید چاقو و ضرب و جرح زنان طلاهایشان را سرقت می‌کردند.در شیوه دیگری اعضای این باند با کمین در مناطق خلوت زنان تنها را شناسایی کرده و در فرصت مناسبی به او حمله کرده و با تهدید چاقو طلاهایش را می‌دزدیدند.

در حالی که مدتها از آغاز تجسس‌های پلیسی برای به دام انداختن این دزدان می‌گذشت اما آنان کوچکترین سرنخی از خود برجا نمی‌گذاشتند تا اینکه نخستین اشتباه از سوی دزدان صورت گرفت.پلیس سرانجام در جریان بررسی‌های تخصصی خود توانست شماره پلاک خودروی سارقان را که توسط دوربین‌های مداربسته ثبت شده بود به دست آورد.

همین سرنخ کافی بود تا مأموران بسرعت مخفیگاه دزدان خشن را شناسایی و آنان را قبل از آنکه فرصت عکس العملی داشته باشند بازداشت کنند.اعضای این باند که 4 مرد و یک زن هستند به جرایم خود اعتراف کرده و 18 شاکی نیز شناسایی شدند. با صدور کیفرخواست متهمان پرونده برای رسیدگی‌های تکمیلی و صدور رأی به دادگاه کیفری استان گلستان ارسال شد.

عزیزپور قاضی شعبه یک دادگاه کیفری استان گلستان درباره این پرونده گفت: این دزدان دراستان‌های گلستان و خراسان شمالی به بهانه اجاره کردن خانه، کمک به همسایه یا به‌عنوان مأمور اداره برق وارد مجتمع‌های مسکونی شده و با تهدید چاقو، طلای زنان را می‌دزدیدند و شگرد دیگر آنان غافلگیر کردن زنان در خیابان‌های خلوت و سرقت طلاهای‌شان بود. نخستین جلسه رسیدگی به جرایم اعضای این باند در شعبه یک کیفری یک دادگستری گلستان برگزار شد و متهمان در انتظار صدور رأی هستند.

رکنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین