کد خبر: ۵۳۵۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳

واکنش مرکل و فدراسیون فوتبال آلمان به کناره گیری اوزیل

فدراسیون فوتبال آلمان روز دوشنبه ادعای مسعود اوزیل مبنی بر رویکرد «نژادپرستانه» در تیم ملی این کشور را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بازیکن ترک تبار تیم ملی فوتبال آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که به دلیل رفتار «نژادپرستانه» و «بی احترامی» مدیران فدراسیون فوتبال آلمان دیگر تمایلی به عضویت در تیم ملی این کشور ندارد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ مسعود اوزیل در بیانیه خود به طور مشخص رینهارد گریندل، رئیس فداسیون فوتبال آلمان را متهم کرده و وی را مسئول عملکرد تیم ملی این کشور در جام جهانی روسیه دانسته است. به گفته این بازیکن ترک تبار که در عضو باشگاه آرسنال انگلستان است، رینهادر گریندل هنگام پیروزی تیم ملی آلمان او را یک شهروند آلمانی می دانسته اما در مقابل در هنگام شکست با او مانند یک مهاجر برخورد کرده است.

فدراسیون فوتبال آلمان در بیانیه خود در واکنش به ادعاهای مسعود اوزیل تاکید کرده است: «فدراسیون فوتبال آلمان سالهای زیادی است که در امر کمک به جذب [مهاجران در جامعه آلمان] نقش پررنگی دارد.»

سخنگوی صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد که آنگلا مرکل به تصمیم مسعود اوزیل احترام می گذارد اما از نظر او اکثریت ترک تباران ساکن آلمان به خوبی جذب جامعه این کشور شده اند.

سخنگوی آنگلا مرکل از مسعود اوزیل به عنوان «بازیکنی بزرگ» یاد کرد که تلاش زیادی برای تیم ملی این کشور انجام داده است.

از سوی دیگر جم اوزدمیر، رئیس سابق حزب سبزهای آلمان که مطرح‌ترین سیاستمدار ترک تبار آلمان محسوب می شود اعلام کرده است با کناره گیری مسعود اوزیل از تیم ملی، رینهارد گریندل در آینده به سختی می تواند به کار خود ادامه دهد.

از سوی دیگر روزنامه «جمهوریت» در ترکیه گزارش کرد که شهرداری دورک در این کشور قصد دارد تصویر مسعود اوزیل با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را جایگزین تصویر او با پیراهن تیم ملی آلمان کند.

منبع: یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین