کد خبر: ۵۳۶۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵

شفر: باشگاه برای تیام سه ماه وقت داشت/ نباید حسینی با مبلغی ناچیز جدا شود

سرمربی استقلال می‌گوید تیمش باید از صفر شروع کند و کار سختی پیش‌روی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی با پیکان در چارچوب هفته اول لیگ برتر فوتبال، گفت: یادتان هست بعد از بازی با ذوب آهن من بابت همه چیز و صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوشحال بودم؟  تیم خیلی خوبی داریم و همه ماندهاند و الان میتوانیم برای ستاره سوم و قهرمانی بجنگیم. تیم جوانی داریم. مجید و امید را از دست دادیم و شاید سرور و تیام را هم از دست بدهیم. روزبه مصدوم است. این شرایط الان تیم ماست. بابت این شرایط خیلی خوشحال نیستم. بازیکنان بسیار جوان و با استعدادی داریم. این بازیکنان به بازیکنان بزرگ‌تر نیاز دارند. خیلی راحت نیست برای بازیکنان جوان که بلافاصله در استقلال جلوی این همه تماشاگر بازی کنند. ما دوباره داریم از اول شروع می کنیم و چیزی که ما می خواهیم، صحبت کردن با هواداران است. هواداران ما باید یار دوازدهم ما باشند. ما بیشتر از قبل به آنها نیاز داریم. این شانس را به جوانان ما بدهند و به آنها کمک کنند تا روز به روز بهتر شوند و شانس این را داشته باشند که نتایج خوبی بگیرند.

او ادامه داد: اردوی بسیار خوبی داشتیم. بازی های خوبی انجام دادیم. همه بازیکنان با همه توانشان تمرین کردند. مربی بدنساز از آلمان آوردیم که سطح آمادگی ما را بالاتر ببرد. اما الان از صفر شروع میکنیم. ما فردا بدون بازیکنان خارجیمان شروع می کنیم. من پشت بازیکنانم هستم. مشخص نیست که کدام بازیکن در ترکیب قرار می‌گیرد. بعد از این کنفرانس برای ثبت قرارداد میرویم. امیدوارم همه چیز به خوبی انجام شود. شرایط الان ما چیز عجیبی نیست. من در گذشته هم این شرایط را تجربه کرده‌ام. من نمیتوانم بگویم در این شرایط شانس بالایی برای قهرمانی داریم. ما به دنبال بازیکنان جدید هستیم ولی باور کنید راحت نیست. شرایط تیام را نمیدانم. شاید تا چند روز آینده جواب قطعی بدهد. باشگاه حدود سه ماه فرصت داشت. ما فردا بازی داریم و تیام اینجا نیست.

شفر اضافه کرد: مدیران باشگاه عوض شدند و امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. این زمانی ممکن است که همه با هم کار کنند و یک هدف مشترک داشته باشیم. دوباره درخواست میکنم از هوداران که بیایند و ما را حمایت کنند. ما بهترین هواداران را داریم. امیدوارم شروع خوبی داشته باشیم هر چند که کارمان سخت است.

سرمربی استقلال در مورد لیست بازیکنان خارجی هم گفت: شما یادتان هست که از باشگاه اعلام شد منتظر لیست بازیکنان خارجی از طرف من هستند. من این لیست را به باشگاه داده بودم. من یازده ماه است که اینجا هستم. در مورد شایعات حرفی ندارم. شما در مورد نفت، خاویار و فرش از من بپرسید اما در مورد شایعات نه. الان اسم بازیکن خارجی ندارم. من اسامی را قبلا به باشگاه داده بودم.

او در مورد بازگشت بویان و غفوری هم بیان کرد: فکر میکنم بویان بر نمی‌گردد. غفوری هم قبل از تمرین امروز با هم صحبت می کنیم. امیدوارم که فردا بازی کند. دیروز در تمرین نبود. امیدوارم امروز به تمرین بیاید و فردا بازی کند.

شفر درپاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی‌اش از لیگ پیش روی اظهار کرد: من ۵ دقیقه پیش گفتم که آماده‌سازی تیم در ترکیه بسیار خوب بود. زمین و بازی خوب داشتیم. فقط اخباری که از تهران به ما می‌رسید بد بود. باید روی فوتبال تمرکز کنیم.

سرمربی استقلال در مورد از دست دادن ستاره‌های خط میانی استقلال بیان کرد: ما فصل پیش خیلی خوب بودیم.  ما قهرمان جام حذفی شدیم. بازیکنانی مثل حسینی، نور افکن و خیلی از بازیکنان بازی به بازی بهتر شدند. این اول برای تیم ملی خیلی خوب بود. امید بهترین بازیکن تیم ملی بود. مجید حسینی به زمین آمد و بهترین دفاع شد. به خاطر همین عملکرد از قطر و ترکیه بهترین بازیکنان ما را خواستند. ابراهیمی بهترین هافبک استقلال و تیم ملی بود. ما باید جلوی السد بازی کنیم. خیلی خوشحالیم که ابراهیمی در لیگ قطر است. باید ببنیم شرایط حسینی چه می‌شود. من به فتحی گفتم که او باید اینجا بماند. یا باشگاه ترکیهای باید پول زیادی بابت او بدهد. بازیکنی که ۲۲ سالش است و آینده خیلی خوبی دارد. نمی‌توانیم او با یک مبلغ ناچیز از ما جدا شود. این طبیعی است که شما برای یک باشگاه خوب بازی کنید و بقیه به دنبال شما بیایند. برای امید بهترین آرزوها را دارم. او فرمانده ما بود. جایزه او در مراسم بهترین‌ها کاملا حقش بود. بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی، بازیکنان لیگ ایران بودند.

او باز هم در مورد لیست درخواستی‌اش از باشگاه گفت: من نمی‌توانم به بازار بروم و فریاد بزنم که لیست را به باشگاه داده بودم. در باشگاه تغییرات انجام شده و من با مدیرعامل جدید همیشه در تماس هستم.

شفر در پاسخ به این پرسش که آیا خط حمله استقلال از سال قبل ضعیفتر است، اظهار کرد: ما صیادمنش را داریم که بازیکن جوانی است و باید به او کمک کنیم تا بالاتر برود. استقلال یکی از بزرگترین تیم هاست و زمانی که یک بازیکن جوان به اینجا می‌آید باید خودش را با شرایط وفق بدهد. فشار برای جوانان در اینجا زیاد است. ما باید بازیکنانی که از تیم‌های کوچک‌تر می‌آیند برای بازی‌های بزرگ آماده کنیم. من بازیکنان جوانی داشتهام که در آینده بازیکنان بزرگی شدهاند. هواداران ما متوجه شرایط ما هستند و به جوانان ما کمک میکنند و ما در قبال هوادارانمان مسئولیت داریم.

به گزارش ایسنا،او در مورد آمدن الحاجی گرو گفت: این موضوع را نمی دانم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین