کد خبر: ۵۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

۵۵ درصد از ساختمان‌های کشور فاقد پلاک هستند

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت پست کشور گفت: ۵۵ درصد از ساختمان‌های کشور فاقد پلاک هستند که این موضوع یک فاجعه محسوب می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن جوادی یکشنبه، هفتم مردادماه در نشست بررسی اجرای پروژه های "جی نف و سیماک" در کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا زمانی که درصد بالایی از ساختمان ها فاقد پلاکند و بخش زیادی از معابر نیز فاقد نام هستند، استانداردسازی نشانی ها عملیاتی نشده و نمی توان انتظار تحقق مطلوب دولت الکترونیک در کشور را داشت. 

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار معبر در کشور فاقد نام است، اظهارکرد: باید نام معابر و پلاک ساختمان ها مشخص شود تا بتوان به شکل مکان محور استاندارد سازی را محقق کرد و اطلاعات در اختیار دستگاه ها قرار بگیرد . 

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت پست کشور خاطرنشان کرد: از این طریق می توان با تحقق استاندارد سازی هدفگذاری ها را عملیاتی کرد . 

جوادی با اشاره به آمار استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه نامگذاری معابر و پلاک گذاری تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۸۱۰ معبر بی نام و ۱۱۶ هزارو ۷۹۶ ساختمان فاقد پلاک در این استان تولید نشانی استاندارد سازی شده را غیر ممکن می کند . 

وی از مهمترین پروژه های دولت الکترونیک و اولویت دار اقتصاد مقاومتی را پروژه های "جی نف و سیماک" دانست و ادامه داد: امروزه فعالیت بر اساس اطلاعات توصیفی مطلوب نیست و اجرای پروژه های مکان محور و استاندارد سازی شده از جمله اهداف مورد نظر است . 

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت پست کشور پروژه "جی نف" را یکی از پروژه های مهم و زیرساختی دولت الکترونیک دانست و عنوان کرد: بستر ارتباطی تمامی پایگاه های اطلاعاتی "جی نف" خواهد بود . 

به گزارش ایسنا، جوادی بیان کرد: با هدف دستیابی به اهداف در بیش از ۵۰ میلیون نشانی و کد پستی کشور هدف گذاری های استاندارد سازی عملیاتی می شود . 

وی از تشکیل کارگروه ملی جی نف در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: همچنین برنامه هایی در سطح مناطق مختلف و در قالب کمیته هایی با مسئولیت های مشخص اجرایی می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین