کد خبر: ۵۳۹۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

شفر: در ایران شایعه مثل وعده غذای روزانه است

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با تبریک روز خبرنگار گفت: شایعات در ایران مثل غذای روزانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
 وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در نشست خبری پیش از بازی با تراکتورسازی، اظهار کرد: دوباره روز "خبرنگار" را تبریک می گویم. این روز بسیار مهمی برای اصحاب رسانه است. شما همواره با ما منصف بودید. فقط دیروز در برخی رسانه‌های دیدم که گفته شده بود ساناک به خاطر بیماری برنگشته است  اما  دلیل برنگشتن او چیز دیگری است. همیشه گفته‌ام شایعات در ایران مثل غذای روزانه است. این مسائل را باور نکنید. هر سوالی دارید از  خودم بپرسید.

او در  ادامه این نشست بیان‌ کرد: تراکتورسازی تیم خوبی است  و سرمایه گذاری خوبی روی بازیکنان جدیدش انجام داده است  و ما بازی راحتی نداریم. در دو بازی قبلی ما خیلی خوب بازی کردیم. در بازی با پیکان موقعیت کافی برای گلزنی نداشتیم. در بازی برابر ذوب آهن خیلی خوب بودیم و موقعیت های زیادی داشتیم و فشار زیادی آوردیم. یک گل زدیم که داور قبول نکرد اما  مشکلی نیست. کار ما برای پیشرفت هنوز ادامه دارد. دیروز (چهارشنبه) گرو، مهاجم جدیدمان به ما اضافه شده است. باید یک مقدار با سبک و بازیکنان تیم ما آشنا شود تا هماهنگ شود. بازی‌های او را دیده ام. او شبیه بازیکنان تیم ما بازی می‌کند.

شفر اضافه کرد: باید بازیکنان ما به درک متقابل برسند. تیم ساختن زمان می برد و هنوز کامل نشده است. در حالت عادی تیم ساختن ما باید در اردو ترکیه انجام می‌شد  اما  بعضی بازیکنان ما پیش ما نبودند. باید قدم به قدم جلو برویم تا بهتر بشویم. ما فقط چند بازیکن مان را از  دست ندادیم. فرمانده ما یعنی ابراهیمی از  ما جدا شد. تیام، جپارف و حسینی که لیدرهای ما بودند از  ما جدا شدند. من نمی‌توانم به بازیکنان جدیدمان بگویم که لیدر ما هستید. این به عملکرد آنها بستگی دارد. امیدوارم فردا (جمعه) بازی را ببریم. تیم حریف تیم خوبی است  و ۳-۵-۲ بازی می‌کند. امیدوارم گل بزنیم و برنده شویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان این که استقلال هدفگذاری بلند مدت دارد، ادامه‌ داد: هدف ما این است  که تیم را نه فقط برای یک سال بلکه برای سال ها در سطح بالای ایران و آسیا نگه‌داریم به خاطر همین بازیکنان جوانی جذب کردیم. هواداران ما همیشه ما را حمایت کردند. آنها ما را در رسیدن به هدف کمک می‌کنند. امیدوارم آنها فردا به ورزشگاه بیایند و فقط روی تیم خودشان تمرکز کنند. مهم نیست که با چه تیمی بازی می‌کنیم . فردا بازی آسانی نداریم.

او در ادامه‌ صحبت‌های خود در مورد فضای مجازی و تاثیراتش هم، گفت‌: نه فقط در ایران و در کشورهای دیگر هم این اتفاقات می افتد. شایعات زیادی در فضای مجازی پخش می‌شود  که درست نیست. یک نفر می‌تواند  در خانه بشیند و با گرفتن یک مبلغ یک خبر را به دروغ پخش کند. اما  شما در رسانه‌های  واقعی کار می کنید  و در قبال هواداران مسئولی هستید. در بازی‌های  مهم ما ۹۰ هزار هوادار به ورزشگاه آمدند اما  بدون مشکل ورزشگاه را ترک کردند. این به خاطر  کار خوب خبرنگاران است. چرا که اگر خبرنگاران اطلاعات غلط به هواداران بدهید آنها دچار استرس و عصبی بودن می‌شوند. من بابت عملکرد شما خیلی خوشحال هستم. شما کار خودتان را به درستی انجام دادید. فوتبال برای شادی و لبخند است . شما باید این را به جامعه منتقل کنید. کامرون در نیمه نهایی جام جهانی باخت اما  همه مردم کشور خوشحال بودند. اهمیت فوتبال در همین چیز ها است . مهم ترین کار این است  صادق باشیم. هر زمانی سوالی دارید از  خودم بپرسید تا به شما حقیقت را بگویم.

شفر در مورد الحاجی گرو هم، خاطر نشان کرد: گرو از  دیروز به ما اضافه شد. آماده  و شرایط خوبی برخوردار است. باید شرح وظایفش در تیم ما را بداند. امروز جلسه دوم تمرین است. نمی‌توانم شرایطش در بازی فردا را بگویم. هنوز چیزی مشخص است. او خیلی تمایل داشت به استقلال بیاید. بارها با من و باشگاه تماس گرفت و درخواست کرد که به استقلال بیاید. او خیلی خوشحال است که به این جا آمده است . این با بازیکنی که فقط به خاطر پول به تیمی می‌رود فرق دارد. تیام هم همین طور است . او کمی مشکلات خانوادگی داشت. گرو عملکرد تیم ما و مامه تیام را دید و تصمیم گرفت به استقلال بیاید. این که تیام از  این جا رفته مساله خودش است  و دیگر تمام شده. مهم این است  که الحاجی گرو دوست دارد به تیم ما کمک کند. باید به گرو وقت بدهیم. همان طور که به مامه تیام وقت دادیم.

سرمربی استقلال در مورد مشکلات خط دفاعی استقلال هم، اظهار کرد: دفاع همیشه زمانی شروع می‌شود  که ما توپ را از  دست می‌دهیم. پس مهاجم اولین مدافع ما است  و از  ضد حمله جلوگیری می‌کند. این به سازمان دهی تیم بر می‌گردد. فصل قبل هم همین صحبت را کردم که بازیکنان باید با هم هماهنگ شوند. ما نسبت به فصل گذشته تیم جدیدی داریم و فقط در دو بازی همراه هم بوده‌اند. چند بازیکن ما به تازگی به تیم اضافه شده‌اند. بازی به بازی باید بازیکنان با عملکرد هم آشنا شوند. بازیکنان جدید ما از  تیم های مختلف و با تاکتیک های متفاوت به این جا آمده‌اند. شرایط ما خوب است  اما  هنوز ۱۰۰ درصد نیستیم. درتمرین خیلی خوب هستیم و باید در بازی هم همین گونه باشیم. در بازی با ذوب آهن  رحمتی عملکرد خیلی خوبی داشت. ما در بعضی صحنه‌های بازی ها با چند مهاجم بازی کردیم. غفوری، تبریزی و چند بازیکن دیگر ما مهاجمان ما هستند.

به گزارش ایسنا،در پایان نشست یکی از  خبرنگاران پیشکسوت با بیان جملاتی در مدح و ستایش ایران خطاب به شفر گفت‌ که ملت بزرگ ایران مخصوصا استقلالی ها از  شما قدردانی می‌کنند  که در کمبود ها هیچ گاه اعتراض نکردید. در حالی که بسیاری از بازیکنان ما گله داشتند. چند بازیکن کلیدی را از  دست دادید اما  اعتراضی نکردید. من به حرمت و صبوری شما سر تعظیم فرود می‌آورم.

شفر هم از او تشکر کرد و گفت‌: خیلی خوشحال هستم به خاطر مطالبی که به من گفتید. من این کشور پر افتخار را می شناسم. زمانی که من می گویم تیم‌ ‌ملی منظورم تیم‌ ‌ملی فوتبال  آلمان نیست ،‌ بلکه  منظورم تیم‌ ‌ملی  ایران است. در جشن برترین ها در مورد بازیکنان و مربیان ایرانی صحبت کردم. بهترین بازیکنان ما در جام جهانی بازیکنان شاغل در لیگ ایران بودند. شما بازیکنان و مربیان خوبی دارید. نه فقط مربیان خارجی. من یادم است  بازیکنان زیادی در آلمان بودند. ذهنیت بازیکنان ایران که در ایران هستند خیلی خوب است. من مرد تاریخی نیستم و پسرم بیشتر این چیز ها را می داند. شما باید به خاطر تاریخی که دارید خوشحال باشید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین