کد خبر: ۵۳۹۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
"آمریکایی‌ها صداقت ندارند، اعتیاد تحریم اجازه نخواهد داد که ‌گفت‌و‌گویی صورت بگیرد"

ظریف: مقامات "ایران و آمریکا" در نیویورک دیدار نمی‌کنند/ "عمان" پیامی از طرف آمریکا نداده است /خوشحالی ترامپ از فشار اقتصادی ترکیه شرم‌آور است/آمریکا باید دست از تحریم و تهدید بردارد وگرنه جهان علیه او متحد خواهد شد

وزیر امورخارجه کشورمان، خوشحالی ترامپ از فشار اقتصادی بر ترکیه را شرم‌آور توصیف و تاکید کرد که آمریکا باید دست از تحریم کردن بردارد وگرنه جهان علیه او متحد خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: خوشحالی ترامپ از تحمیل فشار اقتصادی بر ترکیه، متحد او در ناتو، شرم‌آور است. آمریکا باید دست از عادت خود برای تحریم و تهدید بکشد وگرنه جهان - فراتر از محکومیت‌های کلامی – متحد خواهد شد تا این کشور را ملزم به این کار کند. ما پیش از این در کنار همسایگان‌مان ایستاده بودیم و اکنون نیز دوباره ایستاده‌ایم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اشاره به دو برابر شدن تعرفه آلومینیوم برای ترکیه از کاهش ارزش پول این کشور ابراز رضایتمندی کرده بود.

مقامات "ایران و آمریکا" در نیویورک دیدار نمی‌کنند

وزیر امور خارجه همچنین نسبت به احتمال دیدار مقام‌های ایران و آمریکا در نیویورک واکنش نشان داد.

ظریف در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شما در آینده نزدیک با مقام‌ آمریکایی از جمله پمپئو دیدار کنید؟گفت: خیر؛ دیداری صورت نمی‌گیرد.

وی در خصوص تحلیل برخی رسانه‌ها درباره احتمال دیدار مقام‌های ایرانی و آمریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت:‌ خیر. قرار نیست، دیداری صورت بگیرد.ما بارها موضع خود را اعلام کردیم. درباره پیشنهاد اخیر ترامپ نیز موضع رسمی‌ هم از سوی رئیس‌جمهور و هم از سوی ما اعلام شد. آمریکایی‌ها صداقت ندارند. ضمن اینکه آنها درگیر اعتیاد خود هستند، اعتیاد تحریم اجازه نخواهد داد که ‌گفت‌و‌گویی صورت بگیرد.

پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی نبوده و نیست

وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی داده شود؟، گفت: خیر پیامی نیست و پیامی وجود ندارد.

ظریف در پاسخ به این پرسش که رفت و آمد شما به عمان و همین‌طور سفر احتمالی آقای بن علوی به تهران این احتمال را تقویت کرده است که این کشور نقش واسطه را قرار است بازی کند، تصریح کرد: اساساً ما در سیاست خارجه روابط دو جانبه با همسایگان و دوستانمان داریم. اینطور نیست که برای هدف سومی رفت و آمد با کشوری داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
دکتر ظریفم انگار رفته جز دلواپسان.ولی همین دلواپسان اگر دوره خودشون بود و دولت دستشون بود دو دستی مذاکره را میچسبیدن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین