کد خبر: ۵۳۷۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

پیش قراول حقوق شهروندی در ایران کیست؟

شیخ ابوالحسن خرقانی با این جمله معروف است که می گوید:"هر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد"
آفتاب‌‌نیوز :
محمد کرم‌محمدی، فرماندار شاهرود در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان افزود:شیخ ابوالحسن خرقانی در دوره خود، پیش قراول حقوق شهروندی بوده است.

وی خواستار حفظ شان گردشگری مجموعه خرقان شد و گفت: مجموعه‌های خرقان و بسطام از جمله نقاط گردشگری استان هستند که روزانه گردشگر دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان شاهرود، گفت: بخش مهمی از ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان در شهرستان شاهرود قرار دارد.

محمد جهانشاهی با اشاره به اینکه "استان سمنان 1400 مقصدی تازه برای سفر" به عنوان شعار استان سمنان در حوزه گردشگری هدف‌گذاری شده است، ابراز امیدواری کرد: این استان تا سال‌های آینده بتواند سهم بیشتری در گردشگری کشور داشته باشد.

شیخ ابوالحسن علی بن جعفر بن ‌سلمان خرقانی «یا علی بن احمد» عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری از چهره های بسیار درخشان عرفان ایرانی است که در آزاد اندیشی و مردم‌گرایی جهانی و وسعت نظر انسانی و تفکر والای عرفانی ممتاز و کم نظیر است.

به گزارش ایسنا، گفتار و کردار این عارف ایرانی که در نیمۀ دوم قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری در خرقان شاهرود می زیسته، در طی گذشت نزدیک به یک هزار سال همواره مورد توجه، مطالعه و سرمشق عارفان، شاعران، متفکران و محققان بوده است. آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در روستای قلعه نو خرقان در 24 کیلومتری شمال شاهرود قرار دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین