کد خبر: ۵۳۵۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹

اسراییل پیشنهاد روسیه درباره سوریه و ایران را رد کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که رژیم صهیونیستی پیشنهاد روسیه مبنی بر فاصله گرفتن نیرو‌های ایرانی در سوریه از بلندی‌های جولان را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 رویترز افزود: یک مقام رژیم صهیونیستی به شرط بی نام ماندن اعلام کرد که تل آویو با پیشنهاد مسکو مخالفت کرده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که در راس هیاتی برای گفتگو پیرامون سوریه و ایران به فلسطین اشغالی سفر کرده و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام صهیونیستی نوشت که در جریان این سفر مسکو پیشنهاد کرده که نیرو‌های ایرانی به منظور کاهش تنش دست کم ۱۰۰ کیلومتر از بلندی‌های جولان فاصله بگیرند.
این مقام صهیونیستی همچنین مدعی شد که لاوروف به نتانیاهو گفته است که روسیه به ایران اجازه نمی‌دهد که حتی در ۱۰۰ کیلومتری مرز سوریه با فلسطین اشغالی نیز استقرار یابند.

لاوروف و ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه امروز با سفر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در خصوص سوریه با مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت: وگو کردند.

خبرگزاری تاس پیرامون این سفر به نقل از بنیامین نتانیاهو نوشت: این دیدار در پی نشست من با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برگزارمی شود و ما در خصوص مساله سوریه با طرف روس بحث خواهیم کرد.

بر این اساس، نتانیاهو پیش از دیدار سران روسیه و آمریکا با پوتین در مسکو دیدار و گفتگو کرد.
روسای جمهوری روسیه و آمریکا نیز هفته گذشته در هلسینکی فنلاند با هم دیدار و در خصوص سوریه گفتگو کردند.

رژیم صهیونیستی در حالی به شدت به دنبال کاستن نقش تهران در سوریه است که ایران با همکاری با روسیه توانست به دولت قانونی سوریه در شکست گروه تروریستی داعش کمک کنند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین