کد خبر: ۵۳۷۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

دستگیری ۵ حفار غیر مجاز آثار تاریخی در

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از دستگیری افرادی که اقدام به حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیاء تاریخی و فرهنگی در شهر جعفریه کرده بودند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی قم امروز با اعلام این خبر گفت: عملیات مذکور بر اساس گزارش مسئول حوزه مقاومت بسیج شهید محلاتی بخش جعفریه در راستای تعامل با فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان قم در جهت مشارکت‌های اجتماعی مبنی بر جلوگیری از حفاری غیرمجاز صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: افراد مذکور به قصد کشف اموال فرهنگی و تاریخی در نزدیکی کاروانسرای قلعه سنگی در بخش جعفریه استان قم مشغول حفاری غیر مجاز بودند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی‌های لازم با جانشین فرماندهی انتظامی قم، عوامل یگان حفاظت و حوزه مقاومت بسیج به محل مذکور اعزام شدند که در نتیجه آن ۵ نفر حفار غیر مجاز دستگیر شدند.

یزدانی با بیان اینکه ۳ متهم دستگیر شده ساکن قم و ۲ نفر دیگر ساکن اصفهان هستند، گفت: از این افراد وسایلی مانند دوربین شکاری، چراغ قوه، چاقو، قمه، دستگاه فرز، دستگاه جوشکاری یک دستگاه بیل میکانیکی و … کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه حافظان اصلی آثار تاریخی قم شهروندان هستند، گفت: منتظر گزارشات مردمی در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی استان هستیم و اقدام آنان برای این اداره کل  قابل تقدیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: استان قم بیش از ۳۵۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه روزی مترصد گزارشات مردمی است و شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۷۷۳۸۱۹۹ – یا تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیس در حفظ میراث فرهنگی با این اداره کل همکاری داشته باشند.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی ضمن تشکر از یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم گفت:  فعالیت های یگان حفاظت بسیار ارزشمند است، در حقیقت آنها طلایه داران اصلی صیانت از میراث فرهنگی هستند. و این میراث گرانبها را با شایستگی و با حفظ امانت  به نسل آینده تحویل خواهند داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین