کد خبر: ۵۳۸۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

زمین‌لرزه در جزیره لومبوک اندونزی/ بیش از ۱۴۰ کشته+عکس

زمین‌لرزه‌‌ای مرگبار در یکی از جزایر اندونزی ده‌ها نفر را در کام مرگ فرو برد. طبق آخرین آمار شمار رسمی کشته‌شدگان ۱۴۲ نفر اعلام شده است. مقامات اندونزی اعلام کردند که گردشگران خارجی را به مکانی امن منتقل کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
جزیره لومبوک در اندونزی در عرض یک هفته‌ برای دومین بار شاهد زمین‌لرزه‌ای مرگبار بود. این زلزله ۷ ریشتری عصر یکشنبه ۵ اوت (۱۵ مرداد)، ساعت ۱۹ و ۴۶ دقیقه به وقت محلی روی داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ کانون این زمین‌لرزه در ۱۸ کیلومتری شمال شرق لومبوک و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین بوده است. ماتارام، مرکز این جزیره دچار خسارت‌های زیادی شده است. بخش‌های جنوبی و غربی لومبوک که اکثر گردشگران خارجی در آنجا به سر می‌برند، آسیب چندانی ندیده‌اند.

زمین‌لرزه در جزیره لومبوک اندونزی/  بیش از ۱۴۰ کشته+عکس

مقامات محلی در آخرین آمار خود شمار کشته‌شدگان را ۱۴۲ نفر اعلام کرده‌اند. صدها نفر نیز بر اثر این زمین‌لرزه زخمی و آواره شده‌اند. لومبوک در بامداد روز دوشنبه نیز شاهد پس‌لرزه‌های متعدد بود.

در جزیره تفریحی بالی که در نزدیکی جزیره لومبوک قرار دارد نیز این زلزله محسوس بود و صدها نفر در پی آن مجروح شدند. مقامات اندونزی گفته‌اند که فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای در بالی صدمه دیده، اما این خسارات بر روند و برنامه‌ی پروازها تأثیری نداشته است.

در گزارش‌هایی که پس از زمین‌لرزه منتشر شد، مشخص نبود که آیا گردشگران خارجی نیز در میان کشته‌شدگان هستند یا نه. وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که طبق آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده هیچ گردشگر آلمانی جان خود را بر اثر این زلزله از دست نداده و یا زخمی نشده است.

بسیاری از ساکنان لومبوک از ترس پس‌لرزه شب ‌را در خیابان‌ها و بدون برق سپری کردند، چرا که بسیاری از خطوط برق‌سانی بر اثر زلزله خسارت دیده‌اند.

به گفته‌ی مقامات محلی، گردشگران خارجی به مکانی امن منتقل شده‌اند و بسیاری از آنان اندونزی را در اولین فرصت به سوی وطن خود ترک خواهند کرد. شماری از آنان در طول یک هفته از سفر خود به اندونزی، شاهد دو زمین‌لرزه‌ی سنگین بوده‌اند.

زمین‌لرزه‌ی هفته‌ی گذشته در لومبوک که شدت آن بر ۴ / ۶ ریشتر بالغ می‌شد، ۱۶ کشته و بیش از ۳۵۰ زخمی به جای گذاشته بود.

زمین‌لرزه در جزیره لومبوک اندونزی/  بیش از ۱۴۰ کشته+عکس

منبع: دویچه وله
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین