کد خبر: ۵۳۸۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

قاسمی: پول ایران در آلمان مسدود نشده است

سخنگوی وزارت امور خارجه بر بلوکه شدن دارایی ایران از سوی آلمان را تکذیب کرد و گفت: در بحث انتقال پول شیطنت‌هایی برای ممانعت از انجام این کار وجود داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی وزارت امور خارجه بر بلوکه شدن دارایی ایران از سوی آلمان را تکذیب کرد و گفت: در بحث انتقال پول شیطنت‌هایی برای ممانعت از انجام این کار وجود داشت.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره سفر وزیر امور خارجه کره شمالی به کشورمان گفت: ایران رابطه دیرینه با کره شمالی داشته است، اگرچه حجم این روابط زیاد نبوده اما همواره مسالمت آمیز و بسیار خوب بوده است.

قاسمی با بیان اینکه این دیدار به درخواست کره شمالی ترتیب داده شده است، گفت: آنچه ما را ترغیب به پذیرفتن این درخواست و به طور کلی دیدار و گفت‌وگو با کره شمالی یا سایر کشورهای آسیایی و تمام کشورهای واقع در منطقه شبه جزیره کره شمالی می‌کند، تلاش برای حفظ صلح و امنیت در این شبه جزیره است.

وی با تاکید بر این موضوع افزود: یکی از موضوعات اساسی مذاکرات ما با طرف کره‌ای که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام می‌شود، مربوط به مسائل جهانی و منطقه‌ای به‌خصوص موضوع شبه جزیره کره خواهد بود.
شیطنت‌های برخی برای ممانعت از انتقال دارایی‌های ایران از سوی آلمان

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه درباره پولهای بلوکه شده ایران در آلمان و نقض تعهد این کشور به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا در قبال تعهدات برجامی تصریح کرد: ما مذاکرات خود را با اتحادیه اروپا دنبال می‌کنیم و در این راستا به‌ویژه در حوزه سیاسی پیشرفتها و همکاری‌های خوبی صورت گرفته است و امیدواریم در مباحث فنی و کارشناسی هم هر چه زودتر به تفاهم برسیم.

قاسمی ضمن تکذیب خبر بلوکه شدن دارایی ایران از سوی آلمان گفت: خلاف آنچه در رسانه‌ها درج شده، پول ایران در آلمان مسدود نشده است. ما اختیار دارایی و سپرده‌های خود را در این کشور داریم و می‌توانیم به هر شکلی که مایلیم چه برای خرید و چه برای انتقال به کشورهای دیگر از آن استفاده کنیم، قطعا تمام مباحث پولی و بانکی ما در آلمان به این مورد خاص محدود نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به وجود برخی شیطنت‌ها در این مورد گفت: در بحث انتقال پول قطعا شیطنت‌هایی برای ممانعت از انجام این کار وجود داشته است اما در نهایت یک مورد خاص بوده است؛ ظاهرا انتقال پول ایران از سوی آلمان با برخی قوانین بانکی تصویب شده در این کشور منافات داشته و با مخالفت بانک مرکزی آلمان مواجه شده است.

وی در پایان با بیان اینکه ایران در شرایط کنونی در حال ارزیابی رفتار همه کشورهای جهان است؛ اظهار کرد: ما در برهه کنونی نوع رفتار، نگاه و حرکاتی که شرکتها و مؤسسات دولتی و غیردولتی کشورهای مختلف جهان با جمهوری اسلامی را ارزیابی کرده تا بعدها در محاسبات خود آنها را مدنظر قرار دهیم.
تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین