کد خبر: ۵۳۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

کرجی‌ها بیش از دو برابر اروپایی‌ها زباله تولید می‌کنند

​معاون خدمات شهری شهرداری کرج مساحت رفت و روب 10 منطقه شهری را نزدیک به 19 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: هزینه رفت و روب و جمع آوری زباله شهر در طول سال رقمی بیش از 60 میلیارد تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :
 حسن مدیرروستا سرانه تقریبی جمع آوری و رفت و روب برای هر نفر را نزدیک به یک هزار و دویست تومان ذکر کرد و افزود: استاندارد تولید زباله در کشور ما و بخصوص شهر کرج نسبت به کشورهای اروپایی  بیش از دو برابر است که این رقم هزینه بسیاری را به شهرداری تحمیل می‌کند.

مدیرروستا میانگین تولید روزانه زباله در کرج را بیش از 700 گرم ذکر کرد و این رقم را در کشورهای اروپایی نزدیک به 300 گرم دانست.

این مسئول، در ادامه به مزایای تفکیک زباله از مبدا در کاهش تولید زباله اشاره کرد و اذعان داشت: با تفکیک زباله‌های خشک و تَر، از حجم زباله‌های تولیدی کاسته شده و می‌توان زباله‌های خشک را مدت طولانی‌تری در منزل نگه داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری،وی اضافه کرد: همین امر کاهش مراجعه خودروها و اکیپ‌های سازمان مدیریت پسماند به در منازل و معابر را به همراه خواهد داشت که موجب کاسته شدن از هزینه‌های جمع آوری و دفن زباله می شود.

معاون شهردار کرج گفت: با کاستن از این گونه هزینه‌ها، اعتبارات شهری در بخش‌های دیگر افزوده شده و امکان پیشرفت و توسعه شهر بیش از گذشته فراهم خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین