کد خبر: ۵۳۹۲۸۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق اخیرا گفته که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی خواهد کرد

جدل توییتری دو نماینده مجلس ایران و عراق/صادقی: عراق ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت جنگ به ایران بدهکار است/نماینده مجلس عراق: ایران باید غرامت خون قربانیان عراقی القاعده را بپردازد!

فائق الشیخ علی، نماینده مجلس عراق و رهبر «حزب مردمی اصلاح» در حساب توییتر شخصی خود مدعی شد: «به نام خانواده قربانیان ترور از شما و دولت شما می‌خواهم ‍۱۱ میلیارد دلار آمریکا به عنوان غرامت کشته شدن یک میلیون عراقی از زمانی که القاعده را به بهانه جنگ با آمریکا از سال ۲۰۰۳ وارد کشور ما کردید، بپردازید.»
آفتاب‌‌نیوز :
یک نماینده مجلس عراق در جدلی توییتری با محمود صادقی نماینده مجلس ایران، خواستار پرداخت غرامت به کشته‌شدگان عراقی بدست القاعده از سوی ایران شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این جدل توییتری پس از آن رخ داد که حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این کشور علی‌رغم مخالفت کلی با استراتژی وضع تحریم‌ها، از تحریم‌ها علیه ایران پیروی خواهد کرد.

جدل توییتری دو نماینده مجلس ایران و عراق/صادقی: دولت عراق ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات جنگ به ایران بدهکار است/نماینده عراقی: ایران باید غرامت خون قربانیان عراقی القاعده را بپردازد!

در پی این اعلام موضع، محمود صادقی نماینده مجلس ایران در توییتی نوشت: «دولت عراق مطابق ماده ۶ قطعنامه ۵۹۸ ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات مستقیم جنگ تحمیلی به ایران بدهکار است؛ دولت ایران با لحاظ تنگناهای مردم عراق در مطالبه این غرامت تعلل کرده است؛ اکنون نخست‌وزیر عراق به‌جای جبران، با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران همراهی می‌کند!»

در واکنش به این توییت نماینده مجلسِ ایران، فائق الشیخ علی، نماینده مجلس عراق و رهبر «حزب مردمی اصلاح» در حساب توییتر شخصی خود مدعی شد: «به نام خانواده قربانیان ترور از شما و دولت شما می‌خواهم ‍۱۱ میلیارد دلار آمریکا به عنوان غرامت کشته شدن یک میلیون عراقی از زمانی که القاعده را به بهانه جنگ با آمریکا از سال ۲۰۰۳ وارد کشور ما کردید، بپردازید.»

جدل توییتری دو نماینده مجلس ایران و عراق/صادقی: دولت عراق ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات جنگ به ایران بدهکار است/نماینده عراقی: ایران باید غرامت خون قربانیان عراقی القاعده را بپردازد!

آقای الشیخ علی از فعالان سیاسی مخالف صدام حسین در تبعید بود که به عراق بازگشت و به عضویت مجلس و کمیسیون حقوق بشر آن درآمد. او در انتخابات اخیر مجلس عراق ائتلافی از جناح لیبرال ملی‌گرا و میانه‌رو با نام «ائتلاف تمدن» را پایه گذاشت و به مجلس راه یافت.

اظهارات این نماینده مجلس عراق در ادامه‌ اتهاماتی است که از سال‌های ابتدایی اشغال این کشور در سال ۲۰۰۳ توسط آمریکا، علیه ایران و سوریه مطرح شده بود. دولت عراق در سال ۲۰۰۹ سفیر خود را در اعتراض به آن‌چه «تسهیل ورود جهادی‌های القاعده به خاک عراق توسط دولت سوریه» توصیف می‌کرد، از دمشق فراخواند.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
2
7
اینم نتیجه اینهمه ریختن حق مردم ایران تو .این عراق..
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
2
6
حقمونه
درد آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
1
8
بنده یک جانبازم و هیچ موقع عاملان جنگ تحمیلی را نمی بخشم. به این عراقی ها رو بدید باز به ما حمله می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
6
3
نماینده عراقی احتمالا سفری به عربستان داشته و پول حسابی گرفته وگرنه حتی گربه های عراقی هم میدانند که اگر ایران نبود القاعده و داعش اصلا نمیگذاشتند مجلسی در عراق بماند که نماینده ای هم داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
1
4
... طي اين سال ها از عراق حمايت مادي كردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
خیلی عجیبه که کویت خسارت جنگی ناشی از حملهء صدام به کویت را دولت بعد از صدام پرداخت کرد ! اما خسارت ایران پرداخت نشد ومضافا که اگر ایران نبود الان عراق تحت حاکمیت داعش بود وحالا این نمایندهء عقب افتاده عراقی مدعی کمک ایران به داعشی ها شده ! قبل از به وجود اوردن داعش توسط ال سعود ؛ بلک واتر های امریکایی به هر کس که مشکوک میشدند و با بهانه ویا بی بهانه عراقیها را وسط خیابان میکشتند ! لابد بلک واتر امریکایی هم توسط ایران استخدام شده بودند !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین