کد خبر: ۵۳۹۲۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
دیگران را له می‌کنیم تا خودمان عبور کنیم/ عدم مبارزه با فساد جامعه را آزار می‌دهد

افشاگری ربیعی بعد از استیضاح: کسی که در جای مهمی نشسته و دلال می‌شود، پیمانکار به دفتر می‌آورد تا پولش را بگیرد و بعد درصد خودش را بردارد/این‌ها اعتماد را از بین می‌برند

علی ربیعی گفت: پول درآوردن خیلی خوب است اما این واقعا پول در آوردن نیست، اصلا گرفتن برخی امتیازهای خرد آدم‌ها را له می‌کند، له می‌کنیم تا خودمان عبور کنیم./کسی که در جای مهمی نشسته و دلال می شود، پیمانکار به دفتر می‌آورد تا پولش را بگیرد و بعد درصد خودش را بردارد یا فلانی را می‌آورد که این شرکت یا فلان چیز را به این یا آن بدهید که این‌ها اعتماد را از بین می‌برند
آفتاب‌‌نیوز :
علی ربیعی یک روز پس از استیضاح خود با حضور در اتاق تعاون و در جمع تعاونگران گفت: من اینجا لازم است دو نکته را بگویم اول آنکه اگر ما می‌خواهیم جامعه ایرانی خوشبخت شود، نیاز به روح تعاون داریم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ربیعی ادامه داد: من تعاون را بالاتر از تعاونی‌ می‌بینیم از نظر تعاون وضعیت ما خیلی خراب شده است ما اصلا به یکدیگر کمک نمی‌کنیم، اصلا دست یکدیگر را نمی‌گیریم، پا روی دوش هم می‌گذاریم و بالا می‌رویم ،خیلی به هم تنه می‌زنیم و راه می‌رویم. متاسفانه معاضدت نداریم.

افشاگری ربیعی بعد از استیضاح: کسی که در جای مهمی نشسته و دلال می‌شود، پیمانکار به دفتر می‌آورد تا پولش را بگیرد و بعد درصد خودش را بردارد/این‌ها اعتماد را از بین می‌برند

وی افزود: پول درآوردن خیلی خوب است اما این واقعا پول در آوردن نیست اصلا گرفتن برخی امتیازهای خرد آدم‌ها را له می‌کند، له می‌کنیم تا خودمان عبور کنیم.

وزیر سابق تعاون گفت: پدیده‌ای پیدا شده که من اسم آن را گذاشتم آزار ساختاری، ما واقعا به روح تعاون نیاز داریم بدون روح تعاون فرزندانمان سخت زندگی خواهند کرد.

ربیعی با اشاره به داستان‌های قدیمی در رابطه با اهمیت روح تعاون گفت: در کتاب‌های قدیمی دبستان حکایت دادن چند چوب به پسرها بود البته این‌ها را به همشهری ما دادن گفت، پدر سوخته نشکن می‌خواهم نصیحت کنم که در مورد همین موضوع برای من هم جوک ساختند یا داستان طوقی که چند کبوتر با هم پرواز کردند و تور را بردند.

ربیعی گفت: از نظر گفت‌وگوی اجتماعی خیلی ضعیف هستیم حتی در خانواده‌ها، بین پدر و پسر ضعف ارتباط و گفت وگو داریم.

وی افزود: من این نمایشگاه تعاونی را مغتنم شمردم که بگویم دو موضوع نیاز جامعه ما است یکی شفافیت و مبارزه با فساد و دیگری تعاون به معنی روح تعاون، عدم شفافیت و مبارزه با فساد جامعه ما را آزار می دهد.

ربیعی با بیان اینکه تعاون نیاز به اعتماد و اعتماد نیاز به شفافیت دارد،اظهار داشت:خدا را شاهد می گیرم من دیروز نخواستم خیلی از حرف‌ها را بزنم زیرا اعتقاد نداشتم روح جامعه را مکدر کنم.

وی ادامه داد: کسی که در جای مهمی نشسته و دلال می شود، پیمانکار به دفتر می‌آورد تا پولش را بگیرد و بعد درصد خودش را بردارد یا فلانی را می‌آورد که این شرکت یا فلان چیز را به این یا آن بدهید که این‌ها اعتماد را از بین می‌برند.

ربیعی افزود: من نخواستم اینها و خیلی چیزهای دیگر را بگویم و نخواهم گفت؛ چون جنگیدم و زحمت کشیدم تا جامعه به تعادل و پیشرفت برسد و اگر ما واقعا ایران را دوست داریم باید شفافیت و تعاون به معنای معاضدت اجتماعی را گسترش دهیم.

وی گفت: امیدوارم همه صنعتگران و کنشگران بخش مسکن که در اینجا جمع هستند موفق باشند. از اتاق تعاون و آقای عبدالهی هم تشکر می‌کنم که ما را بدون منصب اینجا دعوت کردند.

ربیعی اظهار داشت: من خودم را تعاونگر می‌دانم و تلاش خواهم کرد که در هرجا که باشم روح تعاون گسترش پیدا کند.

منبع: ایلنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی
|
Germany
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
2
وقتی در مقام قدرت هستی و سکوت می کنی گناه اون خطا کار با تو یکی است بعد از برکناری دیگر چه سود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
2
حرف های درستی است و درد واقعی جامعه همین مطالب است ولی بهتر نبود قبل از افتادن از مقام و منصب بیان می شد؟
سید محسن 1089
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
2
این به اصطلاح افشاگری وقتی باید انجام میشد که در راس کار قرار داشتند و چه بسا از قدرت و ابزار و ارتباطات لازم برای مبارزه با فساد هم بهره مند بودند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین