کد خبر: ۵۳۸۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

ستاد بودجه 98 تشکیل شد/ 2500 میلیارد برای گندمکاران/زمان پرداخت پاداش فرهنگیان و یارانه نقدی

رییس سازمان برنامه و بودجه از تشکیل ستاد بودجه 98 در این سازمان خبر داد و گفت: پرداخت یارانه‌ها نیز که 4000 میلیارد است را در روز پنج‌شنبه 25 مردادماه توزیع خواهیم کرد که چون معمولا روز 26 هر ماه این پرداخت انجام می‌شد و 26 مردادماه مصادف با جمعه است در روز پنج‌شنبه یارانه‌ها را توزیع خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اخیر سازمان برنامه و بودجه و مصوبات این سازمان، اظهار کرد: اخبار سازمان برنامه و بودجه را می‌توانم در دو بخش خدمت عزیزان منعکس کنم. یک بخش آن چیزی است که مربوط به گذشته است و تا این تاریخ که با شما صحبت می‌کنم براساس آنچه که مربوط به عملکرد چهار ماهه اخیر است سخن می‌گویم. ما چیزی حدود 105 میلیارد تومان منابعی بود که به خزانه واریز کردیم و خوشبختانه این رقم 58 درصد نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته بیشتر است.

وی افزود: آنچه که از این میزان برای امور جاری کشور صرف می‌شود 15 درصد بیشتر از سال گذشته است و آنچه که مربوط به طرح‌های عمرانی است 21 برابر شده است. به طوری که در چهار ماهه اول سال گذشته موفق شده بودیم برای طرح‌های عمرانی 1100 میلیارد تومان اعتبار و پرداخت انجام دهیم و خوشبختانه در چهار ماهه اخیر این رقم به 23هزار و 500 میلیارد تومان رسید.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این‌که ظرف امروز و فردا اقدام برای پرداخت بدهی به کشاورزان انجام می‌دهیم، گفت: 2500 میلیارد تومان برای پرداخت ویژه به گندمکاران عزیز اختصاص یافته و تا الان نیز کشاورزان عزیز 10 هزار میلیارد تومان گندم به دولت فروخته‌اند که از این میزان 5 هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم و 5 هزار میلیارد تومان باقی‌مانده را نیز در نظر داریم که در حال حاضر 2500 میلیارد تومانش را ظرف روزهای آینده پرداخت می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: اقدام بعدی مرتبط با بازنشستگان فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان است که همان طور که می‌دانید 1200 میلیارد تومان در ماه گذشته برای پرداخت پاداش فرهنگیان عملی شد و خوشبختانه طبق توافق صورت گرفته تا قبل از پایان ماه 1200 میلیارد تومان دیگر از این پاداش‌ها نیز پرداخت خواهد شد که البته بخشی از آن مربوط به دانشگاه فرهنگیان است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: پرداخت یارانه‌ها نیز که 4000 میلیارد است را در روز پنج‌شنبه 25 مردادماه توزیع خواهیم کرد که چون معمولا روز 26 هر ماه این پرداخت انجام می‌شد و 26 مردادماه مصادف با جمعه است در روز پنج‌شنبه یارانه‌ها را توزیع خواهیم کرد.

نوبخت در پایان تاکید کرد: اقدام دیگری که صورت می‌گیرد ستاد بودجه سال 1398 است برای این‌که سازمان بتواند در هماهنگی با دولت و از طریق آن و در مهلت قانونی که تا 15 آذرماه است لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند ستاد بودجه را تشکیل داده‌ایم و اولین جلسه‌مان را در روز پنج‌شنبه برگزار خواهیم کرد.

منبع: ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین