کد خبر: ۵۳۶۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۰

قلعه‌نویی: حسادت را کنار بگذارید و از فوتبال لذت ببرید/ ۱۰ سال است آقایان با من مشکل دارند

سرمربی سپاهان گفت: امیدوارم همه حسادت را کنار بگذارند و از فوتبال لذت ببرند.
آفتاب‌‌نیوز :
 سپاهان در نخستین دیدار از لیگ هجدهم فردا در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش جهان به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود و برای رسیدن به نخستین پیروزی خود تلاش می‌کند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی جدید سپاهان در این فصل، در نشست خبری اظهار کرد: لیگ جدید شروع شد. امیدوارم این لیگ لذت بخش باشد و حب و بغض‌ها از بین برود. حسادت‌ها در فوتبال بیداد می‌کند. امیدوارم همه حسادت را کنار بگذارند و از فوتبال لذت ببرند. فوتبال برد و باخت دارد و دیدن آن لذت بخش است. ما دنبال این هستیم که اگر کسی بالا می‌رود او را پایین بکشیم. تلاش نمی‌کنیم خودمان بالا برویم. چون فوتبال تریبون دارد، این مساله بیشتر مشخص است.

او با بیان این که صنعت نفت تیم پر طرفداری است، افزود: این تیم ریشه‌دار است و امیدوارم دو تیم بازی خوبی انجام دهند.

سرمربی سپاهان گفت: از مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه ممنونم که امکانات را در اختیار ما قرار داد.

قلعه نویی اظهار کرد: سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مرد بزرگی است و دربار ه آب، حل مشکلات زندانیان و ... کارهای خوبی کرده است. تلاشش را تلاش کرده و ما شرایط خوبی داریم. ما نگرش بازیکنان را عوض کردیم. سپاهان سال گذشته شرایط بدی داشت و نیاز بود که این نگرش عوض شود. بازیکنانی که اضافه شدند برای رفع نقاط ضعف تیم‌مان بود. بازی‌های دوستانه خوبی انجام دادیم. تمام این‌ها رفت و واقعیت چیزی است که داور فردا سوت می‌زند و امیدوارم بازیکنان چیزی که ما می‌خواهیم را انجام دهند.

سرمربی سپاهان درباره جذب بازیکن جدید خاطرنشان کرد: ما هافبک بازی‌ساز خوبی را جذب خواهیم کرد. البته هافبک‌های ما بازیکنان خوبی هستند. قرار است یک هافبک خارجی به تیم ملحق شود که با آمدن او تیم‌مان تکمیل می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که پیش بینی‌اش از عملکرد ذوب آهن چیست، گفت: من حق ندارم درباره ذوب آهن صحبت کنم اما سال گذشته فصل خوبی را با ذوب آهن طی کردم. آذری، هیات مدیره و تماشاگران خیلی تلاش کردند و برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. چند سال در سپاهان بودم و یک کلمه هم از استقلال نگفتم. الان هم درباره ذوب آهن صحبت نمی‌کنم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که چه بازیکنان از تیم جوانان و امید به تیم بزرگسالان ملحق شدند؟ خاطرنشان کرد: با توجه به این که شرایط سختی داریم، اولویت ما این است که نتایج خوبی را بگیریم. چند بازیکن از تیم امید به تیم بزرگسالان منتقل شدند. سال گذشته تیم نتایج خوبی نگرفت. تیم جوانی را خواهیم ساخت اما اولویت ما این است که تیم خوب بازی کند و نتایج خوبی بگیرد. امسال محکوم به کسب نتایج خوب از هفته‌های اول هستیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که چرا در مراسم برترین‌های فوتبال ایران نامی از ذوب آهن نبود؟ گفت: شما ببینید من چند بار قهرمان شدم و مربی برتر شدم. خدا شاهد است اگر من سرمربی ذوب آهن نبودم، این تیم چند کاندید داشت. من باعث شدم حق بازیکنان این تیم خورده شود. مربیگری من باعث شد چیزهای خوبی دیده نشود. ما استقلال و پرسپولیس را بردیم و در آسیا خیلی خوب کار کردیم و در مرحله حذفی با اشتباه داوری حذف شدیم. بازیکنی داشتیم که الان همه تیم ها دنبال او هستند. آیا یک نفر از ذوب آهن لیاقت حضور در بین برترین ها را نداشت. ۱۰ سال است که آقایان این مشکل را با من دارند. این داستان ادامه دارد و نمی‌توان کاری کرد.

به گزارش ایسنا،او ادامه داد: پارسال تیم امید ذوب آهن با ما تمرین می‌کرد. هر کجا بودم، یک تیم سایه هم تشکیل دادم. این وظیفه ما است که تیم‌های پایه را رصد کنیم و بتوانیم پشتوانه‌سازی کنیم. باید به سپاهان تبریک گفت. سپاهان شانس آورد من امسال در این تیم هستم چرا که اگر پارسال در این تیم بودم، آکادمی این تیم به عنوان برترین انتخاب نمی‌شد.

قلعه‌نویی درباره جدایی ابراهیم صالحی از این تیم و رفتن به پارس جنوبی جم گفت: به من مراجعه کرد و چون بچه‌دار شده بود خواهش کرد که به تیم پارس جنوبی برگردد.

سرمربی سپاهان در واکنش به این که وزارت نفت اعلام کرده شاید در آینده تیم‌های نفتی در فوتبال حضور نداشته باشند، تاکید کرد: هزینه اداره این تیم‌ها در برابر میلیاردها پولی که هزینه می‌شود چیزی نیست. سالی ۱۰۰ میلیارد تومان هم نمی‌شود اما چون سیاست‌های غلط وجود دارد، این صحبت‌ها را می‌کنند که برخی تیم‌ها در لیگ شرکت نکنند.

او با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و نقش محوری مردم خوزستان در این جنگ، افزود: در جنگ، استان‌های مرزی لطمه‌های زیادی دیدند. در آبادان به جز فوتبال چه چیزی آن‌ها را خوشحال می‌کند. آیا باید فوتبال را از این‌ها گرفت؟ در اصفهان  بعد از زاینده رود که از بین رفته، فقط سپاهان مانده که اگر این تیم را هم بگیرند چیزی نمی‌ماند. امیدوارم نگرش‌ها عوض شود و از طریق فوتبال شادابی به جامعه تزریق شود. اگر روزی صنعت نفت راه هما و بانک ملی را برود باید تاسف خورد. من ناراحتم که ملوان در لیگ برتر نیست. نفت تهران چهار سال پیش کجا بود و الان کجا قرار دارد؟

قلعه‌نویی درباره محرومیت هواداران تیمش از حضور در ورزشگاه در هفته نخست لیگ برتر تصریح کرد: اگر جمعیت در ورزشگاه باشد، اسپانسر هم وجود خواهد داشت. در ایران دنبال این هستند که به هر دلیلی جمعیت را از استادیوم دور کنند. این ذهنیت غلط است. فوتبال را تهدید ندانید. فوتبال یک فرصت است. در آن ۱۰ روزی که ایران در جام جهانی بود، مردم خیلی خوشحال بودند. فوتبال ابزار مفیدی است اما در ایران نگاه‌ها متفاوت است. باید اصول حرفه‌یی هواداری را رعایت کنیم. کمیته انضباطی که به شخصه به آن ارادت دارم، بعضا تصمیمات غلطی می‌گیرد. در نیت پاک حسن‌زاده شکی ندارم البته من را هم خیلی جریمه کرده است که برخی از آن‌ها درست نبود. او زحمات زیادی می‌کشد اما مشکلاتی هست. حسن زاده تنها شخصی نیست که درباره آن مشکلات تصمیم می‌گیرد.

او درباره محرومیت چند باشگاه از ثبت قرارداد بازیکنان به خاطر داشتن بدهی گفت: خدا کند مملکت ما به سمت قانون مداری برود. قانون چیز خوبی است. من تعجب می‌کنم چرا این‌قدر دیر شروع کردیم. باید این کار زودتر انجام می‌شد. شاید اگر زود شروع می‌کردیم این مشکلات نبود. من ۸۰۰ میلیون تومان از تراکتورسازی و یک میلیارد تومان از استقلال طلبکارم اما اگر شکایت کنم می گویند تعصب ندارد. فقط برای این که صورت مساله را پاک کنند، از من شکایت کردند. من چهار سال قبل یک میلیارد و صد از استقلال طلب داشتم. دلار آن موقع سه هزار تومان بود اما الان دلار ۱۰ هزار تومان است. ببینید چقدر تفاوت وجود دارد. من تعجب می‌کنم در ایران که ثروتمندترین کشور دنیا است، دلار ۱۰ هزار تومان است.

قلعه‌نویی با اشاره به هجمه‌ای که به واسطه اصفهانی بودن تاج و ساکت به تیمش وارد می‌شود گفت: حسن جعفری از تیمی شکایت داشت اما نمی‌دانید چند نفر از فدراسیون زنگ زدند و گفتند جعفری شکایت خود را پس بگیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین