کد خبر: ۵۳۶۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

منع مصرف داروهای مسکن برای سالمندان مبتلا به زوال عقل

نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته، نشان می‌دهد عوارض جانبی داروهای مسکن در سالمندان به میزان قابل توجهی بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان  انگلیسی صورت گرفته، نشان می‌دهد عوارض جانبی داروهای مسکن در بیماران مبتلا به آلزایمر شدیدتر است.

محققان در یک بررسی به تأثیر داروهای مسکن و در یک بررسی دیگر به چرایی اثر عمیق‌تر این داروها روی سالمندان پرداختند. 

به گفته پژوهشگران، تقریبا 50 درصد از مبتلایان به این اختلال که در آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند از درد شدیدی رنج می‌برند.



طبق مطالعاتی که در گذشته انجام گرفته این احساس درد اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد و به خوبی کنترل نمی‌شود.

براساس آمار موجود، حدود 40 درصد از مبتلایان به زوال عقلی که در آسایشگاه زندگی می‌کنند اپیوئید دریافت می‌کنند.

امروزه حدود 12 میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال 2040 به 25 میلیون نفر برسد.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 سه برابر و به 131.5 میلیون نفر برسد.                                         

دمانس دارند و هزینه سالیانه مراقبت از آن‌ها 17 میلیارد پوند است که بیشتر از بیماری قلبی-عروقی (4 میلیارد پوند)، سکته مغزی (3 میلیارد پوند) و سرطان (2 میلیارد پوند) است. 

تحقیقات محققان انگلیسی حاکی از آن است که یک نفر از هر سه نفر متولدین سال 2015 میلادی در این کشور در صورت یافت نشدن راه‌هایی برای درمان زوال عقل در نهایت به اشکال مختلف این عارضه دچار خواهند شد.

براساس این تحقیقات، 27 درصد از پسران و 37 درصد از دختران متولد سال 2015 میلادی در آینده در معرض بیماری زوال عقل، قرار دارند. 

شایع‌ترین نوع دمانس، آلزایمر نام دارد که 50 تا 60 بیماران مبتلا به دمانس را شامل می‌شود؛ از سایر انواع دمانس می‌توان ازدمانس عروقی، دمانس ناشی از ضربه سر، دمانس وابسته به الکل، دمانس وابسته به انواع اختلالات حرکتی نظیر بیماری هانتینگتون و بیماری پارکینسون و دمانس ناشی از ایدز را نام برد.

در انگلیس حدود 637 هزار نفر علائم دمانس دارند و هزینه سالیانه مراقبت از آن‌ها 17 میلیارد پوند است که بیشتر از بیماری قلبی-عروقی (4 میلیارد پوند)، سکته مغزی (3 میلیارد پوند) و سرطان (2 میلیارد پوند) است.

پژوهشگران با تجزیه و تحلیل داده‌ها دریافتند،  عوارض جانبی از قبیل تغییرات شخصیتی و احساس گیجی در میانسالانی که از داروهای مسکن مصرف می‌کنند، به میزان قابل توجهی شدیدتر است. 
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین