کد خبر: ۵۳۸۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

پول و مغز با هم از ایران فرار می‌کنند

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: کم توجهی نسبت به ترغیب و تشویق "پول" و "مغز" برای ماندن در کشور بیانگر این واقعیت است که طی چهار دهه گذشته از اعمال مدیریت صحیح در منابع انسانی غافل بوده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
رحیم بنا ومولایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی در ایران و نوسان روز به روز قیمت  ارز و طلا در کشور بسیاری از سرمایه‌گذاران پول‌های خود را جمع کرده و به خارج از ایران انتقال داده‌اند تا بتوانند در این کشورها سرمایه‌گذاری و به سود مالی مناسبی دست یابند.

وی افزود: باید این چالش مهم جامعه را جدی بگیریم و ضمن عارضه یابی دراین زمینه راه‌کارهای مناسب برای نگه داشتن پول و سرمایه‌های انسانی کشور را اجرایی کنیم. برای تحقق این هدف باید در مرحله اول نگاه عموم جامعه به سرمایه‌گذار تغییر کند تا صاحبان سرمایه با عشق و علاقه و بدون دغدغه در عرصه کار آفرینی و ایجاد اشتغال وارد صحنه تولید شوند.

رییس اتاق بازرگانی البرزبه رغبت مردم به مصرف کالاهای خارجی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی و به خصوص در سال جاری که با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی عنوان شده باید اقداماتی برای ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی اجرایی شود. بدون اغراق باید گفت بسیاری از کالاهای تولید داخل از لحاظ کیفیت توان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی خود را دارند ولی به دلیل اینکه مردم به این باور نرسیده‌اند ترجیح می‌دهند چند برابر هزنیه کنند ولی کالای ایرانی نخرند. رسانه‌ها نقش بسزایی در معرفی کالای با کیفیت ایرانی و ترغیب مردم به مصرف تولیدات داخلی دارند.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته شاهد خروج استعدادهای علمی زیادی از کشور بوده‌ایم که این امر شکلی نگران کننده به خود گرفته است. بدون شک کشورهای دیگر از پذیرش مغزهایی که تا رسیدن به مرحله بازدهی هزینه‌هایشان در ایران تامین شده استقبال می‌کنند چون این افراد بهترین نیروی کار برای آنها محسوب شده و بازدهی بالایی دارند.

بنا ومولایی افزود: به جز فرار مغزها ایران با پدیده فرار سرمایه و پول نیز مواجه است که این روند طی ماه‌های گذشته شدت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین