کد خبر: ۵۳۷۹۰۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیس جمهور:

آقای روحانی! با حضور در مجلس، مردم را از پشت‌پرده آنچه در کشور می‌گذرد، آگاه کنید/ از تلاش‌هائی که در ایران برای خارج‌شدن آمریکا از برجام صورت گرفت بگویید

"شما آقای رئیس‌جمهور با استفاده از فرصتی که مجلس برایتان فراهم کرده به مردم بگوئید چگونه در این کشور عده‌ای با استفاده از چه امکانات و اهرم‌هائی می‌توانند تصمیم مهم و استراتژیک نظام را نقض کنند و در عین حال شعارهای فریبنده انقلابی بدهند./ یکی از مشکلات مدیریتی کشور ما اینست که هیچکس به محدوده‌ای که قانون برایش در نظر گرفته قانع نیست و همه درباره همه چیز نظر می‌دهند، حکم صادر می‌کنند و خط و نشان می‌کشند. مهم‌تر اینکه خود را سخنگوی مردم هم می‌دانند و «خود اسلام پندار» هم هستند!
آفتاب‌‌نیوز :
مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه از حسن روحانی رئیس جمهوری خواست تا طرح سوال آقای رئیس‎جمهور! مردم را از پشت‌پرده آگاه کنید/از تلاش‌هائی که در ایران برای خارج‌شدن آمریکا از برجام صورت گرفت بگوییداز رئیس جمهور را به فرصت تبدیل کند و با حضور در مجلس از پشت پرده آنچه در کشور می‌گذرد بگوید.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ متن این یادداشت به شرح زیر است: اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی، علیرغم اما و اگرهائی که بعضی از اطرافیان آقای رئیس‌جمهور مطرح کرده‌اند و یا قطع نظر از اینکه هدف سوال کنندگان چیست، فرصت خوبی است که آقای روحانی می‌تواند با استفاده از آن نه تنها ذهن نمایندگان مجلس بلکه افکار عمومی را نسبت به مسائل پشت پرده وقایع اخیر روشن کند.

اینطور نیست که وقایع هفته‌های اخیر فقط ناشی از فعالیت دست‌های پشت پرده، کارشکنی‌های مخالفان دولت و عوامل بیرونی باشد، این واقعیت را بپذیریم که ضعف دولت هم در پدید آمدن این وضعیت سهم قابل ملاحظه‌ای داشت. در این زمینه و اینکه برای مهار وضعیت نامطلوب کنونی چه باید کرد، این چند نکته را قابل توجه می‌دانیم.

1- رئیس‌جمهور روحانی، به مجلس بروند و به سوال‌های نمایندگان پاسخ بدهند اما صریح و شفاف و بدون ملاحظه. سخن را آقای رئیس جمهور، از تلاش‌هائی که در داخل برای خارج شدن آمریکا از برجام صورت گرفت شروع کنید. در اینکه برجام یک دستاورد بزرگ و مهم دولت شماست تردیدی وجود ندارد. معیار در این زمینه نظر عموم مردم است نه عده‌ای که منافع سیاسی و اقتصادی خود را در شکست برجام جستجو می‌کردند و می‌کنند. برخلاف این عده، همین حالا هم مردم از اهمیت و ارزش برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ می‌گویند و از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر خارج کردن کشورش از برجام ابراز تنفر می‌کنند کما اینکه از سران رژیم صهیونیستی و آل سعود نیز به خاطر تلاش‌های زیادی که برای تشویق ترامپ به خروج از برجام کرده‌اند متنفرند. برجام، یک تصمیم استراتژیک نظام بود و هم اکنون نیز هست و باید برای حفاظت از آن حتی بدون آمریکا تلاش کرد. شما آقای رئیس‌جمهور با استفاده از فرصتی که مجلس برایتان فراهم کرده به مردم بگوئید چگونه در این کشور عده‌ای با استفاده از چه امکانات و اهرم‌هائی می‌توانند تصمیم مهم و استراتژیک نظام را نقض کنند و در عین حال شعارهای فریبنده انقلابی بدهند.

2- اکنون برای مردم روشن شده است که اخلال در بازار ارز و سکه کار چند نفر سوداگر فرصت‌طلب است. مردم هر لحظه منتظر برخورد قاطع با این افراد هستند. رئیس قوه قضائیه با صراحت اعلام کرده اخلالگران اقتصادی مفسد فی الارض هستند. درعین حال هنوز برخورد قاطعی با این مفسدان صورت نگرفته. اینکه اعلام شود عده‌ای دستگیر شده‌اند نه تنها کافی نیست بلکه توقع‌ها را افزایش می‌دهد و مردم برای شنیدن خبر صدور حکم و اجرای آن درباره این افراد لحظه شماری می‌کنند. همانطور که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده کسی حق ندارد بگوید فلان حکم را درباره این افراد صادر و اجرا کنید اما همه حق دارند بگویند در شرایط حساس نباید رسیدگی به پرونده اخلالگران مشمول مرور زمان شود. اگر خواهان سوزاندن ریشه اخلال هستیم باید تکلیف اخلالگران با سرعت و قاطعیت روشن شود. تاخیر در این امر مهم و حیاتی، کار شما را مشکل‌تر می‌کند. به همین دلیل، شما آقای رئیس‌جمهور باید با افشای ابعاد فسادهای اخلالگران اقتصادی زمینه را برای اعمال سرعت و قاطعیت لازم جهت مجازات این عناصر فراهم سازید. فرصتی که مجلس برای شما فراهم آورده برای این افشاگری، بسیار مغتنم است.

3- یکی از مشکلات مدیریتی کشور ما اینست که هیچکس به محدوده‌ای که قانون برایش در نظر گرفته قانع نیست و همه درباره همه چیز نظر می‌دهند، حکم صادر می‌کنند و خط و نشان می‌کشند. مهم‌تر اینکه خود را سخنگوی مردم هم می‌دانند و «خود اسلام پندار» هم هستند! بطوری که اگر کسی برخلاف نظر آنها حرفی بزند به او انگ ضدانقلاب، خارج از دین، سازشکار و خائن می‌چسبانند. اخلالی که این روش غلط در مدیریت کشور پدید می‌آورد دست کمی از اخلال اقتصادی ندارد. شما آقای رئیس جمهور، در سخنانی که با نمایندگان مجلس خواهید داشت به این موضوع هم بپردازید و تکلیف دولت را با این موضوع نیز روشن کنید.

4- به غفلت بزرگی که در دولت خودتان شده است نیز بپردازید آقای رئیس جمهور. شما اگر به خودتان هم انتقاد کنید، بهتر می‌توانید آنچه را که به عنوان انتقاد از دیگران مطرح می‌کنید و انتظار دارید به پیشنهادهای شما توجه کنند به مرحله عمل برسانید. بارها به شما گفته شد در بدنه دولت و در تعداد قابل توجهی از پست‌های کلیدی عناصری از عوامل دولت گذشته حضور دارند که مترصد فرصت برای اخلال هستند و شما عزمتان را برای تصفیه دولت از این عناصر اعلام کردید ولی در عمل اقدامی نکردید. اکنون که در حساس‌ترین شرایط، صحت آن نظر و ضرورت عمل به آن پیشنهاد با توجه به عملکرد این عناصر به اثبات رسیده، هنوز هم تصفیه صورت نگرفته و آنها همچنان درحال انجام کار خودشان هستند. ملاحظه می‌فرمائید که دولت هم بی‌تقصیر نیست. اگر از دیگران انتظار دارید برای مبارزه با اخلالگران به سهم خود عمل کنند، قبل از آنها شما باید به سهم خودتان عمل کنید که این روزها برای این اقدام،‌ فرصت مناسبی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
5
بسیار پیشنهاد عالیی هست. این آخرین فرصت ..است. وگرنه افکار عمومی...
واقع گرا
|
Germany
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
5
قبول کنیم که نباید از برجام یه معجزه می ساختیم و تمام مشکلات کشور رو به برجام گره میزدیم این اشتباه فاحش ما بود..ضعف مدیریت...روشن نکردن موتور تولید کشور...سیاست درهای باز واردات و افزایش وابستگی به غرب...بی اعتنایی زیاد به مهندسان و دانشمندای کشور...تا وقتی دست ما سوی بیگانه دراز باشه وضع همینه...آخه تاکی...باید یه مقطعی از روی جبر یا توفیق اجباری هم که شده به جوونای نخبه و دانشمند خودمون واسه حل مشکلات اعتماد کنیم..
ali
|
Germany
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
3
اقای نویسنده نه مردم بچه هستند و نه شما یاد بچگی ات بیفت مردم خوب وبد رو با پوستشون درک میکنند و نه هیچ چیز دیگری.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
3
دقيقا" پشنهاد از اين بهتر نميشه ولي آقاي روحاني...
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
3
3
حتی اگر تلاش هایی برای خارج شدن آمریکا از برجام در داخل کشور صورت گرفت ، باید به این نکته توجه کرد که آژانس انرژی اتمی که زیر نظر سازمان ملل کار میکند پایبندی کامل ایران به این توافق را تایید کرده و این تلاش ها به نتیجه نرسیده. نباید خروج یکجانبه آمریکا از برجام را به تقصیر دیگران انداخت آن هم هنگامی که کشور باید متحد در برابر دولت تمامیت خواه آمریکا با مشکلات مواجه شود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
2
4
پربار ترین. جمله ای. که بار اطلاعاتی اش . کم نظیر بود .همین عبارت زیر است :
" از تلاش‌هائی که در ایران . برای خارج‌شدن آمریکا از برجام صورت گرفت .بگویید."
افزایش رفت امد. بی سر وصدا . از مشهد به مسکو برای چه منظوری. بود .پاسخ دهند .
یادمان هست :
وزیر امور خارجه روسیه .در عکس یادگاری . پایانی جلسات برجام . به نشانه مخالفت. شرکت نکرد .
نقل از .رسانه های داخلی مسکو .مسول سیاست بین الملل .به نگرانی .از مقتدر شدن ایران . بعداز برجام .که متضاد . با منافع شوروی در منطقه است .اشاره کرده بود .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
3
از ..... باید بشدت جلوگیری میشد متاسفانه دولت کوتاهی کرد ویا زورش نرسید ولی حالا رئیس جمهور همه را برای مردم باز کنند تا مردم بدانند چه کسانی انها را به فلاکت کشانده است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین