کد خبر: ۵۳۸۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰

۲۴ اثر کیارستمی از لوور به خانواده‌اش برگشت

مدیر کل موزه ملی ایران گفت: مجموعه تابلو-عکس‌های نمایشگاه «به من نگاه کن» بعد از پایان نمایشگاه «لوور شعبه تهران» سه‌شنبه ۱۶ مرداد به بهمن کیارستمی فرزند مرحوم عباس کیارستمی تحویل داده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
جبرئیل نوکنده تاکید کرد: این آثار همزمان با جمع آوری آثار موزه لوور توسط تیم متخصص بسته‌بندی شده و با همراهی نماینده یگان حفاظت موزه ملی ایران امروز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه به خانه استاد منتقل شد.

وی با بیان این‌که ۲۴ تابلو عکس از عباس کیارستمی همزمان با برگزاری نمایشگاه "موزه لوور در تهران" از مجموعه آثار وی با نام عنوان "به من نگاه کن" در گالری موزه ملی ایران به نمایش درآمده است، افزود: این مجموعه شامل عکس‌هایی است که در طول سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۰ در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور گرفته شده است. در این تصاویر کیارستمی به ثبت لحظات ارتباط بازدیدکنندگان با آثار پرداخته که برای نخستین بار در موزه ملی ایران به نمایش درآمدند و کیارستمی با استادی تمام از یک اثر هنری، اثر جدیدی خلق کرد و از زاویه‌ای نو ارتباط با آثار موزه‌ای را معنا داد.

به گفته مدیر موزه ملی ایران در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، در مجموع ۲۵۱ هزار و ۶۹۰ نفر  از این نمایشگاه بازدید کردند، افزود: از این تعداد ۲۴۸ هزار و ۹۴۵ نفر گردشگر داخلی بودند.

نمایشگاه «به من نگاه کن» هم‌زمان با نمایشگاه لوور در تهران در فاصله زمانی چهاردهم اسفند ۱۳۹۶ تا هشتم مرداد ۱۳۹۷ در موزه ملی ایران برپا بود.

ايسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین