کد خبر: ۵۳۷۲۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

رسانه‌های عربی درباره پیشنهاد ترامپ به روحانی برای مذاکره بدون پیش‌شرط چه گفتند؟

پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران در رسانه‌های عربی زبان انعکاس گسترده داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه های عربی زبان به صورت وسیع، تمرکز خود را معطوف به جمله دیدار 'بدون پیش شرط' ترامپ با روحانی کردند. تارنمای روزنامه 'الشرق الاوسط' چاپ لندن بامداد سه شنبه نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با اعلام این که وی آماده است بدون پیش شرط و هر زمانی که مسئولان ایرانی بخواهند، با آنان دیدار کند، روحانی را غافلگیر کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه افزود: ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی با ' جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا گفت: ایرانی ها اگر بخواهند با آنان دیدار می کنم. اما نمی دانم که آیا آنان آمادگی این کار را دارند.

رسانه‌های عربی درباره پیشنهاد ترامپ به روحانی برای مذاکره بدون پیش‌شرط چه گفتند؟

این روزنامه که دیدگاه مسئولان سعودی را بازنشر می دهد، افزود: اگر مسئولان ایرانی مایل باشند، بدون پیش شرط در هر زمانی که بخواهند، با آنان دیدار می کنم.

وی افزود: من حاضرم با هر کسی دیدار کنم، به نشست و جلسه ایمان دارم، به ویژه زمانی که خطر جنگ وجود داشته باشد.

شبکه خبری اسکای نیوز امارات

شبکه خبری اسکای نیوز امارات که معمولا موضع مقام های ابوظبی را بازنشر می دهد، در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با مقام های ایرانی گزارش داد: ترامپ پیام بازدارنده جدیدی برای ایران فرستاد.

اسکای نیوز به نقل از خبرنگاران خود مدعی شد، ترامپ در گفت و گو با جوزپه کونته گفت: من با جناب نخست وزیر بر این مساله توافق کردیم که ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد.

شبکه خبری المیادین

شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین گزارش داد: ترامپ آماده است بدون پیش شرط با روحانی دیدار کند، اما تهران خواستار بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای است.

المیادین سخنان مشاور سیاسی رئیس جمهوری را نیز بازنشر داد و نوشت: «حمید ابوطالبی» مشاور رئیس جمهوری ایران در واکنش به سخنان ترامپ از وی خواسته است به توافق هسته ای بازگردد، به ملت ایران احترام بگذارد و از خصومت با تهران دست بردارد.

 پایگاه فلسطینی عرب 48

پایگاه فلسطینی عرب 48 نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفت، آمادگی دارد بدون پیش شرط با حسن روحانی همتای ایرانی اش دیدار کند.

عرب 48 به نقل از ترامپ افزود: ایرانی ها در شرایط سختی به سر می برند، وی آمادگی دیدار با آنان در هر زمانی را دارد، این مذاکره برای آنان، برای آمریکا و برای همه خوب خواهد بود و این گفت و گو بدون پیش شرط انجام خواهد شد.

پایگاه مغربی: 'احدث'

پایگاه مغربی 'احدث' نوشت، به نظر می رسد، تنش اخیر میان آمریکا و ایران در هفته های اخیر، نتیجه داد،

به گونه‌ای که دونالد ترامپ اعلام آمادگی کرد که در هر زمان آماده دیدار بدون پیش شرط با ایرانی هاست.

ابوطالبی مشاور سیاسی رییس جمهوری پس از اظهارات ترامپ به آن واکنش نشان داد و نوشت: سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پس از تهدید ملت بزرگ ایران، موضوع ملاقات دو رئیس جمهوری مطرح شد. اکنون هم پس از خروج از برجام، ملاقات بدون پیش شرط بیان می‌شود!

وی ادامه داد: کسانی که به گفت وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم متلزم باشند. احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
3
ابوطالبی انقدر ملت ایران ملت ایران نگو! بیچاره کردی مارو انقدر تو دعواها و اختلافات داخلی و خارجی سیاسیتون از ملت مایه گذاشتی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
3
٢٠٧ اتوماتيك صد ميليون ،بقيشو خودتون حدس بزنين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
این تاکتیک واشنگتن باعث میشه .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
بن سلمان هر از گاهی علیه ایران یک ادعا دارد  .
یک زمان او . مدعی . مالکیت معنوی کشور هایی بود  . که پسوند اسلامی یا عربی بعداز نام وطن خود  دارند. و معتقد است  ملزم. به اطاعت از خلیفه مسلمین مطابق  ایین. .دین .  که  درمر کز اسلام حکومتمی کند . می باشند .

........................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین