کد خبر: ۵۳۷۳۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
هیثر نوئرت گفته "مایک پامپئو اظهارات ترامپ درباره مذاکرات با ایران را تایید می‌کند"

وزارت امور خارجه امریکا: آماده دیدار با مقامات ایرانی هستیم/واشنگتن دیپلماسی را در تعامل با ایران ترجیح می‌دهد/امیدواریم ایران رفتار خود را به‌خاطر ملت خود تغییر دهد

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که دیپلماسی را در تعامل با ایران ترجیح می‌دهیم. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: "مایک" پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات رئیس جمهور درباره مذاکرات با ایران را تایید می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
"هیثر نوئرت" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در روز سه شنبه اعلام کرد که دیپلماسی را در تعامل با ایران ترجیح وزارت امور خارجه امریکا: آماده دیدار با مقامات ایرانی هستیم/واشنگتن دیپلماسی را در تعامل با ایران ترجیح می‌دهد/امیدواریم ایران رفتار خود را به‌خاطر ملت خود تغییر دهدمی‌دهیم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم، وی افزود: در صورتی که تهران رویکرد خود را تغییر دهد آماده دیدار با مقامات ایرانی بوده و امیدوار هستیم که ایران رفتار خود را به خاطر ملت خود تغییر دهد."مایک" پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات رئیس جمهور درباره مذاکرات با ایران را تایید می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید بین گفته‌های دونالد ترامپ و مایک پومپئو در مورد مذاکره با ایران تفاوتی وجود ندارد؛ هر دو بارها در مورد مذاکره اعلام آمادگی کرده‌اند و هر دو خواستار وقوع تغییراتی در سیاست‌های تهران هستند.

هدر نائورت، نهم مرداد ماه، در جمع خبرنگاران گفته‌است هم رئیس‌جمهوری و هم وزیر خارجه کشورش، گفته‌اند آماده مذاکره هستند: «آیا ما خواستار تغییرات در رفتار ایرانی‌ها هستیم؟ قطعا، و به همین دلیل است که شما بارها از وزیر خارجه [مایک پومپئو] درباره نوع این تغییرات در رفتار ایرانی‌ها می‌شنوید. تغییراتی که دولت آمریکا و بسیاری از دیگر کشورها خواستار مشاهده آن هستند».  

خانم نائورت می‌گوید آمریکا امیدوار است این تغییرات رخ دهد. او مدعی شده «قطعا مردم ایران نیز امیدوار هستند که رفتار [حکومت] تغییر خواهد کرد و آن‌ها صاحب آینده بهتری خواهند شد». 

اخیرا دونالد ترامپ در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا، در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، ملاقات کند، گفت: اگر او مایل به این کار باشد، «من قطعا آماده‌ام» و این ملاقات نیز «بدون هیچ شرطی» خواهد بود. 

ساعتی بعد مایک پومپئو، ضمن حمایت از رویکرد ترامپ، تاکید کرد «اگر ایرانی‌ها از خود این تعهد را نشان دهند که تغییرات اساسی در نحوه برخورد با مردم خود ایجاد می‌کنند، رفتار مخرب خود را در منطقه کاهش دهند، بپذیرند ارزش دارد وارد توافقی بشوند که واقعا از گسترش تسلیحات هسته‌ای جلوگیری می‌کند، آن‌وقت رئیس جمهوری گفته، آماده است که با آنها بنشیند و گفت‌وگو کند». 

خانم نائورت می‌گوید «کار وزارت خارجه دیپلماسی‌ست و دیپلماسی همیشه رویکردی‌ست که ما برتری می‌دهیم. این کاری‌ست که ما اینجا انجام می‌دهیم و این کاری‌ست که وزیر خارجه انجام می‌دهد». خبرنگاری پرسید آیا این سخنان به معنی مذاکرات بدون پیش‌شرط است و خانم نائورت اظهار داشت که او، وزیر خارجه و رئیس‌جمهوری آمریکا به این پرسش پاسخ داده‌اند. 

سخنگوی وزارت خارجه، مجددا این موضوع را بیان کرد که «ما امیدوار هستیم این کشور و حکومت آن، به سوی زندگی بهتری حرکت خواهند کرد، سیاست‌های خود را به‌گونه‌ای تغییر خواهد داد تا مردمش زندگی بهتری داشته باشند». 

سخنگوی وزارت خارجه پس از طرح پرسش‌هایی در این مورد که آیا پومپئو حاضر به انجام مذاکرات بدون پیش‌شرط است، بار دیگر تاکید کرد هم وزیر خارجه و هم رئیس‌جمهوری آمریکا به این پرسش پاسخ داده‌اند. سخنان آقای ترامپ در مورد آمادگی برای انجام مذاکرات با ایران، با واکنش‌هایی داخل ایران روبه‌رو شده‌است.

همچنین یکی از سخنگوهای کاخ سفید عصر روز سه‌شنبه از این ژست ترامپ درباره مذاکره بدون پیش‌شرط عقب‌نشینی کرد. «گارت مارکوئیس»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «اگر حکومت ایران رفتارش را به نحوی که مشخص کرده‌ایم عوض کند، ایالات متحده آماده است برای برداشتن تحریم‌ها، برقراری روابط کامل دیپلماتیک و تجاری، دادن مجوز فناوری‌های پیشرفته به ایران و حمایت از پیوستن ایران به نظام اقتصاد بین‌الملل اقدام کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
2
2
تمام کشورهای دنیا براساس مقررات بین المللی عمل می کنند وموفق هستند نمی دانم چرا ما باید این همه سازمخالف وغیرقانونی بزنیم...
پاسخ ها
شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
باهوش!!! آمریکا تعهدات بین المللی رو زیر پا گذاشت، نه ایران.
به جای گوشی بازی، کمی هم مطالعه داشته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
سفریوسف بن علوی به امریکا حامل چی به آمریکابود ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین