کد خبر: ۵۳۸۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

کاهش کارمزد وام‌های دانشجویی/تنظیم شیوه‌نامه چگونگی پرداخت وام شهریه

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد سه درصد به دانشجویان خبر داد و گفت: طی یک هم افزایی با بانک قرض‌الحسنه مهر در گام اول حدود ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشجویان مراکز غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و دانشگاه جامع علمی و کاربردی پرداخت خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهندس ذوالفقار یزدان مهر در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بانک قرض الحسنه مهر ایران که به منظور ارائه تسهیلات به دانشجویان تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال با کارمزد سه درصد منعقد شد، گفت: این تفاهم‌نامه در مسیر هم افزایی و ارتقای خدمات‌رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان به امضا رسیده است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، شهریه‌پرداز هستند و به دلیل محدودیت منابع دولتی ردیف شهریه در یک ردیف متفرقه قرار گرفته، از حیث پرداخت وام شهریه در محدودیت بودیم اما تلاش کردیم از درآمدهای اختصاصی استفاده کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد تومان از ردیف متفرقه اعتبار عمومی وام شهریه دریافت کردیم؛ درحالی که ۴۴۶ میلیارد تومان از منابع اختصاصی به دانشجویان وام پرداخت کرده‌ایم ولی برای اینکه بتوانیم در این زمینه ارتقاء خدمات و پوشش بهتری داشته باشیم و در این شرایط حساس کشور کمک بیشتری به دانشجویان کشور برای ادامه تحصیل انجام دهیم، یک تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر به امضا رساندیم که طی این تفاهم‌نامه در گام اول حدود ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشجویان مراکز غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی پرداخت خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه نحوه پرداخت شهریه در حال تنظیم است، اظهار داشت: سعی کرده ایم شرایط بازپرداخت شبیه بازپرداخت وام های دانشجویی صندوق رفاه باشد تا دانشجویان دچار مشکل نشوند و این گام اول است و اگر با استقبال دانشجویان روبرو شویم میزان منابع ما افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس یزدان مهر درباره روند پرداخت وام شهریه نیز گفت: دانشجویان باید اول در صندوق رفاه ثبت نام کرده و پس از تایید دانشگاه، صندوق رفاه آنها را به بانک قرض‌الحسنه مهر معرفی خواهد کرد. دانشجویان می‌توانند هر ترم از این وام استفاده کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین