کد خبر: ۵۳۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱

ضرب الاجل ۱۵ روزه صدر به دولتمردان عراقی

رهبر جریان صدر عراق امروز (پنجشنبه) تهدید کرد، در صورت عدم موافقت با ۴۰ شرطی که اعلام کرده، روند نافرمانی سیاسی و مردمی را در پیش خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به نیروهای سیاسی این کشور ۱۵ روز مهلت داد تا ۴۰  شروط وی برای انتخاب نخست وزیر آتی را اجرایی کنند. در غیر اینصورت رویکرد مخالفت سیاسی را در پیش خواهد گرفت.

وی از فراکسیون‌هایی که "همچنان کشورشان را دوست دارند" خواست به فراکسیون مخالفان که نامش را فراکسیون "نجات میهن" نهاده، بپیوندند.

پیشتر رهبر جریان صدر که فراکسیون مورد حمایتش یعنی ائتلاف سائرون پیروز انتخابات پارلمانی ماه مه شد، سندی با عنوان "منشور ملی" با ۴۰ شرط برای تشکیل دولت و انتخاب شخص نخست وزیر صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وی عنوان کرده است، این منشور باید بعد از تحقق مطالبات تظاهرکنندگان بدون هیچ اهمال و فریب‌کاری فورا و بی‌وقفه اجرایی شود.

صدر برای تحقق این ۴۰ شرط سقف زمانی تعیین کرده که همان تصویب نتایج نهایی بازشماری آرای انتخابات پارلمانی است، در غیر این صورت ۱۵ روز فرصت وجود دارد و در این مدت اجازه نخواهد داد هرگونه تجاوزی علیه تظاهرکنندگان صورت گیرد یا از مطالبات به حق آنها چشم‌پوشی شود.

وی رویکرد خود را نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد و گفت: آمریکا به بهانه مخالفت با دولت‌ها، ملت‌ها را مجازات می‌کند.اگر آمریکا مراقب تصمیمات خود نباشد ما ساکت نخواهیم نشست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین