کد خبر: ۵۳۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

سکه باز هم در سراشیبی

بازار سکه به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌های مورد نظر مخاطبان، امروز هم مانند روز گذشته روند نزولی در پیش گرفت و با وجود نوسانات، در ساعت 5:45 عصر 3 میلیون و 725 هزار تومان قیمت داشت که نسبت به روز گذشته 4.8 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 تاثیرگذاری رویدادهای سیاسی اخیر بر روند قیمت سکه، انتظار برای راه‌اندازی بازار ثانویه ارز و احتمال افزایش عرضه در بازار سکه به قرار گرفتن آن در مسیر کاهشی منجر شده است. بازار طلا و ارز که روز گذشته روند نزولی قیمت را در پیش گرفته بود، امروز با افزایش همراه شده و صبح، بازار طلا و سکه رشد چشمگیری را داشت و سپس کاهشی شد.

دوشنبه شب در خبری با عنوان "ضرر بزرگ در انتظار بازار سکه" پیش‌بینی شد که احتمال کاهش قیمت سکه بر اساس انتظار برای عرضه وجود دارد. همان روز کارشناسان عنوان کرده بودند، حباب سکه به یک میلیون تومان رسیده و سپس سکه روز سه‌شنبه 500 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. امروز هم با وجود نوسانات ساعتی، در ساعت 5:45 نسبت به روز قبل 160 هزار تومان ارزان تر شد. تا این ساعت سکه امامی 3 میلیون و 725 هزار تومان، سکه بهار آزادی 3 میلیون و 326 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 930 هزار تومان، ربع سکه 950 هزار تومان و سکه یک گرمی 511 هزار تومان قیمت دارد.

طلای جهانی هم آرام می‌گیرد

با وجود رشد شدید قیمت طلا در ایران، این فلز گرانبها روند کاهشی در سطح جهان داشته است. قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی طرح دولت ترامپ برای وضع تعرفه بالاتر روی واردات کالاهای چینی که به صعود ارزش دلار منجر شد، کاهش پیدا کرد. بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC گفت: رشد اندک قیمت طلا در شب گذشته تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن بود، اما ضعف قیمت این فلز در معاملات صبح چهارشنبه به دلیل رشد قیمت دلار است.

تنش‌های تجاری باعث شده جریان تقاضا برای دارایی امن به سوی دلار روانه شود و به نظر می‌رسد این ارز نسبت به طلا از تقاضای بالاتری به عنوان یک دارایی امن برخوردار است. بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا در اوایل روز چهارشنبه بدنبال انتشار گزارشی مبنی بر اینکه آمریکا و چین درصدد ازسرگیری مذاکراتشان برای حل اختلافات تجاری هستند، صعود کردند اما در ادامه معاملات، رشد آنها ضعیف‌تر شد.

کدام معامله‌گران "دلار" ضرر می‌کنند؟

در بازار ارزی که این روزها درگیر نوسان بسیاری شده و مخاطبان آن دیگر متقاضیان واقعی ارز نیستند و مردم عادی بخش زیادی از آن را تشکیل داده‌اند، در کنار سودی که ممکن است برای برخی ثبت شود، به طور حتم عده‌ای دچار زیان می‌شوند. تحلیلگران بازار می‌گویند خریداران غیرحرفه‌ای که عمده آن را افراد عادی و خانه‌دارها تشکیل می‌دهند، طعمه سودجویان شده و متضرران اصلی بازار ارز هستند.

آخرین خبرها از بسته جدید ارزی و نرخ دلار

طبق اعلام دولت و مجلس، سیاست ارزی بانک مرکزی در حال بازنگری است و به زودی این بسته جدید ارائه می‌شود اما آنچه از مسئولان اتاق بازرگانی شنیده شده، بر اساس این بسته، از این پس مرجع رسمی نرخ دلار بازار ثانویه است که قیمت پیشنهادی آن ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان خواهد بود و دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط برای واردات کالاهای اساسی و دارو اختصاص می‌یابد و ارز صادرکنندگان عمده غیرنفتی از سامانه نیما به بازار ثانویه منتقل می‌شود. همچنین میزان ارز مسافری نصف خواهد شد.

مسعود کیمیایی اسدی - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این سیاست جدید ارزی اظهار کرد: معنی و مفهوم این سیاست این است که دولت نرخ بازار را به عنوان نرخ واقعی  قبول کرده و می‌خواهد به قول رئیس مجلس، قیمت ارز شناور و کنترل کند و از این پس نقش نظارتی خود را بیشتر کند تا اینکه تعیین کننده نرخ باشد.

حباب بازار خودرو بزرگتر شد/ فعلا نخرید

التهابات سکه و ارز، بلاتکلیفی سنگینی را در کلیه بازارها ایجاد کرده است. هم اکنون در بازار خودرو فروشنده زیاد است و خریدار کم. در این شرایط رییس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران می گوید که قیمتها حباب دارد و مردم فعلا از خرید خودداری کنند. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه نرخ ارز در بازار غیررسمی که بالا می‌رود، سایر بازارها را نیز متاثر می‌کند. نرخ واقعی دلار بین 7000 تا 8000 تومان است. امیدواریم دولت هرچه زودتر بازار ثانویه ارز را راه‌اندازی کند تا قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش یافته و به نرخ واقعی خود برسد. کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تاثیر مثبتی بر قیمت سایر کالاها داشته و مطمئنا شاهد افت قیمت خودرو در بازار و کوچک‌تر شدن حباب قیمتی این محصولات خواهیم بود.

آمار جدید واردات خودرو منتشر شد

خبر دیگر از بازار خودرو به آمار مربوط به واردات چهار ماهه نخست سال برمی گردد. از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، تعداد خودروهای سواری وارد شده به کشور از مرز ۱۰ هزار گذشت و به ۱۰ هزار و ۱۳۷ دستگاه رسید. ارزش خودروهای سواری واردشده به ایران در این مدت ۲۸۰ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۵۹۸ دلار بوده است. این در حالی است که ثبت سفارش خودروی سواری تقریبا از ابتدای تیرماه سال جاری متوقف شده و واردات این کالا در حال حاضر ممنوع است. البته گفته می‌شود که ممکن است سیاست دولت تغییر کرده و بار دیگر واردات خودروی سواری خارجی از سر گرفته شود، اما هنوز امکان واردات خودرو وجود ندارد.

واحدهای مسکن مهر سنددار می‌شوند

امروز در بین اخبار اقتصادی، خبری هم از سنددار شدن واحدهای مسکن مهر داشتیم. به دنبال آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر در دولت یازدهم و اعطای قراردادهای پنج برگی، روند واگذاری  قراردادهای عرصه نیز که زمینه اعطای سند مالکیت محسوب می‌شود، در مسکن مهر آغاز شد که اولین بار در هشتگرد صورت گرفت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین