کد خبر: ۵۳۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

جعفرزاده: استیضاح ربیعی ازسر لج‌ولجبازی و مطالبات غیرمنطقی بود/ مردم از این استیضاح راضی نیستند

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی درباره استیضاح علی ربیعی گفت: در جریان استیضاح هر کس هر تهمتی خواست به دیگری زد، قرار شد کارگروهی تشکیل شود و موضوعات را بررسی کند، اگر صحت داشته باشد قطعا مجلس برخورد می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی گفت: استیضاح آقای ربیعی از اولش کارشناسی نبود، من که نفهمیدم موضوع استیضاح چیست، همه اش فحش، تهمت، دعاوت، شایعه و افترا بود بنابراین ما مخالف بودیم. روی لج و لجبازی و مطالبات و خواسته های غیرمنطقی بود. به عبارت دیگر استیضاحی نبود که از درونش چیزی برای مردم و جامعه حاصل شود، هیچ پاسخی هم برای افکارعمومی نداشتیم و نداریم. الان عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه اشکالی دارد؟ وقتی عملکرد وزارت اقتصاد، وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و نارضایتی ها را می بینیم اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استیضاح می شود نشان می دهد کارکارشناسی انجام نشد. در مجموع استیضاح خوبی نبود.

وی افزود: به عنوان عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس می گویم.آیین نامه مجلس در استیضاح آقای ربیعی رعایت نشد.

اهم اظهارات جعفرزاده به شرح زیر است:

* تغییرات در کابینه نباید هدف باشد بلکه باید دنبال تغییرات در معیشت و زندگی مردم بود. بازخوردی که دارم این است که مردم از استیضاح آقای ربیعی راضی نیستند یعنی از ما نمی پذیرند چون مردم دیده نشدند بنابراین قبول ندارند که ما این کار را برای آنها انجام دادیم. افکارعمومی معتقد است در این ماجرا یک بخشی از مجلس با دولت تسویه حساب کرد.

غلامعلی جعفرزاده

* بیشتر به نظر می آمد که فراکسیون امید موافق ربیعی و فراکسیون ولایی مخالف ربیعی بودند. فراکسیون مستقلان نیز به جمع بندی نرسید و اعضایش آتش به اختیار عمل کردند.

* من آقای ربیعی را گزینه خوبی می دانستم و در حد خودش بسیار عالی عمل کرد، دلسوز و از جنس کارگری بود. اینکه چه کسی بیاید و چه طور عمل کند را از الان نمی توان پیش بینی کرد. از آقای رئیس جمهور خواهش دارم که به خاطر کارگرها و بازنشسته ها سریعتر یک فرد قوی را برای این وزارتخانه معرفی کند.

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور استیضاح ربیعی به صلاح نبود
ایسنا نوشت: منصور مرادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقای ربیعی به این علت که وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی بود و شرکت های زیر مجموعه‌ ایشان یعنی شستا و تامین اجتماعی تحت نظرشان بود، می توانست تاثیرات مثبتی در اقتصاد داشته باشد، اما بحث اقتصادی ما بیشتر در سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی است.

مرادی ادامه داد: کسی که به عنوان سرپرست وزارت خانه انتخاب می‌شود مثل وزیر نیست که همه کارها را پیگیری کند. آن سازمان تا مدتی حالت بلاتکلیفی دارد. هر چه مدت سرپرستی بیشتر باشد به ضرر جامعه است.

مرادی در پاسخ به این سوال که این استیضاح چه پیامی برای دولت دارد اظهار کرد: با توجه به دیدی که وزرای قبلی در رابطه با ناتوانی مجلس در استیضاح به دولت داشتند این استیضاح نشان داد که مجلس توانایی این اقدامات را دارد. اگر وضعیت به نسبت بهتر نشود نمایندگان در صدد استیضاح یکسری از وزرای دیگر هستند که می‌تواند گوشزدی برای دولت باشد تا خود را جمع کند.

مرادی در رابطه با هدف مجلس از استیضاح گفت: مجلس در واقع به وظیفه‌ی خود عمل می‌کند. آنچه وظیفه ی مجلس است تذکر، طرح سؤال و استیضاح است. برنامه مجلس این است که مسئولینی در رأس باشند که بیشتر خدمت می‌کنند تا شرایط فعلی کشور بهبود یابد.

وی در پایان اظهار کرد: آقای ربیعی فرد خوب و پیگیری بود. گله‌مندی همکاران من از معاونین و مشاوران و مسئولینی بود که زیر مجموعه ایشان بود نه شخص ایشان. شخص ایشان سالم و پیگیر بود و همچنین به نظر نمایندگان احترام می‌گذاشت اما علی رغم اینکه ما بارها به ایشان گوشزد کردیم، ایشان در بحث معاونین و مجموعه اش جابه‌جایی انجام نداد. به عبارت دیگر کسی از مدیران را جابه‌جا نکرد و نتیجتاً نتوانست نظر نمایندگان را نسبت به مدیران قوی و همراه با نمایندگان جلب کند.

نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین