کد خبر: ۵۳۶۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

نیکی هیلی در شورای امنیت به کشورهای عربی تاخت

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن انتقاد از نقش کشورهای عربی عضو شورای امنیت در حمایت از ملت فلسطین، اظهارات نمایندگان این کشورها در نشست شورای امنیت که خواستار کمک به فلسطینیان شده‌ بودند را به سخره گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه‌ سه‌شنبه شورای امنیت برای بحث درباره اوضاع منطقه و مساله فلسطین ضمن انتقاد از کمک کشورهای عربی به سازمان کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) اظهار داشت که این کشورها خواستار حمایت از ملت فلسطین هستند، این درحالی است که آنها هیچ کمکی به آنروا نکرده و یا تنها به کمک‌های ناچیز اکتفا می‌کنند.

هیلی افزود: اینجا در سازمان ملل هزاران مایل دورتر از فلسطینی‌هایی که نیازهای حقیقی دارند سخنوری از سوی کشورهایی که مدعی حمایت از ملت فلسطین هستند، پایانی ندارد.

وی تاکید کرد: این سخنان اگر در بیمارستان‌ها و مدارس مفید بود، الان ملت فلسطین با این اوضاع ناامید کننده مواجه نمی‌شدند، این سخنرانی‌ها سخنان بی‌ارزشی هستند.

هیلی در ادامه گفت: آمریکا شش میلیارد دلار از کمک‌های دوجانبه به فلسطین کمک کرده است. حالا از شما می‌پرسم که چند کشور عرب زبان وجود دارد درحالی که برخی از این کشورها ثروتمند هستند به فلسطین کمک مالی کرده‌ باشند؟ مثلا الجزایر و تونس در سال گذشته میلادی هیچ مبلغی را به سازمان کار و امداد آوارگان فلسطینی کمک نکرده‌اند و مصر و عمان نیز تنها ۲۰ هزار دلار کمک کرده‌اند.

وی در ادامه مدعی شد: «ما مردمی بشردوست و سخاوتمند هستیم و به جستجوی راه‌هایی برای کمک به مردم فلسطین ادامه می‌دهیم؛ اما زمانی که دست دوستی و سخاوت دراز می‌کنیم انتظار داریم بقیه هم همین کار را انجام دهند».

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت همچنین به اظهارات نیکی هیلی اشاره کرده و آورده است که هیلی با حمله به کشورهای عربی تاکید کرد که «عرب‌ها از گفتن واقعیت‌ها (به فلسطینیان) می‌ترسند.»

وی همچنین مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را "نادان" توصیف و این سوال را مطرح کرد که «وقتی بحث روند سازش مطرح می‌شود، آنها کجا هستند؟ اگر آنها به فکر فلسطینی‌ها بودند، اقدامات تندروها را محکوم می‌کردند.»

هیلی همچنین مدعی شد که «چقدر احمقانه است که آنها (مقامات فلسطینی) بدون اینکه طرح صلح (آمریکا) را ببینند، آن را رد می‌کنند. مقامات عربی از گفتن واقعیت به مقامات فلسطینی می‌ترسند.»

این درحالی است که آمریکا به منظور فشار بر فلسطینی‌ها ۶۵ میلیون دلار از مجموع کمک‌های خود به آنروا را کاهش داده است.

سازمان ملل نیز می‌گوید که آنروا برای اینکه بتواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد نیازمند ۲۵۰ میلیون دلار است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین