کد خبر: ۵۳۷۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
وقتی می‌گوییم جنگ اقتصادی است، نمی‌توانیم مانند شرایط عادی اقتصاد را اداره کنیم

پیشنهاد وزیر کشور به رئیس‌جمهور برای تشکیل کارگروه مقابله با جنگ اقتصادی/ دشمنان فکر می‌کنند ۵۰ تا ۲۰۰ نفر در یک جا جمع بشوند اوضاع کشور به هم میخورد اما بدانند از این خبرها نیست

وزیر کشور گفت: دشمنان فکر می‌کنند ۵۰ تا ۲۰۰ نفر در یک جا جمع بشوند اوضاع داخل کشور به هم میخورد،اما بدانند از این خبرها نیست این ملت چهل سال مقاومت و ایستادگی نکرد تا چند مزدور و تروریست و خودفروخته برای آنها تصمیم بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پنج شنبه ۱۱ مرداد ماه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی در سخنانی اظهار داشت: وقتی می‌گوییم جنگ اقتصادی است بنابراین نمی‌توانیم مانند شرایط عادی اقتصاد را اداره کنیم به همین دلیل به رئیس جمهور پیشنهاد دادم که به وزارت کشور اختیار لازم را بدهند تا کارگروهی متشکل از هشت وزارتخانه و بانک مرکزی تشکیل شود و این کارگروه ۲۴ ساعت برای رفع موانع و مشکلات تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری کار کند و تعطیلی هم نداشته باشد و همه اختیارات این هشت دستگاه باید به تمام مدیران متناظر استان ها واگذار شود و اگر هم به استانها واگذار نشد این اختیار را به وزارت کشور بدهند تا به طور ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته به بررسی مشکلات و موانع و مسائل مرتبط با واحدهای تولیدی و اقتصاد کشور پرداخته شود و هر کس مشکلی در زمینه تولید اشتغال و سرمایه‌گذاری داشته باشد این کارگروه ۴۸ ساعته آن را حل کند مگر مواردی که مشکل قانون داشته باشد که باید آن هم از طریق قانونگذاری حل شود. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه تجار و تولید کننده و عالمان و دانشمندان بسیار قوی در کشور داریم و تجربیات فعالان اقتصادی ما را هیچ کس در دنیا ندارد گفت: واحدهای تولیدی ما و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی در شرایط سختی ناشی از جنگ و تحریم تحمیلی و قوانین و مقررات بسیار سخت موجود به جلو حرکت کرده اند لذا باید قدر این سرمایه های کلان ملی را دانست و با تمام توان و قدرت در خدمت به آنها شبانه روز کوشا باشیم. 

وی در ادامه افزود: ما را با بقیه به خصوص با آمریکا و انگلیس و دیگر کشورها مقایسه نکنید ۳۰۰ سال انباشت ثروت ناشی از استعمار دست آنها بوده است اما ما تازه ۴۰ سال است شهد شیرین استقلال را چشیده ایم و منافع ملی خودمان را می خواهیم نه آنکه تمام تلاش و کوشش مردم ما برای منافع چپاولگران باشد لذا باید دولت و ملت و همه در کنار هم باشیم و تلاش کنیم تا همهمرانع را مرتفع سازیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه آن دسته از فعالان اقتصادی که از نوسانات نرخ ارز متضرر شده‌اند حق دارند تصریح کرد: دولت برای حل این موضوع شب و روز در حال برگزاری جلسات با کارشناسان این حوزه است و قطعا این دوران سخت سپری خواهد شد.

رحمانی فضلی افزود:هرچه که تاکنون در زمان طول انقلاب انجام داده ایم با آنچه که برخی با سوء استفاده با فساد یا رانت انجام دادند اصلا مقایسه نمی‌کنیم، معتقدیم باید برخورد جدی و قاطعانه با مفسدان و رانت خواران صورت پذیرد، مگر دادگستری و دادستان و وزارت اطلاعات و بازرسی نداریم؟ اگر می‌گویم فساد است قصور از خودمان است یا در آن شریک هستیم یا غافل، در هر صورت یا مجرم یا سهل انگار می‌شویم، چرا در برخورد با فساد رحم می کنیم؟ چرا گذشت میکنیم؟ نباید از این افراد گذشت دادستانی و دادگستری با این مسائل محکم برخورد کنند، رهبر معظم انقلاب هر ماه حداقل دو بار درباره فساد صحبت میکنند آنها که برخورد نمی‌کنند باید پاسخ دهند، نباید بگذاریم تخلف و فساد شود. 

وزیر کشور با انتقاد از مشکلات پیش آمده در تخصیص ارز دولتی گفت: ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به کسانی داده شد که نباید داده می‌شد و نباید آن این ارز را می‌گرفتند و در ثبت سفارش باید دقت می شد حالا این کار نشده پس باید نظارت می‌کردند که در توزیع این کار نشود که به هر ترتیب اکنون قوه قضاییه دارد با این متخلفان ارزی برخورد می‌کند و با اصلاح روشها با تکا به خداوند متعال و زحمات خدمتگزاران صادق و پاکدست به زودی به طور ۱۰۰% بر مسائل اقتصادی مسلط خواهیم شد.

رئیس شورای امنیت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره موضوعات اخیر مطرح شده توسط رییس جمهور آمریکا گفت: به ظاهر آمدند به بهانه انرژی هسته ای مسائلی را به ایران تحمیل کردند و بعد از آن هم شاهد امضای برجام بودیم و همه دنیا دیدند که رئیس‌جمهور وقت آمریکا آمد و ایستاد و کف زدند و برجام را قبول کردند، حالا آمده اند زیر آن زده‌اند و الان با کمال وقاحت پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط مطرح می کنند، با این عهد شکنی و زیر پا گذاشتن تعهد بین المللی خود چه حقی برای شرط گذاری برای خودتان قائل هستید؟ 

وی تصریح کرد: ما به آمریکا اعتماد نداریم شما حالا می خواهید بدون پیش شرط با ما صحبت کنید؟ کسی با آدم دروغگو صحبت نمی‌کند، چه پیش شرطی؟ شرط این است که شما به برجام برگردید بعدش هم باید از هم از ملت بزرگ و دلاور ایران و هم از دنیا عذرخواهی کنید. 

وزیر کشور با اشاره به تهدیدات نظامی دشمن گفت: آنها مطلقا جرأت رویارویی نظامی با ایران را ندارند، چون به خوبی می دانند می توانند شروع کننده باشند ولی دیگر پایان دهنده آن نخواهند بود.امکان دارد چند مزدور را مسلح کرده و از گوشه‌ای در داخل کشور بفرستند و چند نفر از عزیزان مرزبان ما را شهید کنند که هشدار می دهم اگر این موضوع هم ادامه داشته باشد به روش دیگری برخورد می‌کنیم ولی بدانند که ملت ایران به هیچ وجه از حقوق اساسی خودکوتاه نمی آیند و قاطعانه و با رشادت برخورد می کنند، هر جوان ما که شهید می شود برای ایران به اندازه خود ملت ارزش دارد و از خون او نمی گذریم. 

به گزارش فارس، رحمانی فضلی تصریح کرد: یکی از سطوح برخورد دشمن با ایران ایجاد تنش های اجتماعی است و فکر می‌کنند این موضوع می‌تواند در ایران اثرگذار باشد آنها فکر می‌کنند ۵۰ تا ۲۰۰ نفر در یک جا جمع بشوند اوضاع داخل کشور به هم میخورد، بعد آمدند در کشوری جلسه گذاشتند که بعد از این نظام چه کسی را بیاورند سرکار، در آن جلسه ۹۴ گروه آمدند و جالب آنکه همه خود را به عنوان جایگزین نظام معرفی کردند، از منافقین تروریست که صدها قتل کرده گرفته تا بقیه گروههای چند نفره فرسوده و مرتجع خود را جانشین مناسب می دانستند،اما آنها بدانند از این خبرها نیست این ملت چهل سال مقاومت و ایستادگی نکرد تا چند مزدور و تروریست و خودفروخته برای آنها تصمیم بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین