کد خبر: ۵۳۶۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

باهنر: عکس جلسه مجمع برای زمان رأی‌گیری درباره سپنتا بود

محمدرضا باهنر درباره جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک چهارم حضار با ورود نیکنام به شورای شهر مخالف بودند. به گفته او عکس جلسه مجمع برای زمان رأی‌گیری درباره سپنتا بود اما جنتی عصبانی نبود.
آفتاب‌‌نیوز :
اعتماد آنلاین بخش‌هایی از گفتگوی شماره جدید هفته‌نامه «مثلث» با محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را بازنشر داده است. بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

- یک چهارم حضار (در جلسه مجمع) با ورود نیکنام به شورای شهر مخالف بودند.

- عکس جلسه مجمع برای زمان رأی‌گیری درباره سپنتا بود اما آیت‌الله جنتی عصبانی نبود.

باهنر: عکس جلسه مجمع برای زمان رأی‌گیری درباره سپنتا بود

- بنده به آقای روحانی رای ندادم اما همواره ما این بحث تیم ملی و باشگاهی را داریم. فرض کنیم رقبای داخل نظام آقای روحانی معتقد و مدعی هستند که ما توانی صد درصدی می‌خواهیم اما ایشان همراه با تیم‌شان ۵۰ درصد بیشتر توان برخورد با مشکلات را ندارند. سوال این است که آیا اصولگرا‌هایی رقبای آقای روحانی باید این توان را ۴۰ درصد کنند یا ۶۰ درصد. کسی که تلاش می‌کند توان رئیس‌جمهور مستقر را از ۵۰ درصد به ۲۰ برساند. خواه اصولگرا باشد. خواه حزب اللهی به نظر من ضد انقلاب است.

- عدم موفقیت دولت، عدم موفقیت نظام است. عدم موفقیت قوه قضائیه نیز عدم موفقیت نظام است، فکر نکنیم که امروز دق دلی مان را نسبت به روحانی خالی می‌کنیم.

- ما دوست داریم رئیس‌جمهور ما رئیس جمهور نظام باشد، یعنی مثلا زمانی سیاست کلی ما این بود که در مورد جریان هسته‌ای تخته گاز تا ۲۰ درصد برویم تا ثابت کنیم و بگوییم ما می‌توانیم. اما در مقطعی رهبری در جایی گفتند موضع نرمش قهرمانانه را پیش بگیریم. آیا می‌توان گفت که رهبری، رهبری قاطعانه بوده، اما اکنون شده رهبری نرمش؟ خیر رهبری بنا به مصلحت نظام توصیه می‌کنند. ما معتقدیم روحانی یا هر کس دیگر باید رئیس جمهور نظام باشد نه رئیس جمهوری یک حزب یا گفتمان ویژه یا خاص. این که در زمان رقابت انتخاباتی، مواضع یکدیگر را نقد کنیم یا علیه یکدیگر حرف بزنیم سبب شادابی فضا خواهد شد چون ما به تک صدایی اعتقاد نداریم اما صدا‌ها نباید به نظام صدمه بزنند.

- آقای احمدی نژاد می گفتند که برای عبور از بحران ها رئیس جمهور باید استعفا دهد یا رئیس قوه قضائیه باید عزل شود چون مصلحت فعلی نظام در این است یا حتی برخی از تندروهای اصلاح طلب یا اصولگرا چنین می‌گفتند که روحانی باید برود اما این حرف‌ها حرف‌های بی ربطی است و من این رفتن را یک بحران عظیم می‌دانم.

- در اسلام نقل است از قول رسول اکرم که مکروم‌ترین حلال نزد من طلاق است. من عزل و استیضاح را طلاق می‌دانم. نباید اتفاق بیفتد اما یک جایی حلال می شود.

- پیام و خواسته و خواهش من از آقای روحانی این است که در کابینه خودخانه تکانی کند.

- به نظر من اصولگرا‌ها و اصلاح طلب ها نفس واحدی نیستند، من رسما گفته ام و باز هم می‌گویم همین جا جوابی هم به جناب آقای جنتی بدهم و آن این که یک اصل در قانون اساسی داریم که مجلس می‌تواند به عدم کفایت رئیس جمهوری رای دهد، رهبری او را عزل خواهد کرد که یک بار از این اصل استفاده شده است. من متضرعانه درخواست می‌کنم که دیگر از این اصل استفاده نشود.

- در سال ۹۲ از آقای روحانی حمایت نکردیم و او به سمت اصلاح طلبان رفت. من ذاتا ایشان را اصلاح طلب نمی‌دانم. سال ۷۸ اتفاقی کوچکتر از فتنه افتاد که سخنران محوری اش (۹ دی آن موقع) روحانی بود. من به دوستان اصلاح طلب گفتم اگر یک سخنرانی از آقای روحانی قبل از سال ۹۲ پیدا کنید که به نفع اصلاح طلبان صحبت کرده من صد سخنرانی از ایشان می‌آورم که به نفع اصولگرایان سخن گفته است. می خواهم بگویم در واقع اگر اصولگرایان طرفدار روحانی شوند او تازه به سر جای خود بازگشته است.

- آقای لاریجانی سیاستمدار قدرتمندی است. قطعا او محاسبه خواهد کرد که کاندیدا بشود یا نشود، ولی الان زود است برای این محاسبات و نمی‌شود از حالا گفت. ممکن است شش ماه به پایان مجلس دهم بتوانیم تحلیل و محاسبه کنیم، اما اکنون نمی‌توان محاسبه کرد که او را می‌آورد یا رئیس می‌شود یا خیر.

- شنیدم هفتگی [جلسات آقای رئیسی] تشکیل می‌شود. جلسات حول محور کاندیدای ریاست جمهوری نیست. همان انسجام اصولگراهاست و من نمی‌دانم که آن‌ها اعضای ثابت یا مهمان بوده اند، چون خبر ندارم. من اگر در این جلسات شرکت کنم دیگر حرف هایم بر مبنای شنیده‌ها نیست و خودم می‌بینم که ماجرایی هست. الان شنیده‌ها می‌گوید اصلا جلسات حول یک کاندیدای ریاست جمهوری یا حول یک محور اصولگرایی نیست. یک جلسه ای است برای انسجام بخشی اصولگرایان.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
1
پس احتملا ایشون تو فکر این هستند که چطور از نماینده شورای شهر عذرخواهی کنن و از دلشون در بیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
1
0
جای احمدی نژاد خالیست در عکس ولی در دل ملت جای دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین