کد خبر: ۵۳۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
دادستان یزد خبر داد

اقدام قوه قضاییه برای انتقال اجساد دانش آموزان یزدی به کشور

در پی فوت دو دانش آموز یزدی در اردوی خارجی یک باشگاه ورزشی و دستور دادستان کل کشور، دادستان یزد دستور رسیدگی ویژه به موضوع از جنبه عمومی جرم صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستان یزد طی نامه‌ای از مدیر کل روابط بین الملل قوه قضاییه خواست که با همکاری وزارت خارجه نسبت به انتقال اجساد به کشور اقدام نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد پیش از این در رابطه با جزییات ماجرا گفته بود: با عنایت به وصول گزارشی مبنی بر اعزام تعدادی از نوجوانان استان از استان یزد به کشور گرجستان تحت عنوان اردوی آمادگی فوتبال که منجر به غرق شدگی و فوت دو نوجوان گردید مراتب جهت بررسی دقیق ابعاد این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر شمس اظهار داشت: لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص تخلفات و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.

این مقام قضایی در دستور خود به معاون دادسرای یزد، تأکید کرد: باید با ارجاع پرونده به احد از بازپرسان با سابقه و اعمال نظارت قانونی، در کوتاه ترین زمان ممکن از دست اندکاران ورزش استان و همچنین متولیان اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور تحقیق لازم صورت پذیرد و متخلفین و مجرمین احتمالی در هر رده و جایگاهی مورد تعقیب قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در خصوص جنبه خصوصی جرم با دعوت و تحقیق از اولیاء دم نوجوانان در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چهارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری نیز باید اقدام قانونی معمول گردد.

به گزارش ایسنا، پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مسئله، اولیاء دم نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیر کل ورزش و جوانان استان به  دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد قبل از اقدام به این اردو با هیچ یک از نهادهای مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفته و 12 نوجوان 13ساله فراگیر باشگاه ورزشی صرفا همراه با یک زوج و دو فرزندشان به این سفر برده شده اند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین این نوجوانان تحت عناوین مختلف اخذ گردیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین