کد خبر: ۵۳۹۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

طرح دولت آمریکا برای تشکیل نیروی فضایی تا سال 2020

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به تهدید روسیه و چین، از جزئیات ایجاد نیروی فضایی ایالات متحده رونمایی کرد؛‌ نیرویی که ششمین شاخه ارتش ایالات متحده خواهد بود که تا سال ۲۰۲۰ ایجاد خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا تشکیل یک نیروی فضایی را فصلی تازه در تاریخ نیروهای مسلح آمریکا خواند و گفت، این نیروی در راستای آمادگی برای «میدان جنگ بعدی» ایجاد می‌شود.

به گفته وی، روسیه و چین به شدت در حال کار برای توسعه توانایی‌های ضدماهواره‌ای هستند و آمریکا باید در فضا برتری داشته باشد.

به گزارش رویترز، «نیروی فضایی» مسئولیت طیف وسیعی از قابلیت‌های نظامی ارتش آمریکا در فضا را به عهده خواهد داشت و از جمله این فعالیت‌های می‌توان به‌ فعال کردن سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) و حسگرهای ردیابی موشک‌ها اشاره کرد.

ایجاد نیروی فضایی نیاز به تایید کنگره آمریکا دارد و برخی قانون‌گذاران این کشور از هزینه‌های چنین طرحی ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، هزینه اولیه این طرح برای پنج سال، هشت میلیارد دلار برآورد شده است.

مایک پنس تأکید کرد، ایجاد نیروی فضایی برای مقابله با تهدید در حال ظهور در فضا است وکنگره باید اکنون برای تأمین منابع مالی این طرح اقدام کند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که در پنتاگون صحبت می‌کرد، همچنین گفت، نیروی فضایی ایده‌ای است که زمان تشکیل آن فرا رسیده است.

وی تصریح کرد: اکنون زمان نوشتن فصل بزرگ تازه‌ای در تاریخ نیروهای مسلح ما فرا رسیده است تا برای نبرد بعدی آماده شویم.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: از اقدامات دشمنان به روشنی می‌توان دید که‌ آنها همین حالا فضا را به یک منطقه جنگی تبدیل کرده‌اند و آمریکا در مقابل این چالش پا پس نخواهد کشید.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین