کد خبر: ۵۳۶۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی تاکید کرد

لزوم ایجاد "نشاط" برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اهمیت ایجاد نشاط در جامعه، به اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این استان اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جلال الدین صادقی، امروز(سوم مرداد)، درنشست " به رنگ شادی با نبض امید" که از سوی دبیرخانه علمی آسیب ‌های اجتماعی استان و ویژه بیماران خاص خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر مادران و زنان به عنوان کانون خانواده دچار تغییرات مثبت در حوزه نشاط اجتماعی شوند، این امر بر سایر اقشار جامعه به ویژه فرزندان نیز اثرگذار بوده و موجب تقویت روحیه آنان می‌شود.

وی گفت: طی 18 ماه گذشته جهاددانشگاهی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری، خدماتی را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در طول این مدت، ۳۰ همایش، کارگاه، فستیوال، دورهمی و اردو با محوریت ایجاد نشاط و شادابی برای بانوان خانه‌دار توسط دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی خراسان‌جنوبی برگزار شده است.

صادقی با تاکید بر تلاش برای ایجاد نشاط در جامعه، اظهار کرد: امروزه که دشمنان می‌خواهند بذر نا امیدی را در جامعه بپاشند لازم است با همت جهادی به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی هیچ گونه اقدامی را بدون پشتوانه علمی انجام نداده است، تصریح کرد: اگر پژوهش‌های ما کاربردی نباشد نمی‌توانیم به اهداف مد نظر برسیم.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از طریق گفت‌وگوی‌های دوستانه، مطالعه کتاب‌های آموزنده و دورهمی‌های شادی آفرین می‌توان در راستای افزایش نشاط اجتماعی گام برداشت.

صادقی ادامه داد: تاکنون نزدیک به هزار نفر از بانوان خانه دار شهرستان بیرجند از خدمات دبیرخانه علمی آسیب ‌های اجتماعی  استفاده کرده‌اند.

عصمت محمودی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این نشست، گفت: در شرایطی که برخی از بنگاه‌های اقتصادی با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، انجمن‌های حوزه سلامت توانسته‌اند با عشق ورزیدن به هم‌نوع، به بیماران کمک کنند.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی با اعتباری محدود در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات بسیار خلاقانه‌ای را رقم زده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین