کد خبر: ۵۳۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
ایران تهدیدی برای مسدود کردن تنگه باب المندب مطرح نکرده است

ادعای اسرائیل درباره پاسخ نظامی به ایران/ نتانیاهو: اسرائیل ارتش خود را در تنگه باب‌المندب مستقر خواهد کرد/اگر ایران اقدامی کند، با یک ائتلاف بین المللی روبرو خواهد شد

رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که اگر ایران برای بستن تنگه باب المندب تلاش کند، با پاسخ نظامی تل آویو روبرو خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه در سخنانی ادعا کرد: اسرائیل ارتش خود را مستقر خواهد کرد اگر ایران برای مسدود ادعای اسرائیل درباره پاسخ نظامی به ایران/ نتانیاهو: اسرائیل ارتش خود را در تنگه باب‌المندب مستقر خواهد کردکردن تنگه باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن وصل می کند، تلاش نماید.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، هفته گذشته عربستان سعودی اعلام کرد که انتقال محموله‌های نفتی از طریق این تنگه را متوقف کرده است. این تنگه یکی از مسیرهای اصلی انتقال نفت خاورمیانه به اروپا به شمار می رود. این تصمیم ریاض پس از آن اتخاذ شده است که نیروهای یمن به 2 فروند کشتی در این آبراه حمله کردند.

رویترز مدعی شده است که ایران و عربستان سعودی طی 3 سال اخیر در حال یک جنگ نیابتی در یمن هستند. نیروهای یمن که پیش از این تهدید به مسدود کردن تنگه باب المندب کرده اند، هفته گذشته اعلام کردند که ظرفیت و قدرت لازم برای حمله به بنادر عربستان سعودی و سایر اهداف دریای سرخ را دارند.

ایران تهدیدی برای مسدود کردن تنگه باب المندب مطرح نکرده است.

نتانیاهو گفت: اگر ایران برای بستن تنگه باب المندب تلاش کند، مطمئن هستم که با یک ائتلاف بین المللی روبرو خواهد شد که مصمم به جلوگیری از این اقدامات ایران است و این ائتلاف شامل واحدهای ارتش اسرائیل نیز خواهد بود.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در اظهارات جداگانه‌ای گفت: اسرائیل اخیرا تهدیداتی درباره آسیب وارد شدن به کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ شینده است.

تنگه باب المندب تنها 29 کیلومتر عرض دارد و این مساله موجب می شود تا صدها کشتی به راحتی هدف هرگونه حمله‌ای قرار گیرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که در سال 2016 میلادی بیش از 4.8 میلیون بشکه نفت در روز از طریق این تنگه ترانزیت شده است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین