کد خبر: ۵۳۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

‎رئیس انجمن موسیقی: صدا و سیما علف هرز را به اسم خواننده به خورد مردم می دهد

رئیس انجمن موسیقی ایران با بیان اینکه استاد فقید «محمد نوری» شرف موسیقی پاپ ایران است، گفت: امروزه رسانه ملی از موسیقی شناسنامه دار فاصله گرفته و چهره‌هایی مانند علف هرز در آن سر بر می‌آورند و به عنوان خواننده موسیقی پاپ به خورد مردم داده می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
حمیدرضا نوربخش عصر دوشنبه در «برنامه شب محمد نوری» که برای گرامیداشت این استاد بزرگ موسیقی در انجمن شاعران ایران برگزار شد، این مطلب را اعلام کرد.
‎رییس انجمن موسیقی ایران با قدردانی از انجمن شاعران ایران برای برگزاری «برنامه شب محمد نوری»، با اشاره به اینکه این مراسم باید در انجمن موسیقی برگزار می‌شد، گفت: امروز به خصوص، بیش از همیشه جای محمد نوری برای آنچه ما به آن موسیقی پاپ می‌گوییم، خالی است.

‎وی اضافه کرد: اگر موسیقی پاپ را مردمی و مردم پسند بدانیم، نوری سال‌ها در این کار تحصیل کرد و زحمت کشید و باید سرمشقی برای بقیه باشد.

** پاپ امروزی ایران یک ‎موسیقی بی مایه و بی هویت است
نوربخش تصریح کرد: امروز دچار مصیبت و بلایی شدیم به نام موسیقی پاپ که یک موسیقی بی بنیان، بی مایه و بی هویت چه به لحاظ محتوا، چه ساختار و چه شکل به خورد مردم داده می‌شود و هر روز گوش مردم دارد با آنچه استاد نوری ارائه می‌کرد فاصله می‌گیرد.

این خواننده موسیقی اصیل ایرانی، اضافه کرد: محمد نوری نشان داد موسیقی پاپ چه هست تا نام استاد برازنده اش باشد؛ او جدای از صدای منحصر به فرد، سالیان سال برای این کار تمرین و تحصیل کرد و در بخش موسیقی هم از دکتر محمد سریر یاد می‌کنیم که وی هم از آن شخصیت‌هایی است که در بخش موسیقی چنین کاری کرد.

‎نوربخش گفت: استاد سریر را موسیقیدان کلاسیک جهانی می‌شناسیم که با ساز‌های مختلف و تئوری موسیقی آشناست. سریر ژانری از موسیقی پاپ ارائه کرد که محمد نوری خواننده آن بود و این می‌تواند الگویی برای جوانان امروز باشد که در بخش موسیقی فعالیت می‌کنند.

** صدا و سیما افرادی که، چون علف هرز سر برآورده اند را به عنوان خواننده به خورد مردم می‌دهد

‎رئیس انجمن موسیقی ایران با ابراز گلایه از صداو سیما گفت: امروز باید این را هشدار دهیم که ‎رسانه ملی خیلی به موسیقی درست، با هویت و با شناسنامه، کم لطفی می‌کند. امروز چهره‌هایی مانند علف هرز سر برمی آورند و با عنوان خواننده موسیقی پاپ به خورد مردم می‌دهند در حالیکه نوری توانست با همه نسل‌ها ارتباط برقرار کند.
‎نوربخش با بیان اینکه یاد استاد نوری همیشه جاودان است، ابراز امیدواری کرد رهروان راه این استاد بتوانند این راه را ادامه دهند.

در مراسم شب محمد نوری که برای گرامیداشت یاد این استاد موسیقی توسط انجمن شاعران ایران برگزار شد، محمود سهیلی، اجرای برنامه را برعهده داشت و چند آهنگ موسیقی اثر محمد سریر اجرا شد.

همچنین در این مراسم نگین سریر دختر سریر، پیام پدر خود را درباره استاد فقید محمد نوری قرائت کرد.
ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین