کد خبر: ۵۳۹۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

قیمت سکه و ارز در بازار آزاد/خودداری صرافان از درج نرخ ارز در تابلوی اعلانات

هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با قیمت ۳ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت ۳۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود. با وجود اعلام رفع ممنوعیت صرافان از خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی، بسیاری از صرافان از خریدوفروش و حتی درج نرخ در تابلوی اعلانات خودداری می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به روز قبل 3 میلیون و 816 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 501 هزار تومان معامله شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد کاهش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک  میلیون و 880 هزار تومان، ربع سکه 940 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 520  هزار تومان فروخته می‌شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز امروز 305 هزار تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1211.4دلار معامله می‌شود.

با سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز، دولت و بانک مرکزی از 20 فروردین دلار را با قیمت 4200 تومان تک‌نرخی کرده‌اند؛ این نرخ تا 30 اردیبهشت ثابت بود ولی از 31 اردیبهشت تا 15 مردادماه نرخ دلار هر روز سیر صعودی را طی می‌کرد ولی از 16 مردادماه مجدداً در قیمت 4200 تومان تک‌نرخی شد.امروز در بازار آزاد هر یورو 12  هزار و 482 تومان و هر پوند با ارزش 13 هزار و 970 تومان و درهم امارات 2978 تومان دادوستد می‌شد.

خودداری صرافان از درج نرخ ارز در تابلوی اعلانات

خبرگزاری ایلنا نیز نوشت هاست: گزارش ها از خیابان فردوسی و منوچهری تهران، پس از اعلام بسته سیاستی جدید از سوی رییس بانکی شاهد افت نرخ دلار، یورو و سکه در بازار بودیم که با نزدیک‌تر شدن به اواخر هفته از تاثیر آن کاسته و دوباره هر دلار آمریکا وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد.

این روند به نوعی به آغازین روز هفته نیز منتقل شده است. به طوری که از اوایل صبح امروز نرخ هر دلار آمریکا در محدوده ۱۰ هزارو پانصد تومان تا ۱۱ هزار تومان و نرخ هر یورو نیز در بازه قیمتی ۱۱ هزار و سیصد تا ۱۱ هزار و هشتصد تومان خریدوفروش می‌شود.

نکته جالب بازار اینکه، با وجود اعلام رفع ممنوعیت صرافان از خرید و فروش ارز  توسط بانک مرکزی، بسیاری از صرافان از خریدوفروش و حتی درج نرخ در تابلوی اعلانات خودداری می کنند.

براساس مشاهدات، مردم نیز در مقابل اندکی صرافی‌هایی که اقدام به خرید و فروش می‌کنند، تجمع کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ALI
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
رشدنرخ ارزوطلاوسکه همچنان ادامه خواهدیافت تااینکه مشتری برای خریدوفروش دربازاربرای آن پیدانشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین