کد خبر: ۵۳۶۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

اعلام نتایج انتخابات پاکستان به تاخیر افتاد/ پیشتازی عمران خان و اعتراض رقبا

مقام‌های پاکستانی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند: نتایج کامل انتخابات پارلمانی با تاخیر اعلام می‌شود. همزمان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در شمارش اولیه که مخالفان آن را آلوده به تقلب می‌دانند، پیشتاز است.
آفتاب‌‌نیوز :
حزب نواز شریف، نخست وزیر عزل شده پاکستان این مساله را حمله به دموکراسی کشورش دانسته است.

هرگونه تاخیر احتمالی در تشکیل دولت آتی نگران‌کننده خواهد بود، چرا که پاکستان با بحران‌های اقتصادی متعددی روبه‌روست و احتمالا به دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول نیاز خواهد داشت و همچنین بحران در روابط با آمریکا برای برخی از سیاستمداران این کشور نگران کننده شده است.

بابر یعقوب دبیر کمیسیون انتخابات پاکستان امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: علت تاخیر به وجود آمده اشکال فنی در سیستم الکترونیکی شمارش آرا است و اکنون شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌شود.

دبیر انتخاباتی پاکستان تاکید کرد: هیچ توطئه‌ای در کار نیست و هیچ‌گونه فشاری برای تاخیر در اعلام نتایج وجود ندارد. این تاخیر تنها به دلیل خرابی در سیستم انتقال ایجاد شده است. نمی‌توانم زمان دقیق اعلام نتایج کامل را اطلاع دهم، اما بسیار زود این اتفاق می‌افتد.

صدر محمدرضا کمیسیونر عالی انتخابات پاکستان در پی شکایت حزب شریف و دست کم چهار گروه دیگر از عملکرد تیم‌اش دفاع کرد.

وی گفت: این انتخابات صد درصد منصفانه و شفاف است هیچ تخلفی در کار نیست، چرا فکر نمی‌کنید که آن پنج حزب سیاسی مرتکب اشتباه شده‌اند.

با توجه به شمارش ۳۰ درصد آرا عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در ۱۱۳ حوزه مجلس ملی از مجموع ۲۷۲ کرسی پیشتاز است. حزب مسلم لیگ نواز در ۶۶ حوزه انتخابی و حزب مردم پاکستان به رهبری پسر بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان در ۳۹ حوزه انتخابیه پیشتاز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارزار انتخاباتی عمران خان بسیار مطمئن به نظر می‌رسد با این حال هنوز هم ممکن است آنها نتوانند به ۱۳۷ کرسی اکثریت در مجلس ملی دست پیدا کنند و همین امر منجر شده تا گمانه‌زنی در خصوص پیدا کردن شریک ائتلافی در میان احزاب کوچک‌تر و مستقل بوجود آید.

در همین حال سخنگوی حزب عمران خان در توییتی خطاب به ملت‌اش تبریک گفت و عمران‌خان را نخست وزیر خواند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین