کد خبر: ۵۳۹۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
تخت‌روانچی:

منتظر دیدار روحانی و ترامپ درنیویورک نباشیم/سر ترامپ دربازگرداندن تحریم‌ها به سنگ می‌خورد

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری گفت: چه انتظاری می‌توان از کسی داشت که از تعامل بین‌المللی خارج شده و حالا می‌گوید بیایید گفت‌وگو کنیم. فرقی نمی‌کند که این دو رییس‌جمهوری در نیویورک باشند یا مثل پیشنهاد اخیر آقای ترامپ یکی از آنها در واشنگتن و دیگری در تهران باشد. من دلیلی برای گفت‌وگوی میان آقای روحانی با ترامپ نمی‌بینم
آفتاب‌‌نیوز :
مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری هرچند معتقد است که سر ترامپ در ماجرای بازگرداندن تحریم ها به سنگ می خورد.

به گزارش آفتاب نیوز،  اما در عین حال تاکید می‌کند که «ترامپ در مذاکره اش با ایران جدی نیست وگرنه سه ماه پیش زیر توافقی که دولت کشور خودش آن را امضا کرده بود، نمی زد.»

منتظر دیدار دو رییس‌جمهوری ایران و آمریکا در نیویورک نباشیم؟

نخیر. من خودم فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ دهد. نباید بیهوده برای مردم انتظار ایجاد کنیم. وقتی انتظار مردم بالا برود و اتفاقی رخ ندهد، مردم ناراحت می‌شوند. بهرحال شخصاً زمینه‌ای برای مذاکره نمی‌بینم، هر چیز نیازمند زمینه‌ای است و الان زمینه آن فراهم نیست.

اخیراً آقای واعظی مطرح کرده‌اند که در سفر قبلی رئیس‌جمهوری به نیویورک، آقای ترامپ هشت‌بار به صورت تلفنی درخواست دیدار را مطرح کرده‌ است و ما این درخواست‌ها را رد کرده‌ایم. آیا ردکردن درخواست امریکا از طرف برای این انجام شده که احیاناً ما برنامه مشخصی برای این دیدار نداشته‌ایم؟

اتفاقا زمانی که ترامپ پیشنهاد ملاقات با آقای روحانی را مطرح کرد، ما دقیقا می‌دانستیم که باید چکار کنیم. در سفر قبل به نیویورک، صبح آقای ترامپ سخنرانی کرد و صحبت‌های زشتی علیه ایران داشت، بعد از یکی دو ساعت آنان شروع کردند تلفنی پیغام دادن و دنبال کسانی می‌گشتند که پیغام‌شان را به آقای رییس‌جمهوری برساند.

 وقتی دیدند به نتیجه نمی‌رسند و جوابی به آنها داده نمی‌شود از شخص ثالث برای انجام شدن این کار کمک گرفتند. پاسخ ما روشن بود؛ سیاست تقابلی با سیاست تعاملی همزمان پیش نمی‌رود و بر این اساس پاسخ ما منفی بود. عرض کردم که الان هم شرایط همانی است که بود.

 به نظر من حتی از شرایط پارسال هم بدتر است، چرا که ترامپ از برجام بیرون آمده و تحریم‌ها را بازگردانده است. چه انتظاری می‌توان از کسی داشت که از تعامل بین‌المللی خارج شده و حالا می‌گوید بیایید گفت‌وگو کنیم. فرقی نمی‌کند که این دو رییس‌جمهوری در نیویورک باشند یا مثل پیشنهاد اخیر آقای ترامپ یکی از آنها در واشنگتن و دیگری در تهران باشد. من دلیلی برای گفت‌وگوی میان آقای روحانی با ترامپ نمی‌بینم.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
این هیاهوی امثال تخت روانچی برای محک زدن افکار عمومی و مخالفان مذاکره با امریکا میباشد تا بیند زمینه برای مذاکره آماده است یا نه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین