کد خبر: ۵۳۹۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

تجمع روحانیون در اعتراض به وضعیت اقتصادی

امام جمعه پرند با اشاره به این‌که پیشرفت‌های علمی و نظامی ایران موجب خشم دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی شده است، گفت: به درخواست جمعی از روحانیون به زودی تجمعی قانونی علیه گرانی و شرایط بد اقتصادی در پرند برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عبدالله‌زاده‌ پاشاکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پرند اظهار کرد: در ایامی که همزمان است با شهادت امام جواد(ع)، از خداوند می‌خواهیم که ما را به راه راست هدایت فرماید. همان راهی که امام جواد(ع) نهمین پیشوای شیعیان فرمود همانا پیروی کردن از ما راه مستقیم و واقعی است.

وی افزود: نهمین امام ما شیعیان از 9 سالگی به امامت رسید و با طاغوت زمان که مامون بود به خوبی مبارزه کرد. وقتی که امام در همان سن کوچکی در کوچه بازی می‌کرد وقتی بچه‌ها فهمیدند که مامون در حال آمدن است فرار کردند و این امام همام فرار نکرد و گفت باید از خداوند ترسید ولاغیر.

پاشاکی، تصریح کرد: دزدی گرفتند و به پیش خلیفه آوردند. در اسلام مبنا بر این است که دست دزد و فاسد قطع شود. سوال شد که کجای دست باید قطع شود و هر کسی فتوایی داد. دستور داده شد که از امام جواد(ع) فتوا بخواهند. مامون اصرار کرد و امام فرمود این انگشتان دست باید قطع شود و زمانی علت را پرسیدند حضرت فرمود آرنج و مچ را که نمی‌شود قطع کرد چون خداوند می‌فرماید محل سجده مچ و کف دست است. امامان بزرگوار مفسر قرآنند.

امام جمعه پرند، یادآور شد: دوشنبه پیش‌رو روز ازوداج و مشارکت‌های اجتماعی است. سنت ازدواج در حال حاضر به خوبی پیش می‌رود و رقابتی میان سکه و مهریه عروس و داماد کمتر است و همچنین چشم‌هم‌چشمی در خرج کردن کمتر شده است. برخی فکر می‌کنند خرج کردن زیاد در عروسی سنت است و این گناه و معصیت است.

وی با اشاره به رسالت خواص در برابر فشارهای آمریکا علیه ایران، تاکید کرد: انقلاب ما وارد دهه چهارم می‌شود و غرب به خصوص آمریکا همچون گذشته توطئه‌هایی را همانند تحریم و جنگ را در پیش گرفته است. آمریکا فراموش کرده که ما فرزندان محرم هستیم و زیر بار ظلم و ستم نمی‌رویم.

پاشاکی افزود: بنا به دلایلی همانند، ماندگاری انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی، رشد و بالندگی انقلاب اسلامی، رسیدن به پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظامی و موشکی، پیروزی محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و در اوج موفقیت بودن عرصه‌های علمی و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باعث شده است تا برخی با ایران اسلامی دشمنی ورزند.

امام جمعه پرند با اشاره به موضوع تلاطم بازار سکه و ارز، تصریح کرد: امروز چه شده است که برخی به دنبال خرید ارز و یا سکه هستند. به یاد بیاریم روزی را که مردم در زمان جنگ فداکاری‌هایی داشتند. امروز برخی از مدیران نا‌کارآمد به دنبال فسادهای اقتصادی هستند. باید در مقابل مفسدان اقتصادی ایستاد.

وی با اشاره به اینکه پرند نیازمند توسعه و پیشرفت در ارایه زیرساخت‌های بهداشتی و خدماتی خود است، عنوان کرد: چندین پروژه برای آرامستان پرند عنوان شد ولی به نتیجه‌ای نرسید. امیدوارم در کنار ایجاد مترو و بیمارستان از سایر خدمات اجتماعی و رفاهی و ورزشی مناسب برای شهروندان پرندی برخوردار باشیم.

پاشاکی با اشاره به نشست اخیر خود با جامعه روحانیت پرند، گفت: سه شنبه‌ای که گذشت جلسه‌ای با روحانیون برگزار شد که از گرانی شکایت می‌کردند؛ درخواست تجمعی بر علیه گرانی داشتند. این تجمع به صورت قانونی در پرند شکل خواهد گرفت. امیدوارم از این مشکلات کشور سرافراز بیرون بیایم.

امام جمعه پرند در پایان با اشاره به روند پرونده اختلاس مالی در شهرداری پرند، یادآور شد: بر‌اساس بررسی‌های انجام شده عنوان شده است که این گونه فسادها از سه سال پیش بوده و اکنون این اختلاس میلیاردی به شهرداری پرند رسیده است؛ چرا آن زمانی که میلیونی بوده است نظارت دقیقی صورت نگرفت که امروز به فساد میلیاردی نرسد. به خانواده کسانی که در رابطه با این پرونده بازداشت شدند عنوان کنیم که ما قوه قضاییه را عادل می‌دانیم و ان‌شا‌الله با عدالت در این باره برخورد خواهد شد و آن‌هایی که گناهکارند با اشد مجازات روبرو می‌شوند و آن‌هایی که بی‌گناهند تبرئه شوند.
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین