کد خبر: ۵۳۸۳۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
در صورت تحریم امریکا علیه ایران، شرکت‌های اروپایی لطمه زیادی متحمل خواهند شد

شرکت‌هایی که از تحریم‌های ترامپ علیه ایران ضرر خواهند کرد؛ از ایرباس و لوفتهانزا تا توتال و پژو

ایرباس وعده تحویل 100 فروند هواپیما را داده که تنها چند فروند را تحویل داده است آن هم به دلیل عدم توان کسب مجوز از امریکا. امریکا بخشی از قطعات هواپیماهای ایرباس را می سازد به همین خاطر آن شرکت برای تحویل محصولات‌اش به ایران نیازمند کسب مجوز از دولت امریکا است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- این تنها پژو سیتروئن نبود که اعلام کرد فعالیت‌های خود را در بازار ایران به حالت تعلیق در می‌آورد. بسایری از شرکت‌های اروپایی با آغاز تحریم‌های امریکا برای فرار از مجازات نقض تحریم، فعالیت خود را در بازار ایران پایان می‌دهند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نشریه "تایمز هندوستان" با اشاره به آغاز دور تازه تحریم‌ها علیه ایران، از شرکت‌های اروپایی یاد کرده که پس از تحریم امریکا علیه ایران لطمه زیادی به دلیل اختلال در روابط تجاری‌شان با ایران متحمل خواهند شد.

شرکت‌هایی که از تحریم‌های ترامپ علیه ایران ضرر خواهند کرد؛ از ایرباس و لوفتهانزا تا توتال و شرکت‏‏‎های خودرویی

فهرست این شرکت‌ها به شرح ذیل است:

پژو سیتروئن اعلام کرد که فعالیت‌هایش در ایران را متوقف می کند. این گروه دومین شرکت بزرگ خودروسازی در اروپا است و در سال گذشته بیش از 445 هزار وسلیه نقلیه را در ایران فروخته است. ایران در سال‌های اخیر یکی از بزرگترین بازارهای خرید خودروی فرانسوی بوده است.

رنو اعلام کرده که قصد دارد به فعالیت‌های خود در ایران ادامه دهد با این حال، از میزان پیشرفت فروش آن شرکت در ایران کاسته شده است. در 16 جولای آن شرکت خوردوسازی اعلام کرد که فروش خودروهایش در ایران کاهشی 10.3 درصدی داشته است و به 61.354 دستگاه تقلیل یافته است
 
فولکس واگن سال گذشته اعلام کرده بود که فروش محصولات‌اش را برای نخستین بار در 17 سال گذشته از سر خواهد گرفت با این حال، ممکن است تحریم‌های امریکا ایران روی فعالیت‌های آن شرکت نیز تاثیرگذار باشد.

کسب و کار شرکت‌های آلمانی با ایران از 2.6 میلیارد دلار در سال 2016 میلادی به 3 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است. ایتالیا شریک تجاری اصلی ایران در اروپا است اما آلمان هنوز بزرگترین صادرکننده به تهران محسوب می‌شود.

در حوزه هوانوردی نیز مشکلات زیادی برای اروپایی در ارتباط با ایران ایجاد خواهند شد.

ایرباس وعده تحویل 100 فروند هواپیما را داده که تنها چند فروند را تحویل داده است آن هم به دلیل عدم توان کسب مجوز از امریکا. امریکا بخشی از قطعات هواپیماهای ایرباس را می سازد به همین خاطر آن شرکت برای تحویل محصولات‌اش به ایران نیازمند کسب مجوز از دولت امریکا است.

شرکت هواپیماسازی ایتالیایی - فرانسوی ATR وعده تحویل 20 فروند هواپیما را به ایران داده است. دیروز پنج فروند از هواپیماهای آن شرکت به ایران رسیده‎اند و هشت فروند نیز بزودی ارائه خواهند شد.

در حوزه نفتی شرکت عظیم انرژی توتال از قرارداد با ایران برای توسعه یک میدان نفتی در پارس جنوبی منصرف شد. توتال در این پروژه 5 میلیارد دلاری بازنده بود و ایران اعلام کرده که شرکت چینی سینوپک پروژه را در غیاب توتال فرانسه ادامه می دهد.

طبق گزارش های منتشر شده میزان صادرات محصولات ایتالیایی به ایران در سال 2016 میلادی رشدی 30 درصدی داشت. با این حال، این میزان صادرات در سال گذشته رشدی 12.5 درصدی داشت و به 1.7 میلیارد یورو رسیده است.

شرکت انرژی ایتالیایی انی هم به بازار ایران بازگشته با این حال، اکنون کارهایش را به تعلیق دراورده و منتظر مشاهده میزان تاثیر تحریم‌های امریکا بر اقتصاد ایران است تا بعدا درباره ادامه یا عدم ادامه فعالیت خود در آن کشور تصمیم گیری کند.

شرکت بریتانیایی بریتیش پترولیوم در ایران حضوری ندارد. شرکت هلندی - بریتانیایی رویال دویچ شل نیز اگرچه در سال 2016 میلادی قراردادی را برای سرمایه گذاری در ایران امضا کرد اما در حال حاضر هیچ فعالیتی در آن کشور انجام نمی دهد.

در حوزه کشتیرانی و راه‌آهن شرکت‌های ایتالیایی دولتی ایتالیا از جمله  Ferrovie Dello Stato با ایران قراردادی برای ساخت خطوط پرسرعت راه آهن که قم را به اراک متصل سازد امضا کرده بودند. شرکت مهندسی Maire Tecnimont نیز اعلام کرده که تحریم‌های امریکا قراردادش با ایران را تهدید می کند.

در حوزه گردشگری شرکت های بریتیش ایرویز و شرکت المانی لوفتهانزا مجبور به پایان دادن پروازهای خود از ترس مواجهه با تحریم های امریکا هستند.

در حوزه هتلداری نیز مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای فرانسوی اکور که در سال 2015 میلادی کارشان را در ایران آغاز کردند و همچنین گروه زنجیره‌ای هتل‌های روتانا امارات نیز احتمالا با مشکلاتی مواجه می‌شوند. گروه هتل های زنجیره ای بین المللی ملیا اسپانیا که قراردادی را برای احداث هتل‌های پنج ستاره در ایران امضا کرد می‌گوید که هنوز بحث درباره آینده فعالیت آن شرکت در ایران زود است.

در حوزه صنعت، شرکت زیمنس در سال 2016 میلادی با هدف فروش توربین‌های گازی و ژنراتورها برای نیروگاه های برق به ایران بازگشت اکنون اما مشاور پیشین آن شرکت می‌گوید که زیمنس نمی تواند به گسترش پروژه های خود در ایران ادامه دهد.  

در حوزه داروسازی شرکت بزرگ سانوفی که بیش از یک دهه در ایران فعالیت داشته گفته است که با مقررات بین المللی هماهنگ است و هنوز خیلی زود است که بتوان درباره تاثیر بالقوه تحریم‌ها علیه ایران سخن گفت.

در مورد بانک‌ها، بانک‌های بزرگ آلمان مانند دویچ بانک و کامرز بانک مشخص کرده‌اند که پس از جریمه شدن توسط دولت امریکا در سال 2015 میلادی به دلیل نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران قصد همکاری با تهران را ندارند. بانک‌های منطقه‌ای مانند DZ Bank  و Helaba نیز اعلام کرده‌اند که پس از وضع مجدد تحریم‌های آمریکا از بازار ایران خارج می شوند.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
شما زیاد جوش شرکت های که ضرر می کنند نزن اونا بلد هستند چطور گلیمشان از اب بیرون بکشند ! تو اگر مردمی هستی به ضرر مردم ایران بپرداز افتاب...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
... ایا باید معیار . رفتار سیاسی برمبنای . منافع مسکو باشد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین