کد خبر: ۵۳۹۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

توصیه های جهانگیری به نخبگان و اهالی فرهنگ

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که اهالی فرهنگ مسئولیت سنگینی در توسعه فرهنگ جامعه برعهده دارند، گفت: بخش فرهنگ باید برای تقویت امید و اعتماد در جامعه تلاش کند و نخبگان و اهل فرهنگ نیز در این مقطع مسئولیت سنگینی برعهده دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی عصر شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر توسعه برنامه‌های فرهنگی در مقطع کنونی کشور، گفت: نخبگان و اهل فرهنگ در این مقطع مسئولیت سنگینی برعهده دارند و سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز می‌تواند در این زمینه نقشی اثر گذار ایفا کند.

جهانگیری با اشاره به شرایط حساس کنونی، افزود: در این مقطع بیش از هر زمان دیگر باید امید و اعتماد مردم تقویت شود و در این راستا انتظار‌ها و توقعات از بخش فرهنگ بیش از سایر بخش هاست.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده درباره عملکرد یک ساله سازمان اسناد و کتابخانه ملی، اقدامات صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و گفت:: کتابخانه ملی از نظر دریافت اعتبار و منابع مالی همواره مظلوم بوده است که باید به صورت ویژه به این سازمان توجه شود.

در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن ارایه گزارش عملکرد سال ۹۶ این سازمان، اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا را تشریح کرد.

وی همچنین با اشاره به خرید و فراهم آوری نزدیک به ۱۵۰۰ نسخه خطی برجسته در سال گذشته، گفت:: آمار نسخ خطی سازمان در یک سال اخیر ارتقاء یافته و به ۴۰ هزار نسخه رسیده است.

رونمایی از سامانه دانش نامه ایران زمین، رونمایی از فاز نخست سامانه فهرست نسخ خطی فارسی جهان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری نشست منطقه‌ای یونسکو در سال ۲۰۱۷ با حضور نمایندگان ۱۱ کشور و انعقاد ۱۵ تفاهم نامه همکاری خارجی از جمله اقدامات صورت گرفته سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سال ۹۶ بود که گزارش آن توسط رییس این سازمان ارائه شد.

در ادامه این جلسه برخی پیشنهادات مطرح شده از سوی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

تصویب آیین نامه کمیسیون دائمی هیات امناء سازمان، تفویض آیین نامه‌های داخلی مورد نیاز سازمان به کمیسیون دائمی با اطلاع هیات امناء، بررسی گزارش عملکرد مالی سال ۹۵ سازمان، تصویب بودجه سال ۹۷ و تصویب اصلاحیه بودجه سال ۹۶ سازمان اسناد و کتابخانه ملی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین