کد خبر: ۵۳۷۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های این هفته چه گفتند؟

واکنش امام جمعه اصفهان به اعتراض‎های خیابانی مردم: نگذارید بچه‌هایتان در خیابانها راه بیفتند و اعتراض کنند/امام جمعه ایلام: درگیر جنگ تمام‌ عیار اقتصادی هستیم/مذاکره با کشور متخاصم از اختیارات رهبری است

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی - سیاسی این هفته به مسائل مهمی از جمله جنایات آمریکا در طول زمانهای گوناگون از جمله سالروز حمله شیمیایی به هیروشیما، سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سال 59، روز خبرنگار،سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، تولید کالای ایرانی و مبارزه با فساد اقتصادی برای خروج از مشکلات پیش روی کشور و مطرح شدن پیشنهاد مذاکره با آمریکا پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :
امام جمعه ارومیه گفت: جنایت های آمریکا هرگز نباید فراموش شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته در ارومیه با اشاره به جنایات آمریکا در طول تاریخ از زمان پایه گذاریش و یادآوری سالروز حمله شیمیایی به هیروشیما افزود:  امریکایی که با رفتارهای ددمنشانه اش داعی حقوق بشر است از تمامی امکانات مالی خود استفاده می کنند تا به اهداف ظالمانه خود در دنیا برسد، لذا باید همیشه جنایات امریکا چه در ایران و چه در دنیا را بخاطر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن در طول ۴۰سال با تمام قوا و امکانات خود سعی داشته نظام و انقلاب را ازبین ببرد که تاکنون موفق نشده است اظهار کرد: اکنون که در بحث نظامی توان رودرویی با ایران را ندارد، از طریق فشار اقتصادی وارد عمل شدند که لازم است باهوشیاری کامل آماده مقابله با این جنگ اقتصادی دشمن باشیم.

امام جمعه ارومیه بااشاره به سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۵۹ به فرمان امام راحل برای نظارت و اجرای  مراسمات ملی تصریح کرد: بانزدیکی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ،دشمنان درصددند این مراسم باشکوه برگزار نشود،لذا بر همه مسولین و مردم لازم است تا با آمادگی کامل مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را باشکوه و شور و شعف برگزار کنیم.

امام جمعه زنجان: راه‌حل خروج از مشکلات کشور، توافق با آمریکا نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تکیه بر توان داخلی، راه‌حل خروج از مشکلات کشور است، نه توافق با آمریکا که باید این مسئله همواره مدنظر باشد.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: مناسبت‌های هفته جاری که پیش‌رو خواهیم داشت شامل ۱۴ مردادماه به نام روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام‌گذاری شده است. آمریکای سلطه‌گر برای سلطه‌گری در دنیا روش‌های مختلفی را اعمال کرده ‌است که در این میان با به راه انداختن نام حقوق بشر، فعالیت خود را آغاز کرده است. 

وی افزود: هر دولتی که با بیانیه حقوق بشر آمریکا مخالف بوده، آمریکا به بهانه تضییع حقوق بشر با آن دولت مبارزه کرده که در همین راستا هنگامی که سازمان حقوق بشر درباره جنایت‌های اسرائیل یک بیانه‌ای صادر کرد، آمریکا به واسطه صدور این بیانه، از این سازمان خارج شد. 

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: فساد و تبعیض موجب تشدید شدن شرایط کنونی در کشور شده است، همچنین برخی از مسئولان نشان دادن که ابتکار و نوآوری لارم را در شرایط فعلی ندارند. 

علم الهدی: مردم در چنگال عده ای زالو صفت اند/دولت و مجلس تماشاچی نباشند

امام جمعه مشهد گفت: در وضعیت نابسامان اقتصادی امروز دولت و مجلس تماشاچی هستند و اقدام سریع قاطعی که باید انجام بگیرد، صورت نمی‌گیرد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در هفته پیش رو، دو روز زیارتی مخصوص امام هشتم(ع) است، روز دوشنبه 23 ذی‌القعده و روز چهارشنبه دحوالارض 25 ذی‌القعده. 

وی تصریح کرد: تهدید رئیس جمهور آمریکا به تحریم‌های فوق‌العاده مستاصل‌کننده یا تهدید به دخالت نظامی و سرکوب مردم، با پیشنهاد مذاکره دادن رئیس جمهور آمریکا هر دو یکی و در خط دشمنی و عداوت است، هم زمانی که ما را تهدید به سرکوب و تحریم می‌کند و هم زمانی که پیشنهاد مذاکره می‌دهد. با کمتر از فاصله یک هفته که از تهدید او گذشته بلافاصله بدون شرط پیشنهاد مذاکره می‌دهد که این پیشنهاد مذاکره تداوم همان تحریم است. 

علم‌الهدی اضافه کرد: وضعیت اقتصادی داخل کشور ما در شرایطی است که دشمن ما را در یک نقطه ضعف می‌بیند. براساس اعلام صندوق بین‌المللی، خرید طلا در دنیا 4 درصد کاهش پیدا کرده اما در ایران بیش از 200 درصد افزایش داشته است. دشمن این وضعیت را تحلیل می‌کند و می‎گوید که طلا و ارز محور سبد کالا شده، اکنون این اقتصاد بیمار و خانمان برانداز است، مردم فاقد امنیت هستند و کشور در نقطه ضعف قرار گرفته، بنابراین به هر چیزی تن می‌دهند.

وی عنوان کرد: وضعیت نابسامان اقتصادی واقعیتی است که مردم هرچه آسیب‌پذیرتر، فقیرتر و ناتوان‌تر باشند، این واقعیت را بیشتر لمس می‌کنند. اقلیت کمتر از 30 درصد پولدار کشور به جان ارز و طلا افتادند و می‌خواهند ثروت را از کشور بیرون ببرند و در جای دیگر برای خود قدرت‌گذاری کنند، در نتیجه رزق این مردم را در خطر قرار داده‌اند. این‌ افراد پیاده نظام‌های آمریکا در کشور و عوامل آمریکا در مملکت هستند، چه بدانند و چه ندانند.

علم‎الهدی ادامه داد: متاسفانه دولت و مجلس تماشاچی هستند و اقدام سریع قاطعی که باید انجام بگیرد، صورت نمی‌گیرد. مجلس می‌خواهد طرح دو فوریتی را در مجلس به تصویب برساند و مشکلات را حل کند اما این طرح در درازمدت مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند، در حالی که امروز مردم گرفتار نان خود هستند و باید حرکتی برای امروز مردم کرد. 

آیت‌الله میرعمادی: آمریکا به‌دنبال از بین بردن نظام اسلامی است

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان هدف آمریکا از پیشنهاد مذاکره با ایران را عوام‌فریبی و ایجاد جنگ روانی دانست و اظهار: تنها راه‌حل اساسی مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی کشور است.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، تقوا را بالاترین نعمتی دانست که خدا به انسان عطا کرده است و گفت: چنان‌که در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است بالاترین نعمت انسان، نعمت سلامت و امنیت است چراکه اگر جامعه اهل تقوا باشد از نعمت امنیت و سلامت روانی برخوردار و در آخرت هم وارد بهشت می‌شود.

امام جمعه خرم آباد با طرح این سؤال که هدف رئیس‌جمهور آمریکا از پیشنهاد مذاکره چیست، تصریح کرد: پاسخ این سؤال یک جواب ظاهری و جواب ظاهری این است که آمریکا می‌خواهد فشار روانی بر افکار عمومی ایران و بین‌المللی وارد کند و بگوید آمریکا خواهان مذاکره است.

وی پیشنهاد مذاکره مستقیم آمریکا با ایران را عوام‌فریبی دانست و با ذکر این مطلب که آمریکا می‌خواهد مُدل برخورد با کره شمالی را در ایران نیز پیاده کند، افزود: امروز کره شمالی از این مذاکره به شدت پشیمان است.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که برخی‌ها در کشور ذوق‌ زده شدند و می‌گویند پیشنهاد مذاکره را غنیمت بشمارید، تصریح کرد: واقعیت این است که آمریکا با پیشنهاد مذاکره مستقیم به‌دنبال ایجاد تنش و اختلاف در داخل کشور است چراکه می‌خواهد بر طبل مذاکره بکوبد و در داخل کشور آشوب‌های سراسری راه بیفتد و عده‌ای تحت‌تاثیر افکار غرب اقداماتی انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌ که آمریکا به‌دنبال از بین بردن نظام اسلامی است، اضافه کرد: یکی از مقامات آمریکا به صراحت گفته بود هدف اصلی ما از بین بردن ایران است اگر به این هدف نرسیم آنقدر فشار می‌آوریم تا مردم ایران عقب نشینی کنند و از اهداف و دستاوردها دست بکشند.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: مردم ایران برای این انقلاب هزاران شهید تقدیم کرده است و خانواده‌های شهدا، جانبازان، حزب‌الله اجازه چنین کاری نمی‌دهند.

وی با اشاره به این‌که ما چهار سال با آمریکا مذاکره کردیم و نتیجه‌ای نگرفتیم، اظهارکرد: مؤمن از یک سوراخ دو باز برگزیده نمی‌شود این در حالی‌است که هیچ‌یک از نیازمندی‌های کشور کمبود نیست لکن عده‌ای فرصت‌طلب اجناس را گران می‌کنند اما این‌ها مانند حبابی است که از بین می‌رود.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که مردم نسبت به انقلاب پایبند هستند، تصریح کرد: ما این نظام را به آسانی بدست نیاوردیم کمااینکه ما در هشت سال دفاع مقدس مردانگی کردیم شهامت به خرج دادیم و امروز سربلند هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که برخی‌ها در فضای مجازی دل مردم را خالی می‌کنند، افزود: این‌ها گرد و خاکی می‌کنند اما هوای پاک برای ماست.

خطیب جمعه اهواز: مردم به شیطنت‌های ضدانقلاب‌ها توجه نکنند

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مردم هرگز نباید به شیطنت‌های ضد انقلاب‌های خارج‌نشین توجه کنند، گفت: ما از راه‌های مختلف می‌توانیم مطالب حق را مطرح کنیم و نیازی نداریم امثال ترامپ و ضد انقلاب‌ها برای ما اشک تمساح بریزند. 

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (12 مردادماه) اهواز با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، والی مصر اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند اینکه هر کس هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد، نشان می‌دهد نقصی در کار والی وجود دارد. اگر فرمانروایان نتوانند جلوی این مسأله را بگیرند، سرافکنده می‌شوند و وجهه خود را بین مردم از دست می‌دهند.

وی گفت: اگر چند نفر از این افراد و همکاران آن ها مجازات شوند، دیگر کسی جرات نمی‌کند سرمایه‌های مردم را به حساب خود بریزد. رهبر معظم انقلاب می‌گویند مردم باید بدانند کسانی که از خارج کشور آنها را به آشوب دعوت می‌کنند، دشمنان قسم خورده ملت ایران و تشنه خون ما هستند. هرگز نباید به شیطنت‌های آنها توجه کرد. این افراد از طریق فضای مجازی، فتنه و فساد ایجاد می‌کنند.

امام جمعه اهواز افزود: همچنین 17 مرداد روز خبرنگار است. خبرنگاران باید حرف حق را بزنند و مردم نیز عادت کنند از خبرنگاران صادق خود اخبار را دنبال کنند. گاهی می‌بینیم جوانان کم سن و سال ما که اطلاعات درستی ندارند، برای دنبال کردن اخبار به فضای مجازی روی می‌آورند. اغلب اخبارها در فضای مجازی دروغ هستند و به ندرت خبر درستی می‌بینیم. این فضا وسیله‌ای برای ضد انقلاب ها شده است. باید مراقب باشیم و حواس خود را جمع کنیم، دوره ما وضعیت حساس و پیچیده‌ای دارد؛ به سادگی نمی‌توان در این دوره عمل کرد و باید دقیق باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند: ملت ایران اجازه جولان سیاسی به خائنان را نمی‌دهند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ملت ایران هرگز اجازه جولان سیاسی به خائنین را نمی‌دهد، گفت: استکبار، منافقان و صهیونیست به دنبال از بین بردن فرهنگ مسلمانان هستند.

حجت الاسلام محمد مختاری، امروز (12 مرداد)، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: برای شناخت فلسفه دین باید انسان و انسان‌نماها را بشناسیم.

وی افزود: برای زندگی در دنیا مهم‌ترین نیاز، سرمایه معارف و آموزه‌های دینی است و باید این سرمایه مهم را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمنان از نفوذ منطقه‌ای و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران ناراحتند، افزود: رضایت و ناراحتی دشمنان نباید برای ما مهم باشد و راه حل مقابله با دشمنان این است که در داخل و با دوستان بین المللی متحد شویم و صبر انقلابی و تقوای الهی داشته باشیم و این رمز موفقیت تمام انبیاء و اولیای الهی در طول تاریخ است.

مختاری با بیان اینکه عبور از فتنه‌ها و جنگ تحمیلی جز با صبر و تقوا میسر نمی‌شد، تصریح کرد: با تمام سختی‌ها اکنون وضعیت مادی و رفاهی مردم قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست و امروز نیز برای فائق آمدن بر مشکلات باید مردم و مسئولان اهل صبر انقلابی و تقوا باشند.

آیت الله اعرافی: خیال مذاکره با پیمان‌شکنان نداریم

امام جمعه موقت قم گفت: آمریکا نشان داد که پیمان شکن است و ما با پیمان شکنان، خیال مذاکره نداریم. 

 آیت الله اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به برخی از رویدادهای هفته عنوان کرد: سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی را در پیش داریم این نهاد خدمات مهمی را به کشور ارائه کرده است.

امام جمعه موقت قم افزود: خدمات جهاد دانشگاهی را ارج می نهیم و انتظار می رود این نهاد انقلابی در شرایط فعلی اقتصادی کشور بر پایه اندیشه انقلابی در مسیر پیشرفت های علمی گام بردارد.

امام جمعه موقت قم یادآور شد: آمریکا نشان داد پیمان شکن است؛ ما با پیمان شکنان، خیال مذاکره نداریم مواضع شجاعانه باید نهادینه باشد، حکمت، مصلحت و عقلانیت درست است و باید در برابر پیمان شکنان با قدرت ایستادگی کرد.

وی در خصوص ضرورت رفع مشکلات مردم در وضعیت فعلی اظهار کرد: در حال حاضر دشمنان جنگ روانی و اقتصادی سنگینی به راه انداختند و راه مقابله با این جنگ، وحدت، انسجام، بصیرت و پیروی از ولایت فقیه است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، شاهد خشم دشمنان از اقتدار و ماندگاری انقلاب هستیم و آنها اصل نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار گرفته‌اند.

امام جمعه موقت قم در ادامه تصریح کرد: بازار ارز باید به خوبی کنترل شود و با برنامه ریزی کامل با فساد مقابله شود تا بتوان مشکلات را رفع کرد.

امام جمعه‌ی شیراز: مدیران قوی و جسور برای حل مشکلات مردم به میدان بیایند

خطیب جمعه‌ی شیراز با بیان اینکه مردم امروز با نهایت صبر مشکلات را تحمل می کنند، تاکید کرد که برای خروج از وضعیت فعلی کشور نیازمند ورود مدیرانی قوی، جسور و جهادی هستیم تا برای حل مشکلات به میدان بیایند.

 آیت الله لطف الله دژکام جمعه ١٢ مرداد در خطبه های پیش از نماز جمعه شیراز  با بیان اینکه تلاش برای آخرت منافاتی با انجام اقدمات مادی در دنیا ندارد، تصریح کرد: دل بستگی غیر از داشتن است؛ همانگونه که امیرمؤمنان نخلستان هایی داشت اما دل به آن نبست و برای دنیا هزینه اش کرد.

آیت‌الله  دژکام با تاکید بر اینکه بنا نیست که کسی یا ملتی فکرش را به دیگری تحمیل کند بلکه با فکر درست باید راه حلی کاربردی انجام داد، عنوان کرد: فکری که استکبار جهانی به دیگر ملل تحمیل کرده را باید بررسی کرد.در این باره آلمان، چین و ژاپن امروز را مشاهده کنیم که در چه جایگاهی قرار دارند.

وی با تصریح بر این موضوع که باید محکم انتخاب کنیم که امروز میخواهیم مانند چین باشیم یا افغانستان؟ گفت:  به واسطه شناختی که از مردم و مومنین خود داریم، اعلام می کنم که آمریکا و دشمنان هر غلطی می خواهند بکنند اما این ملت عظمت طولانی مدت ایران را رقم خواهند زد.

وی با بیان اینکه باید حرکت هایی از سوی مدیران دولتی دیده شود تا مردم به آنها و حل مشکلات دلگرم شوند، گفت: نه تنها دولتی ها که قوه قضاییه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید دست یه دست هم بدهند.

 آیت‌الله  دژکام با تاکید مجدد بر این نکته که باید قبل از آینکه دزدی شود، جلوی آن گرفته شود، خواستار افزایش بهره روی، شفافیت و حذف فعالیت ها زیادی در ادارات شد و گفت: مدیران چه زمانی می خواهند بیدار شوند؟

آیت‌الله  دژکام با بیان اینکه چرا باید اجاره داده شود که ارز دولتی گرفته شود اما در جایی دیگر هزینه شود؟ افزود: نیاز به جسارت و قدرت مدیران در این باره و همچنین صداقت آنها با مردم داریم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: جامعه علوی باید در عمل خود را ثابت کند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه فرزندان جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان مشغول تلاش هستند، تصریح کرد: از مسئولان استان به ویژه استاندار هرمزگان درخواست می کنم که به حمایت از مجموعه جهاد دانشگاهی بپردازد.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان، با اشاره به 14مرداد سالروز صدور فرمان مشروطه اظهارداشت: با مطالعه تاریخ مشروطه به جایگاه علما و روحانیت پی خواهیم برد.

آیت الله نعیم‌آبادی به سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره و ابراز کرد: حقوق حاکم در جهان کنونی، حقوق به شر است نه حقوق بشر؛ چراکه پرچمداران حقوق بشر سر تا پا دروغ هستند، سه هزار و 200 دروغ گفته‌اند که اگر تقسیم شود به طور میانگین، روزانه سه الی چهار دروغ گفته‌اند، پس چگونه می‌توان به آنان اعتماد کرد، آمریکا هیچ یک از کارهایش اعم از دوستی و رفاقت، تهدید و ... به معنای واقعی‌اش نیست.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: خیر رساندن به مردم، گشودن قفل جهل از قلوب مردم و زدودن شبهات از اذهان آنان را از دیگر وظایف و تکالیف علما نام برد و افزود: کسانی که از این سه مورد یاد شده در محضر علما بهره برده‌اند باید در زندگی روزمره خود از نور آن استفاده کنند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: جزیره کیش در گذشته سرزمین علم و دانش بود اما در حال حاضر به بازاری برای فروش کالاهای چینی تبدیل شده است، شهرستان میناب نیز از قدیمی‌ترین شهرهای استان هرمزگان است که دانشمندان زیادی داشته اشت.

آیت الله نعیم‌آبادی ضمن تحسین دو نفر از فرزندان هرمزگانی از کسب رتبه تک رقمی در کنکور گفت: جا دارد از زحمات پدران و مادران و همچنین معلمان آنان تقدیر کرد و به آنان «خسته نباشید» گقت.

وی با اشاره به سالروز تشکیل دانشگاه فرهنگیان بیان‌کرد: معلمان برای تقویت علمی خود بهتر است از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهره لازم را ببرند.

امام جمعه بندرعباس با گرامیداشت 16 مرداد روز جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل(ره) جهاد دانشگاهی به عنوان پیوند دانش و کار بوجود آمد که هدفش تکرار دیگران نیست بلکه ایجاد ابتکار و شکوفایی آن تا به عمل رسیدن در زمینه رشد کشور است.   

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در سطح کشور توفیقات مناسب و ارزشمندی ارائه کرده است، اضافه کرد: اگر بخواهیم این توفیقات را بررسی کنیم خود وقت مفصلی می خواد اما همین بس که مرکز رویان انصافأ رویش مناسبی داشته و دانش در آن شکل گرفته و می روید و این همگی از برکات نظام انقلاب اسلامی است که با بنیانگذاری و درایت امام خمینی(ره) شکل گرفته و با عنایت و هدایت مقام معظم رهبری توانسته در مسیر رشد و تعالی حرکت کند.   

خطیب نماز جمعه شهرکرد: جهاد دانشگاهی شکل گرفت تا روحیه جهاد علمی‌، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها حاکم شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی با اهداف بسیار خوبی شکل گرفته تا روحیه جهاد علمی‌، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها حاکم شود. 

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۱۲ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی قانون اساسی است، اظهار کرد: این قانون در روز ۱۲ مردادماه توسط خبرگان اسلام‌شناس و متعهدی که منتخب مردم بودند، تدوین شد. 

وی با بیان اینکه در ۷۳ سال قبل یک جنایت فراموش نشدنی در عالم بشریت توسط آمریکای خبیث شکل گرفت و آن حمله اتمی به ژاپن بود، بیان کرد: دنیای به ظاهر متمدن و جاهل با جنایاتی که انجام می‌دهد خود را طرفدار حقوق بشر معرفی می‌کند که خوشبختانه مردم کشور با ایجاد فرهنگ بیداری انقلاب اسلامی‌، غوغایی در بشریت به راه انداخته است. 

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: بایستی با صدا در آوردن این زنگ خطر، بشر را بر روی ریل‌های بصیرت نشانده تا نتوانند جنایات مختلف را انجام دهند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امروزه نه مشکل کم آبی بلکه مشکل بی‌آبی در بسیاری از مناطق مشاهده می‌شود، افزود: مسئولان نباید تنها به خود فکر کنند بلکه باید تلاش کنند تا مشکلات مردم را برطرف کنند. 

وی گفت: مردم در برخی از موارد با توجه به مطالباتی که دارند، ملاحظه می‌کنند که مبادا دشمن سوء‌استفاده کند بنابراین باید مسئولان با جدیت و روحیه انقلابی مشکلات را رفع کنند و کارها را به روزهای بعد موکول نکنند. 

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به آشفتگی در بازار، بیان کرد: مشکلات موجود ارتباطی به تحریم‌ها ندارد بلکه با تدبیر مناسب و عمل کردن مسئولان به وعده‌هایی که  به مردم دادند و در نهایت اتخاذ تصمیمات درست، قطعا مردم نیزکمک می‌کنند تا مشکلات برطرف شود. 

امام جمعه ایلام: درگیر جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم/مذاکره با کشور متخاصم از اختیارات رهبری است

امام جمعه ایلام گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید زندگی کنید باید با ما کنار بیایید و قطعا به دنبال تسلیم شدن ماهستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در حطبه‌‍های این هفته نماز جمعه ایلام با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز جبهه جنگ جبهه اقتصادی است و در این جبهه دشمن شعار نمی‌دهد و رجز نمی‌خواند بلکه با تمامی اهرم‌های در اختیار خود وارد میدان شده است.

وی فرماندهی واحد این جنگ را در وزارت خزانه‌داری آمریکا ذکر کرد و افزود: باید در داخل کشور هم چنین احساسی برای مسئولین، نمایندگان مجلس، کارگزاران و مردم  به وجود بیاید که درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

لطفی با اشاره به اینکه هر جنگی سازوکار مخصوص خود را دارد، تاکید کرد: ابتدا باید دید که دشمن از چه ابزار و اهرمی استفاده می‌کند؛ یکی از مؤلفه‌های مهم جنگ اقتصادی دشمن جنگ رسانه‌ای، تبلیغاتی و ایجاد موجی است که بر این محور شکل گرفته که تحریم‌ها اثر گذاشته و باعث صد چندان شدن مشکلات شده که باید با آن به مقابله پرداخت.

وی اظهار کرد: وقتی به نام یک متوفی 10 هزار و 500 گوشی تلفن همراه وارد می‌شود یا به نام یک زن که به نان شب محتاج است هزاران خودرو گران قیمت وارد می‌شود یا سلطان سکه 38 هزار سکه از بیت‌المال بی‌زبان بی‌پناه بی‌کس به تاراج می‌برد این تقصیر تحریم‌ها است؟

امام جمعه ایلام مذاکره با آمریکا را به معنی تسلیم عنوان و اظهار کرد: مذاکره با کشور متخاصم از اختیارات رهبری است و ثانیا مگر می‌شود به آمریکا اعتماد کرد؟ مگر آمریکا با کمال وقاحت از برجام خارج نشد و به تعهدات خودش پشت پا نزد؟

درخواست جدی مردم برخورد قاطع و سریع با دزدان، محتکران و مفسدان اقتصادی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: مردم خواهان برخورد قاطع و سریع مسئولان اجرایی و قضایی با دزدان، محتکران و مفسدان اقتصادی در کشور هستند.

حجت‌الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به پیشنهاد مذاکره شیطنت‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: این پیشنهاد در بین دل‌باختگان به آمریکا ولوله‌ای را ایجاد کرده است اما پیامبر اکر(ص) فرمودند«مومن از یک سوراخ چندبار گزیده نمی‌شود».

وی افزود: کشور ما بارها بر سر میز مذاکره با آمریکا نشسته است اما سران آمریکایی هیچ‌گاه به تهعدات خود پای‌بند نبوده و هر بار به بهانه‌های واهی از عمل به آن خودداری کرده‌اند و نمونه بارز آن برجام است که بعد از خروج آمریکا از آن طرفین مذاکرات در حال دمیدن تنفس مصنوعی بر پیکر بی‌جان آن هستند.

اما جمعه موقت قزوین عنوان کرد: ترامپ سخن از مذاکرات بدون قید و شرط با ایران می‌زند اما به اقرار روزنامه‌های آمریکایی وی در طول 558 روز حکومت خود 4 هزار و 229 مورد سخن دروغ گفته است لذا نباید به حرف‌های شیطنت‌آمیز وی اهمیت داد.

برای رفع مشکلات اقتصادی انتظار حرکت‌های انقلابی از مسئولان داریم

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در این شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی که فشار زیادی بر روی اقشار ضعیف جامعه وارد شده است ما انتظار حرکت های انقلابی از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس داریم. 

آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه زاهدان افزود: ملت بزرگ ایران طی این سال ها بارها بدعهدی آمریکایی ها در مذاکرات را مشاهده کرده است که آخرین مورد آن نیز مربوط به برجام بود . 

وی بیان کرد: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از همان روزهای ابتدایی از روش های مختلف درصدد ضربه زدن به ملت بزرگ ایران بوده است که هر بار نیز با پاسخ محکم و قاطع مردم ایران مواجه شده است. 

وی با تاکید بر لزوم اتحاد و همبستگی ملت و دولت افزود: خوشبختانه مردم ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف همواره سربلند و پیروز بودهاند و همیشه نیز از انقلاب خود دفاع کردهاند. 

حج نماد وحدت و همدلی بین مسلمانان است

امام جمعه سنندج با اشاره به فرارسیدن موسم حج و اعزام حجاج گفت: حج به عنوان کنگره عظیم مسلمانان، نماد وحدت و همدلی هر چه بیشتر بین مسلمین است.

 ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز، 12 مردادماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج به برگزاری مراسم حج اشاره و اظهار کرد: از خداوند بزرگ و متعال می‌خواهیم که زیارت زائران مسجدالحرام قبول و دعای خیرشان را نصیب همه مسلمانان کند.

امام جمعه موقت بجنورد: برخورد با مفسدین اقتصادی خواست مراجع تقلید و مردم است

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به نامه اخیر آیات عظام و مراجع تقلید مبنی بر برخورد دستگاه قضا با متخلفین اقتصادی، گفت: دستگاه قضا با شجاعت و به خواست مردم با مفسدین عرصه اقتصاد قاطعانه برخورد کند.

 حجت‌الاسلام‌ سید مرتضی موسوی جاجرمی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد در مصلی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: بستن رخنه های فساد توسط دولت، تغییر در تیم اقتصادی و برکناری مدیران ناکارآمد، صادقانه با مردم مسائل را بیان کردن و غیره از جمله انتظارات از دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با تاکید بر حضور مدیران کارآمد و انقلابی در کشورمان تصریح کرد: چه اشکالی دارد اگر وزیر و یا مدیری از عهده انجام مسئولیت خود برنیامده برکنار شده و فرد اصلح جایگزین شود؟

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی گرانی کشور، دشمنان نظام بر طبل ناکارآمدی کوبیده و از فرصت سو استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: دولت موظف به حل مشکلات معیشتی مردم است و در صورت نیاز به تغییر و تحول، جوانان انقلابی و کارآمد بسیاری آماده قبول مسئولیت و خدمتگزاری اند.

امام جمعه کرج: هزینه ایستادگی در برابر آمریکا کمتر از تسلیم است
 
امام جمعه کرج گفت: کسی منکر این نیست که استکبار برای اقتصاد ما مشکلاتی ایجاد کرده است اما این مشکلات با تکیه بر توان داخلی قابل رفع است؛ رئیس جمهور باید تیم اقتصادی خود را ترمیم کند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه 12 مرداد کرج به فرارسیدن روز خبرنگار اشاره و خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید اعتماد مخاطبان را جلب کنند  و اخبار دقیق منعکس کنند؛ انتقادات این قشر هم باید سازنده و امیدبخش باشد.

حسینی همدانی از وضعیت این روزهای اقتصادی کشور گفت و تصریح کرد: با اینکه هنوز تحریم‌ها شروع نشده اما عده‌ای به جریان‌سازی در این خصوص پرداخته‌اند که باید در قبال این هوشیار باشیم.

وی به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران اشاره کرد و افزود: این سخن برای ایجاد اختلاف میان مردم و مسئولان است؛ باید بدانیم که هزینه تسلیم شدن در برابر قدرت‌طلبان بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنان است؛ بنابراین نباید در برابر آمریکا ضعف نشان دهیم.

 امام جمعه اردبیل: دولتمردان به فکر معیشت مردم باشند / دستگاه قضایی بدون اغماض و تاخیر حق ملت را از تروریست های اقتصادی استیفاء نماید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه دولتمردان به فکر معیشت مردم باشند، گفت: دستگاه قضایی بدون اغماض و تاخیر حق ملت را تروریست های اقتصادی استیفاء نماید. 

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به مباحث جنگ روانی دشمن، اظهار داشت: استکبار جهانی با داشتن تجربیات بسیار نفیس در جنگ روانی و با داشتن اتاق فکرهای بسیار قوی و قدر قادر است پیچیده ترین جنگ های روانی را راه بیندازد و یک ملت را از مصالح اساسی و حیاتی خود غافل کند. 

وی افزود: یک جنگ روانی مهم پیشنهاد مذاکره توسط ترامپ است، او با این پیشنهاد  به دنبال سه هدف است: اول جنگ روانی در داخل ایران،  دوم ایجاد شکاف در صف متحد امت و سوم ایجاد چهره محبوب و صلح طلب برای خود در دنیا و مخالف صلح نشان دادن ایران. 

عاملی ادامه داد: او با این پیشنهاد در صدد استخدام عواطف ایرانی هاست. ضرب المثل تازی می گوید سنگ از هر کجا آمده باید به همان جا پرتاب شود، اگر او در صدد استخدام عواطف است دولت مردان ما هم مناسب با تنظیم عواطف باید به او جواب بدهند. 

امام جمعه موقت تبریز: حاضر به مذاکره با آمریکا نیستیم

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که رئیس‌جمهور کذاب آمریکا به راحتی برجام را نقض کرد، گفت: هرگز حاضر به سازش و مذاکره با آمریکا نیستیم، مگر اینکه آمریکا رفتاری انسانی داشته باشد که این هم دور از انتظار است.

 حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا در رابطه با مذاکره‌ی بدون پیش شرط با ایران اشاره کرد و افزود: چگونه ممکن است دروغگویی چون ترامپ که بارها دروغگویی‌هایش آشکار شده و ایران را کشوری تروریست می‌نامد و در تلاش است تا ایران را با افزایش تهدیداتش محدودتر کند، حرف از مذاکره بدون پیش شرط می‌زند؟

وی این پیشنهاد آمریکا را تلاش برای ایجاد جنگ روانی بین مردم ایران دانست و تاکید کرد: می‌خواهند در نهایت اعلام کنند که هیچ مشکلی از سوی آمریکا برای مذاکره وجود نداشت و ایران در این میان مقصر است.

وی یکی دیگر از اهداف ترامپ از طرح "مذاکره بدون شرط با ایران" را فرسایشی کردن مذاکره دانست و گفت: آمریکا می‌خواهد "مذاکره برای مذاکره" انجام داده و ملت را بتدریج ناامید کند و نهایتا توانایی‌ مقابله در برابر آمریکا را بگیرد. 

امام جمعه اصفهان: راه افتادن در خیابان مبنایی ندارد

امام جمعه اصفهان گفت: گرانی وجود دارد و برخی نسبت به مالیات ها اعتراض دارند؛ مردم در این موضوع حق دارند. اما راه افتادن در خیابان مبنایی ندارد. صدای خود را به چه کسی می خواهند برسانند؟ به مسئولان؟ مسئولان که خود این موضوعات را می دانند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان اظهار کرد: هفته پیش حرفی زدم که برخی درست گوش ندادند و بعد قضاوت کردند که فلانی طرفداری از سرمایه دار و خریداران سکه کرده است.

وی ادامه داد: تنها قصدم مساله طرح کردن بود و قصدی بر طرفداری از کسی نبوده است. قطعا تاکید داریم بر قوه قضاییه که کسانی که ضربه به مملکت زده اند، با سرعت بررسی و پیگیری شوند. بگذارید هر کسی کار خود را درست انجام دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: دشمن نقشه کشیده است تا به کشور ضربه بزند، مردم را ناامید کنند و مردم را به خیابان بیاورد و آشوب ایجاد کند. خیلی بد است که عده ای دستور کار دشمن را بدانند و آب در آسیاب دشمن بریزند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: راه افتادن در خیابان‌ها درست نیست؛ مردم، بچه‌هایتان را نگذارید در خیابان‌ها راه بیفتند و اعتراض کنند.

امام جمعه رشت: قوای سه گانه مدیران جوان، مومن و جهادی را به میدان بیاورند

امام جمعه رشت، خواستار جوان گرایی و شایسته سالاری در دستگاه ها شد و اضافه کرد: مدیران سالمند و ناکارآمد یکی دیگر از عوامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور است لذا قوای سه گانه نسبت به عدم به کارگیری مدیران نالایق اقدام کنند و افراد مومن و جهادی را به میدان بیاورند.

آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای خانواده قائل است، اظهار کرد: در این راستا قوانین خوبی برای تحکیم بنیان خانواده وضع شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط حاکم بر بازار ارز و طلا، عنوان کرد: بخش عمده ای از این نابسامانی ها ناشی از توطئه های دشمنان است، زیرا آنان در تلاش هستند تا مردم ما را خسته و ناامید کنند و اعتماد را نسبت به انقلاب از بین ببرند.

آیت الله فلاحتی، هدایت تجمعات مردمی در خیابان ها را یکی دیگر از ترفندهای دشمن برای ناتوان جلوه دادن نظام دانست و متذکر شد: متاسفانه فساد موجود در برخی دستگاه‌های اجرایی به پروژه های دشمن در جهت تخریب انقلاب کمک می کند و نارضایتی مردم را افزایش می دهد.

امام جمعه رشت، خواستار جوان گرایی و شایسته سالاری در دستگاه ها شد و اضافه کرد: مدیران سالمند و ناکارآمد یکی دیگر از عوامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور است لذا قوای سه گانه نسبت به عدم به کار گیری مدیران نالایق اقدام کنند و افراد مومن و جهادی را به میدان بیاورند.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد در دستگاه های دولتی از سوی دولتمردان، خاطرنشان کرد: دولت باید نظارت بیشتری بر گمرکات و مناطق آزاد داشته باشد، زیرا واردات بی‌رویه کالا اقتدار کشور را خدشه دار می کند.

دری نجف آبادی: با مسائل کشور هیجانی و احساسی برخورد نشود/مردم ایران فریب عملیات روانی ترامپ را نمی خورند

خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه با مسائل کشور هیجانی و احساسی برخورد نشود، گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی تنها راه نجات کشور است. 

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه با اشاره به ابعاد توسعه کشور، گفت: آنچه که در 300 سال گذشته متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است، توجه به تولید ثروت ملی و تبدیل شدن به قدرت اقتصادی منطقه ای و جهانی است. 

وی ادامه داد: بعد از گذشت بیش از 100سال از کشف اولین چاه های نفتی در کشورمان، هنوز اقتصاد ما بر پایه فروش نفت خام می گذرد و نتوانستیم در پتروشیمی، تولیدات فرآورده‌های نفتی همچون بنزین، صادر کننده جهان باشیم. همین امر باعث شده که نفت کشورمان را با قیمت بسیار پایین به فروش برسانیم در صورتی که اگر این نفت تبدیل به فرآورده‌های نفتی دیگر شود سود بالایی از فروش آن نصیب اقتصاد کشورمان می شود. 

خطیب جمعه اراک با انتقاد از اینکه نفت خام بشکه ای زیر 5 دلار به فروش می رسد، ولی برای خرید دکل های نفتی باید میلیون ها دلار هزینه کنیم، گفت: متاسفانه در تولید فرآورده‌های نفتی، صنایع نفتی و غیره  تحولی در کشورمان ایجاد نشده است نه تنها در این زمینه بلکه در صنعت ریلی، واگن سازی، هواپیماسازی و ... محتاج کشورهای دیگر هستیم و همین امر باعث شده کشورهایی همچون آمریکا برای ما خط و نشان بکشند و با تحریم ها بخواهند به اقتصاد و صنعت کشور ضربه بزنند. 

مسئولان توطئه دشمنان را پیش بینی و از نخبگان داخلی استفاده کنند

امام جمعه یزد با بیان این‌که هدف آمریکا از مذاکره بدون شرط با جمهوری اسلامی زیر سلطه بردن ایران است، گفت: پیش بینی توطئه دشمنان و استفاده از نیروهای نخبه و کاردان داخلی تنها راهکار خنثی کردن توطئه دشمنان است.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته 12 مرداد نماز جمعه یزد با بیان این‌که همیشه عقل و شیطان در وجود انسان‌ها در حال مقابله هستند، اظهار کرد: شیطان وسوسه کننده به کارهای بد و منحرف است ولی عقل انسان‌ها را به سمت خوبی‌ها و خداوند متعال سوق می‌دهد.

وی با اشاره به توطئه های استکبار جهانی علیه ارزش های اسلامی نظام جمهوری اسلامی، افزود: این انقلاب یک انقلاب درونی و تحول عظیمی بود که ریشه حاکمیت طاغوت را از بین برد و حاکمیت خدا را استوار کرد.

امام جمعه یزد گفت: دشمنان نمی‌خواستند که جمهوری اسلامی رشد کند، به همین علت دنبال این بودند که نگذارند انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

ناصری یزدی در ادامه با بیان این‌که آمریکایی‌ها می‌گویند زمانی با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم که آنها تابع ما باشند، تصریح کرد: آنها می‌خواهند که ایران هم مانند کشورهای لیبی، عربستان سعودی، افغانستان و غیره زیر سلطه خودشان باشد و هر آنچه که می‌خواهند بر سر کشورهای تحت سلطه خود بیاورند.

امام جمعه یزد با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها به همراه همدستانشان دنبال این هستند که در کشورهای عراق، سوریه و کشورهایی که ایران به کمک آنها آمده القا کنند که ایران از پیشرفت این کشورها ناراحت است و با فعالیت‌های خود در آنجا مانع پیشرفت این کشورها هستند گفت: مسئولان کشور باید نسبت به آگاهی مردم این کشورها تلاش و اهداف جمهوری اسلامی را به خوبی برای آنها بیان کنند تا آنها نیز نسبت به فعالیت‌ها ما در این کشورها اطلاعات کامل داشته باشند.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین