کد خبر: ۵۳۸۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

تائید گفت‌وگوی مستقیم آمریکا با طالبان

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان امروز(دوشنبه) ضمن تایید مذاکره مستقیم آمریکا با طالبان گفت، هدف از این مذاکرات تسهیل گفت‌وگوهای صلح میان کابل و طالبان بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالله در یک سخنرانی خطاب به شورای وزیران این کشور گفت: ارتباطات آمریکا با طالبان هدفشان تسهیل مذاکرات صلح میان کابل و گروه طالبان بوده است. این ارتباطات در گذشته نیز وجود داشته و اخیرا نیز برقرار شده و دولت افغانستان کاملا از این ارتباطات مطلع بوده و این دولت تسهیل کننده مذاکرات مستقیم با گروه طالبان است.

عبدالله عبدالله با اشاره به اتفاق اخیر در تسلیم شدن 250 شبه‌نظامی شاخه داعش در افغانستان به نیروهای دولتی گفت: با مجرمان جنگی نیز مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

او گفت: جرایمی که از سوی اسرای جنگی ارتکاب یافته‌اند نباید نادیده گرفته شوند.

چند روز پیش گروهی از شبه‌نظامیان داعش بعد از یک نبرد شدید با طالبان خود را تسلیم نیروهای امنیتی افغان در منطقه جوزجان کردند. در میان این شبه‌نظامیان تسلیم شده ده‌ها کودک و نوجوان نیز مشاهده شده‌اند.

ساکنان منطقه درزاب واقع در جوزجان این گروه را متهم کردند به اینکه مرتکب جنایات جنگی نظیر تجاوز و قتل شده‌اند.

همچنین افراد محلی اعضای شاخه داعش را متهم به شکنجه، غارتگری و محبوس کردن روستایی‌ها در چاه‌های آب کردند.

عبدالله عبدالله همچنین بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در کشورش تاکید کرده و گفت: مردم خواهان برگزاری انتخابات در وقت مقرر خود هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری طلوع، وی اظهار داشت: مردم باید از برگزاری انتخابات خاطر جمع باشند و یک انتخابات شفاف مطالبه مردم است.

او همچنین شایعات مطرح شده درخصوص واگذاری مناطقی به گروه‌های مخالف مسلح در افغانستان را رد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین