کد خبر: ۵۳۷۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

جوان‌ترین زن زندانی در انگلیس به اتهامات تروریستی+عکس

یک نوجوان لندنی به اتهام توطئه چینی برای انجام یک حمله تروریستی به حبس ابد محکوم و به جوان‌ترین زنی که در انگلیس به خاطر اتهامات تروریستی به زندان محکوم می‌شود، تبدیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :
"صفا بولر" ۱۸ ساله که به همراه مادر و خواهر بزرگترش نخستین گروه زنان مرتبط با داعش در انگلیس را تشکیل داد،‌ حداقل ۱۳ سال را در زندان سپری خواهد کرد.

پس از آنکه مقامات انگلیس مانع سفر وی به سوریه و ازدواجش با یکی از تروریست‌های داعش شدند، صفا بولر با استفاده از زبان رمزگذاری شده در مهمانی‌های عصرگاهی حملات خشونت آمیز در لندن را برنامه ریزی کرده بود.

جوان‌ترین زن زندانی در انگلیس به اتهامات تروریستی+عکس

قاضی مارک دنیس در هنگام ایراد کردن این حکم گفت: کاملا مشخص است که این متهم از کاری که انجام می‌داده آگاه بوده و با چشمانی باز عمل کرده است.

وی ضمن رد این ادعا که صفا بولر افراط گرایی را رد می‌کند، افزود: دیدگاه‌های متهم آنقدر محکم و ریشه دار است که تغییر آن غیرممکن و یا بسیار دشوار است.

رزالین بولر ۲۲ ساله، خواهر صفا بولر در ژوئن سال جاری میلادی به حبس ابد با حداقل دوره ۱۶ سال محکوم شد در حالی که مینا دیچ، مادر این دو دختر به خاطر کمک به این توطئه‌چینی‌ها به شش سال و ۹ ماه حبس محکوم شد.

صفا بولر هنگامی که با نوید حسین ۳۲ ساله یکی از اعضای متولد انگلیس داعش به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرد تنها ۱۶ سال داشت. آنها در جریان این ارتباطات درباره ازدواج و اینکه چطور کمربندهای انتحاری خود را ببندند و آن را منفجر کنند، صحبت می‌کردند.

اما هنگامی که در اوت ۲۰۱۶ میلادی به دنبال سفر خانوادگی به مراکش، صفا بولر در فرودگاه متوقف و پاسپورتش مصادره شد، امیدهای وی برای ازدواج با نوید حسین از بین رفت.

در عوض صفا بولر تصمیم گرفت تا حمله‌ای را در انگلیس برنامه‌ریزی کند و جزئیات آن را با زبان کدگذاری شده ترتیب داد. به طور مثال در ارتباط‌های آنلاین از واژه "آناناس" برای نارنجک استفاده می‌کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نوید حسین نیز کمی بعد در جریان یک حمله پهپادی کشته شد.

دین هیدون، ‌افسر ارشد پلیس در بخش مبارزه با ترور انگلیس گفت: این توطئه چینی شامل خانواده‌ای با نیت شوم است، ‌اولین توطئه تروریستی کاملا زنان در انگلیس مرتبط با داعش.

وی افزود: این سه زن مملو از نفرت و ایدئولوژی‌های سمی هستند و قصد داشتند حمله‌ای تروریستی انجام دهند. اگر موفق می‌شدند این حمله منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی بی گناه می‌شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
انگليس هم اينجوريشو داره ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین