کد خبر: ۵۳۷۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

قاچاق انسان بین ۱۰ تا ۱۵ سال حبس خواهد داشت

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: کمیسیون قضایی در مصوبه امروز خود مجازات حبس بین ۱۰ تا ۱۵ سال را برای قاچاق انسان در نظر گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
الهیار ملک‌شاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز ماده ۱۲ لایحه حمایت حقوقی از کودکان و نوجوانان ارجاعی از صحن علنی مجلس به کمیسیون مورد اصلاح و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: کمیسیون پیش از این مجازات حبس درجه چهار (حبس بین ۵ تا ۱۰سال) را برای قاچاق انسان در نظر گرفته بود که در اصلاحیه امروز خود مجازات حبس درجه سه (حبس بین ۱۰ تا ۱۵ سال) را برای این امر در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌همچنین در جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون مطرح شد و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید و جزئیات طرح برای بررسی بیشتر به کارگروهی به ریاست محمد دهقان ارجاع شد.

ملک‌شاهی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع ادغام دو طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و همچنین طرح اصلاح ماده‌ای از قانون مجازات اسلامی مطرح شد که بنا شد این موضوع در کار گروه ویژه‌ای به ریاست محمد کاظمی مورد بررسی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین