کد خبر: ۵۳۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

ونزوئلا مصونیت نمایندگان اپوزیسیون را لغو کرد

مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا مصونیت دو تن از قانون‌گذاران اپوزیسیون این کشور را لغو کرد تا آنها را به اتهام طراحی توطئه ترور نیکولاس مادورو محاکمه کند.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکولاس مادورو،‌ رئیس‌جمهور ونزوئلا به صورت سیستماتیک اپوزیسیون کشورش را به حاشیه می‌راند و اختیاراتش را در این کشور بحران زده گسترده‌تر می‌کند.

او اپوزیسیون ونزوئلا و دولت کلمبیا را به دسیسه چینی حمله پهپادی روز شنبه متهم کرده است. انگشت اتهام مادورو به سوی دو قانونگذار نشانه رفت: پولیو بورخس، رئیس سابق نهاد تحت کنترل اپوزیسیون که اکنون در تبعید زندگی می‌کند و خوآن رکوئسنس که از سوی افسران اطلاعاتی شبانه بازداشت شد و دیوان عالی ونزوئلا هم چهارشنبه حکم بازداشت بورخس را داد.

مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا نهادی است که سال گذشته به دستور مادورو تشکیل شد تا قانون اساسی این کشور را بازنویسی کند. این نهاد متحد رئیس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلاست. در همین حال پارلمان ونزوئلا موسوم به مجلس ملی که در کنترل اپوزیسیون است، تاکید دارد با هرگونه تلاش برای لغو مصونیت اعضایش مقابله کرده و آن را مغایر قانون اساسی می‌داند.  با این حال تصمیمات گذشته آن از سوی دیوان عالی ونزوئلا ملغی اعلام شده است.

مقام‌های ونزوئلایی همچنین از کلمبیا و آمریکا می‌خواهند تا چهره‌های اپوزیسیونی که مادورو آنها را به دسیسه چینی متهم می‌کنند از جمله بورخس را تحویل دهند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید دارد که از سوی دو پهپاد مسلح با ماده انفجاری C-4 هدف قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بورخس که سه‌شنبه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید کلمبیا حاضر بود اتهام‌زنی مادورو را ساختگی می‌داند.

او در پیامی توئیتری نوشت همه می‌دانند که این بهانه‌ای برای پیگرد و محکوم کردن کسانی است که با دیکتاتوری شما مخالفند. من در تبعید احساس امنیت دارم. جایم در کلمبیا امن است و شکرگزارم. این اقدام هیچ مبنای سیاسی یا حقوقی ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین