کد خبر: ۵۳۶۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
عدم وجود اجماع جهانی برای فشار بر ایران، کار را برای اسرائیل، عربستان و ترامپ دشوارتر می‌سازد

دو سناریوی دشوار پیش‌روی ترامپ درباره ایران؛ مذاکره با مقامات ایران یا رویکرد «براندازی»؟

«به احتمال زیاد استراتژی تغییر نظام در مورد ایران از طریق اعمال فشار شکست خواهد خورد. در آن زمان از دید «اسلیت» گزینه دیگر، دیدار ترامپ با مقامات ایران است! با این حال، احتمالا امریکا به سیاست بی‌فایده «تغییر رژیم» در مورد ایران ادامه می‌دهد و بیش از گذشته در عرصه جهانی منزوی خواهد شد».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- سایت «اسلیت» نوشته است: اگر ترامپ رویکرد موسوم «تغییر رژیم» را در مورد ایران دنبال نکند احتمالا با برگزاری دو سناریوی دشوار پیش‌روی ترامپ درباره ایران به روایت اسلیت؛ مذاکره با ایران یا رویکرد «براندازی»؟نشستی با روحانی موافقت می‌کند آن هم با میانجی‌گری پوتین.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ «اسلیت» با اشاره به گزینه‌های پیش‌روی ترامپ در مورد ایران می نویسد: «در حال حاضر روحانی نمی‌تواند انگیزه زیادی برای دیدار با ترامپ داشته باشد چرا که ترامپ امریکا را از برجام خارج کرده است. واقعیت آن است سیاست ایران چارچوب‌های خاصی دارد و جناح‌بندی‌ها سبب محدودشدن سیاستمداران از اتخاذ تصمیمات بی‌پروا می‌شوند. در مورد ترامپ نیز او احتمالا کمتر از مورد کره شمالی تمایل به دیدار با ایرانی‌ها دارد چرا که بولتون مشاور امنیت ملی او و متیس وزیر دفاع کابینه‌اش، هر دو او را متقاعد کرده‌اند که می‌توان با صرف فشار اقتصادی نظام ایران را تغییر داد و این بهتر از وارد شدن به جنگ با ایران است که گزینه ای نامحبوب در میان افکار عمومی امریکا محسوب می شود. سومین عامل که مانعی بر سر راه گفت‌وگوی میان ایران و امریکاست، شرکای منطقه‌ای امریکا هستند. در مورد موضوع کره شمالی این کره جنوبی بود که راه حل دیپلماتیک پیدا کرد. در مورد ایران اما عربستان سعودی و اسرائیل خواستار رویارویی بیشتر با ایران و تضعیف نظام سیاسی آن کشور هستند. با این حال، عدم وجود اجماع جهانی برای فشار بر ایران کار را برای اسرائیل، عربستان سعودی و ترامپ دشوارتر می‌سازد.»

دو سناریوی دشوار پیش‌روی ترامپ درباره ایران به روایت اسلیت؛ مذاکره با ایران یا رویکرد «براندازی»؟

این سایت می‌نویسد: در نتیجه به احتمال زیاد استراتژی تغییر نظام در مورد ایران از طریق اعمال فشار نیز شکست خواهد خورد. در آن زمان از دید «اسلیت» گزینه دیگر که احتمالا بهتر است، دیدار ترامپ با مقامات ایران است!

این نشریه می‌نویسد: «او می‌تواند این کار را با واسطه‌گری پوتین انجام دهد. سوال اصلی این است که آیا پوتین می‌تواند چنین گزینه‌ای را به مقامات ایران بقبولاند؟ این دیدار در اولین گام می‌تواند رژیم تحریم امریکا علیه ایران را تضعیف کند. همچنین در حالت ایده آل برای پوتین او باید بتواند امریکا را متقاعد به توافق هسته‌ای با ایران کند. در آن صورت که احتمالا نامحتمل است پوتین به عنوان بازیگر بین المللی پیروز خود را نمایش می‌دهد».

اسلیت در پایان می‌نویسد: «با این حال، احتمالا امریکا به سیاست بی‌فایده «تغییر رژیم» در مورد ایران ادامه می‌دهد و بیش از گذشته در عرصه جهانی منزوی خواهد شد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
6
0
عدم وجود اجماع جهانی برای فشار بر ایران، کار را برای اسرائیل، عربستان و ترامپ دشوارتر می‌سازد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین